مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

همه چیز در مورد سبز

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


با توجه به روانشناسی سبز، سبز نماد شادابی، تعادل و تجدید حیات است مثل بهار است و روح را تازه می کند. استفاده از رنگ سبز در مشاغل مرتبط با سلامت و طبیعت بسیار رایج است و استفاده از آن در طراحی داخلی آرامش را به همراه دارد.
رنگ سبز در مورد تعادل و هماهنگی است. سبزی را تازه می کند و انرژی تخلیه شده را بازسازی می کند. پناهگاهی است که از فشارهای زندگی مدرن به دور است و ما را خوشحال می کند. این رنگ در زمین بسیار رایج است و به همین دلیل باید مراقب باشیم.

روانشناسی سبز

سبز از نظر معنای رنگ، رنگ رویش، بهار، زایش و تولد دوباره است. از نظر روانشناسی رنگ تعادل قلب و احساسات را برقرار می کند، این رنگ ذهن و قلب را متعادل می کند. هم:

سبز رنگی احساسی و مثبت است، به ما این فرصت را می دهد که عاشق شویم و بی قید و شرط خود و دیگران را پرورش دهیم.
او یک صلح طلب طبیعی است و از احساسات شدید و فداکاری اجتناب می کند.
سبز دوست دارد تماشا کند. پس یک مشاور، شنونده و مددکار اجتماعی خوب. او دوست دارد در اجتماع شرکت کند، دوست دارد در یک موسسه خیریه کار کند و یک والدین، مادر و همسایه کمک کننده است.
سبز بودن ترکیبی از آبی و زرد است. وضوح ذهنی زرد و خوش بینی را با آرامش عاطفی و بینش ذهنی آبی ترکیب می کند.
امید و سخاوت می دهد که در رنگ های دیگر موجود نیست.

بیشتر بخوانید  دروغگویی پاتولوژیک چه علت و نشانه ای دارد ؟


 رنگ سبز

سبز رنگی است که خوب را از نادرست تشخیص می دهد و ما را به قضاوت درست دعوت می کند. هر دو طرف معادله، فراز و نشیب را بررسی می کند و در نهایت در یک موقعیت اخلاقی تصمیم می گیرد. اما از جنبه منفی، او می تواند قضاوت کننده و بیش از حد محتاط باشد.
سبز حس عشق به طبیعت، خانواده، دوستان، حیوانات و خانه را ترویج می کند. این رنگ عاشق باغ، خانه و مهمان نوازی است.
سبز سخاوتمند است و دوست دارد به اشتراک بگذارد. او همچنین درخواست می کند که دیده شود.
این یک دوستی نزدیک است که می توان از آن عذرخواهی کرد و مخفی نگه داشت.
این رنگ با ثبات و استقامت همراه است و به فرد قدرت مقابله با ناملایمات را می دهد.
سبز رنگ رفاه و فراوانی ثروت است. رنگ دنیای تجارت، املاک و مستغلات است. سبز احساس رفاه، عزت و امنیت می دهد. اما از طرفی گرین می تواند دارایی گرا و مادی گرا باشد و همه چیز را برای خودش می خواهد.

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی

سبز رنگ شفابخش و آرامش بخش است و استفاده از آن در دکوراسیون باعث کاهش استرس و آرامش ذهن و رفع نگرانی ها و افزایش قدرت بدن از اثرات روحی و روانی می شود. سبز طیف وسیعی را پوشش می دهد، نمونه هایی از طیف گسترده ای از رنگ های سبز عبارتند از:

  • سبز فسفری
  • سبز لجن
  • سبز زمردی
  • یشم سبز
  • سبز نظامی
  • سبز پسته ای

هر تن رنگ سبز احساسات خاصی را در افراد ایجاد می کند. به عنوان مثال سبز تیره در افراد حس جاه طلبی ایجاد می کند. سبز زیتونی احساس امنیت و آرامش را برای انسان به ارمغان می آورد. سبز روشن نیز باعث ایجاد احساس هیجان می شود.


 رنگ ها، نمادها و نشانه های سبز تیره و روشن کدامند؟

ویژگی های افرادی که رنگ سبز را دوست دارند

اگر رنگ سبز رنگ مورد علاقه شماست، برخی از ویژگی های شخصیتی شما ممکن است عبارتند از:

شما یک واقع گرا، متواضع و عاشق طبیعت هستید.
شما پایدار و متعادل هستید یا به دنبال تعادل هستید. با این حال، وقتی به دنبال این تعادل هستید، ممکن است گیج و ناراحت شوید.
عشق به رنگ سبز یعنی مهربان، سخاوتمند و دلسوز هستید و در مواقع بحرانی خوب است که این رنگ را در اطراف خود داشته باشید تا مشکل را حل کنید.
شما گل و گیاه زیادی دارید و از آنها مراقبت می کنید، اما مراقب باشید در رسیدگی به دیگران از نیازهای خود غافل نشوید.
شما باهوش هستید و دوست دارید یاد بگیرید. شما به سرعت مفاهیم جدید را درک می کنید.
با شخصیت سبز، شما به شدت نیاز به دوست داشته شدن و دوست داشته شدن دارید. شما مانند کتابی ناطق هستید که هیچ چیز را پنهان نمی کند.
شما باید احساس تعلق داشته باشید. سبزها از گروه های اجتماعی حمایت می کنند. در هر موقعیت اجتماعی احساس راحتی می کنید زیرا مؤدب و مهربان هستید و فقط کارهای ضروری را انجام می دهید.
شما شهروند خوبی هستید و دوست دارید در گروه های اجتماعی شرکت کنید.
شما معیارهای اخلاقی بالایی دارید و برای شما مهم است که کار درست را انجام دهید.


سبز در معماری

تاثیر روانشناسی سبز بر معماری

از اثرات روانی رنگ سبز برای ایجاد فضایی آرام و آرامش بخش در خانه خود استفاده کنید. تأثیرات روانی رنگ سبز مشابه تأثیرات آبی است. سبز به عنوان آرام و شفاف دیده می شود. سبز برای چشم ها بسیار تسکین دهنده است و طبیعت زیادی به ما می دهد. بهترین راه برای استفاده از رنگ سبز در طراحی داخلی ترکیب چند رنگ یا سبز در ترکیب با رنگ های دیگر است

سبز در تجارت

رنگ سبز برای هر شغلی که مربوط به سلامتی و درمان باشد خوب است. سبز رنگی ایده آل برای فروش محصولات طبیعی، ایمن و ارگانیک است. همچنین در تولید محصولات سازگار با محیط زیست خوب است. سبز چیزی جدید و تازه را نشان می دهد. سبز لیمویی نشان دهنده پتانسیلی است که شما باید ارائه دهید.
این رنگ به افراد انگیزه می دهد تا به گروه های اجتماعی بپیوندند و نیازهای آن ها را برآورده کنند. سبز تیره رنگ خوبی برای پول و اقتصاد سبز است. در آن، شما به افرادی نیاز دارید که هر دو طرف معادله را ببینند و تصمیمات خوبی بگیرند.


بیشتر بخوانید  چطوری بگم دوستت دارم
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *