مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واشنگتن: ما به دنبال راهی برای خاتمه درگیری 40 ساله در افغانستان هستیم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش گروه بین الملل فارس ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که اگر طالبان قدرت را به زور به دست بگیرند ، افغانستان افغانستان به کشوری محروم تبدیل خواهد شد.

وی به شبکه خبری انبوسی گفت: “اگر طالبان کنترل افغانستان را در دست بگیرند ، این کشور حمایتی را که از جامعه بین المللی دریافت می کند دریافت نخواهد کرد.”

این مقام ارشد آمریکایی گفت واشنگتن به راه حل نظامی در افغانستان اعتقاد ندارد و ایالات متحده در حال بررسی راهی برای خاتمه درگیری 40 ساله در افغانستان است.

این ادعا به این دلیل است که ایالات متحده از سال 2001 در افغانستان بوده و اقدامی نکرده است.

از سوی دیگر ، سهیل شاهین ، سخنگوی و عضو تیم مذاکره کننده طالبان در قطر ، گفت که صلح در افغانستان برقرار نخواهد شد تا زمانی که اشرف غنی رئیس جمهور برکنار شده و دولت جدید از طریق مذاکرات به قدرت برسد.

شاهین در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت که طالبان به دنبال انحصار قدرت در افغانستان نیستند و در صورت تشکیل دولت قابل قبول از یکدیگر اسلحه خود را زمین می گذارند.

شاهین رئیس جمهور غنی را به جنگ افروزی متهم کرد و افزود: حتی در روز اول قربان قربان ، او از حمله به طالبان صحبت کرد.

پس از توافقنامه فوریه 2020 بین ایالات متحده و طالبان و امضای “توافقنامه صلح” بین دو کشور ، خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان آغاز شد.

ایالات متحده و سایر اعضای ناتو در پاسخ به حملات 11 سپتامبر به ایالات متحده در سال 2001 به افغانستان حمله کردند و از آن زمان به حضور نظامی و اشغال افغانستان ادامه دادند.

بیشتر بخوانید  میلاد کی مرام و سام درخشانی با استایلی متفاوت در یک مکان عمومی+ تصاویر

انتهای پیام


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *