مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واشنگتن: ما به دنبال راهی برای خاتمه درگیری 40 ساله در افغانستان هستیم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش گروه بین الملل فارس ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که اگر طالبان قدرت را به زور به دست بگیرند ، افغانستان افغانستان به کشوری محروم تبدیل خواهد شد.

وی به شبکه خبری انبوسی گفت: “اگر طالبان کنترل افغانستان را در دست بگیرند ، این کشور حمایتی را که از جامعه بین المللی دریافت می کند دریافت نخواهد کرد.”

این مقام ارشد آمریکایی گفت واشنگتن به راه حل نظامی در افغانستان اعتقاد ندارد و ایالات متحده در حال بررسی راهی برای خاتمه درگیری 40 ساله در افغانستان است.

این ادعا به این دلیل است که ایالات متحده از سال 2001 در افغانستان بوده و اقدامی نکرده است.

از سوی دیگر ، سهیل شاهین ، سخنگوی و عضو تیم مذاکره کننده طالبان در قطر ، گفت که صلح در افغانستان برقرار نخواهد شد تا زمانی که اشرف غنی رئیس جمهور برکنار شده و دولت جدید از طریق مذاکرات به قدرت برسد.

شاهین در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت که طالبان به دنبال انحصار قدرت در افغانستان نیستند و در صورت تشکیل دولت قابل قبول از یکدیگر اسلحه خود را زمین می گذارند.

شاهین رئیس جمهور غنی را به جنگ افروزی متهم کرد و افزود: حتی در روز اول قربان قربان ، او از حمله به طالبان صحبت کرد.

پس از توافقنامه فوریه 2020 بین ایالات متحده و طالبان و امضای “توافقنامه صلح” بین دو کشور ، خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان آغاز شد.

ایالات متحده و سایر اعضای ناتو در پاسخ به حملات 11 سپتامبر به ایالات متحده در سال 2001 به افغانستان حمله کردند و از آن زمان به حضور نظامی و اشغال افغانستان ادامه دادند.

بیشتر بخوانید  قیمت روز گوشت و مرغ به صورت زنجیره ای و قصابی / جدول

انتهای پیام


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *