مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

همه چیز در مورد جراحی زیبایی ابدومینو پلاستی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



جراحی آبدومینوپلاستی یا تامی تاک چیست؟


ابدومینوپلاستی یا عمل تامی تاک یک جراحی وسیع است که نیاز به بیهوشی عمومی دارد. در این عمل ، لیپوساکشن ( برداشتن چربی های شکم ) انجام می شود و قسمت اضافه پوست شکم نیز از طریق یک برش جراحی بزرگ زیر شکم برداشته می شود. نتیجه نهایی، شکم تخت با یک اسکار بزرگ در سرتاسر شکم است.


چون جراح مستقیما عضلات جدار قدامی شکم را می بیند، می تواند عضلات شل و ضعیف جدار شکم را هم از طریق جراحی سفتتر کند. در واقع قبل از معرفی روش های لیپوساکشن، عمل تامی تاک تنها روش برای برداشتن چربی های شکم بود.


اما در بسیاری از بیماران لیپوساکشن به تنهایی نتایج بهتری نسبت به تامی تاک بدست می دهد ( بدون اینکه بیمار جراحی وسیع انجام دهد و بیهوشی عمومی بگیرد ). از آنجا که عمل لیپوساکشن، عوارض کمتری نسبت به تامی تاک دارد و اسکار کمتری ایجاد می کند ، امروزه لیپوساکشن بسیار بیشتر از تامی تاک انجام می شود.


تفاوت های لیپوساکشن و تامی تاک :


در عمل لیپوساکشن بیشتر چربی های زیر پوست و روی عضلات قدامی شکم براشته می شود. در بیمارانی که عضلات شکم قوی داشته باشند لیپوساکشن بهبودی قابل ملاحظه و ظاهر طبیعی در شکم ایجاد می کند.


بیشتر بیمارانی که لیپو ساکشن انجام می دهند ، قدرت کشسانی یا الاستیتی پوست جدار شکم به تدریج پوست اضافه را سفت می کند و نیازی به برداشتن پوست اضافه از طریق جراحی نیست. در عمل تامی تاک برداشتن چربی های جدار شکم و برداشتن پوست اضافه و عوض کردن محل ناف با هم انجام می شود.


اسکار بزرگ سرتاسر شکم و ظاهر غیرطبیعی ناف از عوارض این عمل می باشد. بعد از عمل لیپوساکشن بیمار خیلی سریع و ساده به زندگی خود بر می گردد اما مرحله بهبودی بعد از عمل تامی تاک طولانی و سخت است .


برداشتن چربی های شکم


مزایای تامی تاک:


بیماران مناسب تامی تاک زنانی هستند که:


1- شلی شدید پوست جدار شکم دارند.

2- استریاهای شدید جدار شکم دارند.

3- عضلات جدار شکم ضعیف دارند ( عمدتا در اثر حاملگی های مکرر ).


در تامی تاک امکان برداشتن پوست های شل با استریاهای شدید وجود دارد که در لیپوساکشن این امکان فراهم نیست. با عمل تامی تاک امکان ایجاد شکم تخت باسفت تر کردن عضلات جدار شکم وجود دارد. البته پوست شل به معنای الزام برای عمل تامی تاک نیست. پوست اکثر بیماران بعد از لیپوساکشن به میزان قابل توجهی جمع می شود و نیاز به عمل برداشتن پوست ندارد.

بیشتر بخوانید  در مورد پیچ ​​خوردگی بیضه در پسران چه می دانید؟


معایب تامی تاک


اغلب موارد اسکار وسیع و زشتی در زیر شکم ایجاد می شود. به علاوه جابجا کردن ناف باعث می شود که ناف جدید بازسازی شده ظاهر طبیعی نداشته باشد. عمل تامی تاک نسبت به لیپوساکشن به تنهایی عمل خطرناک تری است و عوارض جراحی مثل آمبولی ریه در این روش بیشتر است.


در اکثر بیماران لیپوساکشن به تنهایی نتایج بهتری نسبت به تامی تاک ایجاد می کند و عوارض و خطرات جراحی را نیزبه بیمار تحمیل نمی کند. بیشتر خانم ها چندماه بعد از لیپوساکشن از نتایج راضی هستند و از انجام عمل ابدومینوپلاستی منصرف می شوند. به علاوه عمل ابدومینوپلاستی از لیپوساکشن گرانتر است و مدت زمان نقاهت خیلی طولانیتری نسبت به لیپوساکشن دارد.


برای کاهش عوارض تامی تاک، بعضی جراحان اعتقاد دارند که بهتر است ابتدا عمل لیپوساکشن انجام شود و چندماه بعد عمل تامی تاک انجام شود. در اکثر موارد بیماران از نتایج لیپوساکشن راضی هستند و نیاز به انجام تاکی تاک نیست.


اگر هم در بیماری نیاز به عمل تامی تاک بعد از لیپوساکشن بود، چون یک عمل بزرگ به دو عمل کوچکتر تقسیم شده است ، احتمال عوارض کمتر شده و دوره نقاهت کوتاه تر می شود. البته بیمارانی هستند که ظاهر تخت حاصل از ابدومینوپلاستی برایشان مهمتر از اسکار عمل یا ظاهر غیر طبیعی ناف است و از همان ابتدا عمل تامی تاک را ترجیح می دهند.


بهترین کاندیدها برای تامی تاک چه کسانی هستند؟


تامی تاک مناسب برای مردان و زنانی است که در سلامتی به سر می برند.زنانی که چندین حاملگی داشته اند ممکن است این روش را برای سفت کردن عضلات شکم و کاهش پوست مورد استفاده قرار دهند.تامی تاک همچنین گزینه ی خوبی برای مردان یا زنانی است که چاقی مفرط داشته اند و هنوز هم ذخیره های چربی بیش از حد و یا پوست شل شده در اطراف شکم خود دارند.


تامی تاک


چه کسی باید عمل تامی تاک را در نظر نگیرد؟


اگر شما زنی هستید که قصد باردار شدن دارید، ممکن است بخواهید تا زمانیکه بچه دار نشدید این عمل را به تعویق بیاندازید. در طول جراحی، عضلات عمودی سفت می شوند و حاملگی های در آینده می توانند این عضلات را جدا کنند.

بیشتر بخوانید  عوارض نگه داشتن طولانی مدت ادرار


آیا برنامه ریزی برای از دست دادن وزن زیادی دارید؟


تامی تاک برای شما هم مناسب نیست. بعد از آنکه همه کارها را امتحان کردید، تامی تاک باید آخرین گزینه باشد. این عمل نباید به عنوان یک جایگزین برای کاهش وزن استفاده شود.شما همچنین باید ظاهر شدن اسکارها را، بعد از عمل تامی تاک در نظر داشته باشید. قبل از جراحی می توانید درمورد محل و طول اسکارها با پزشک خود صحبت کنید.


تامی تاک


چگونه برای جراحی تامی تاک حاضر شد؟


اولین گام این است که جراح را انتخاب کنید و او را برای مشاوره ببینید. در آن جلسه، شما در مورد اهداف خود و گزینه های زیر صحبت می کنید:


جراحی کامل شکم. جراح شما، شکم را از استخوان لگن چپ تا استخوان لگن راست برش می دهد. و سپس در صورت نیاز در پوست، بافت ها و عضلات تغییرات می دهد. این جراحی شامل حرکت دادن ناف شما می شود و ممکن است برای چند روز به لوله های تخلیه در زیر پوست خود نیاز داشته باشید.


آبدومینوپلاستی جزئی یا مینی: آبدومینوپلاستی مینی اغلب بر روی افرادی که رسوبات چربی در زیر ناف آن ها قرار دارند انجام می شود. در طول این روش، جراح به احتمال زیاد ناف شما را حرکت نمی دهد. این روش ممکن است دو ساعت بسته به مورد شما به طول انجامد.


اگر سیگار می کشید، پزشک شما از شما می خواهد که حداقل دو هفته قبل از عمل جراحی تا دو هفته بعد از جراحی، سیگار را ترک کند. کم کردن مصرف سیگار کافی نیست. شما باید به طور کامل سیگار نکشید زیرا سیگار کشیدن باعث بالا رفتن احتمال وجود عوارض و کند شدن روند بهبودی می شود.


قبل از جراحی رژیم غذایی را امتحان نکنید. وعده های متعادل و کامل بخورید. یک رژیم سالم ممکن است به شما کمک کند که بهتر بهبود یابید.در مورد همه چیزهایی که مصرف می کنید، از جمله داروهای تجویزی، داروهای گیاهی و مکمل های دیگر، به پزشک خود اطلاع دهید. جراح شما ممکن است دستورالعملی برای متوقف کردن بعضی از داروها برای یک دوره قبل و بعد از جراحی بدهد.


قبل از انجام جراحی، خانه خود را آماده کنید. شما نیاز دارید به:


  • بسته های یخ

  • لباس راحت و گشاد که می تواند بسیار آسان و راحت تعویض شود

  • وازلین

  • دوش حمام دستی و صندلی حمام


شما همچنین به فردی نیاز دارید که بعد از تامی تاک شما را به خانه برساند. اگر تنها زندگی می کنید، نیاز خواهید داشت فردی حداقل برای شب اول پیش شما بماند. برای این کارها برنامه ریزی کنید.


جراحی آبدومینوپلاستی چه مدت طول می کشد؟


این جراحی می تواند از یک تا پنج ساعت طول بکشد. بسته به مورد شما ممکن است لازم باشد یک شب در بیمارستان بستری شوید.


شما بیهوشی عمومی دریافت خواهید کرد که در طول عمل شما را به خواب می برد.


تامی تاک


مراقبت از خود پس از جراحی


چه شما آبدومینوپلاستی جزئی انجام داده اید و چه کامل ، منطقه ای که روی آن عمل می شود، بخیه و باند پیچی می شود. بسیار مهم است که تمام دستورالعمل های جراح خود را در مورد چگونگی مراقبت از باند در روزهای بعد از جراحی پیگیری کنید.


باند استفاده شده باندی سفت و الاستیک خواهد بود که به بهبودی مناسب کمک می کند. جراح شما همچنین با شما در مورد بهترین پوزیشن نشستن یا دراز کشیدن که به کاهش درد کمک می کند صحبت کرده و آموزش می دهد.


شما باید فعالیت های شدید را حداقل برای شش هفته محدود کنید. ممکن است بعد از عمل جراحی به مدت یک ماه از کار مرخصی بگیرید تا اطمینان حاصل شود که بهبود مناسب است. پزشک شما به شما در مورد آنچه شما باید انجام دهید یا انجام ندهید اطلاع خواهد داد.


بازگشت به زندگی روزانه نرمال


به طور کلی، اکثر مردم ظاهر بعد از عمل خود را دوست دارند. هرچند که ممکن است زمان ببرد. تا چند ماه بعد از جراحی ممکن است احساس عادی بودن نکنید.


همچنین بخوانید:


فواید و عوارض جراحی اسلیو معده برای درمان چاقی


عوارض خطرناک کوچک کردن معده(هرگز این کار را نکنید)


عوارض کوچک کردن ران و برداشتن چربی( لیپوماتیک، لیپوساکشن)


آیا درمان چاقی با جراحی بای پس معده خطرناک است؟


همه چیز درمورد لیپوماتیک(عوارض و خطرات ناشی از این عمل)


عوارض پر خطر عمل ابدومینوپلاستی(بخوانید و هرگز انجام ندهید)


بیشتر بخوانید  چه کسانی باید آب خرمالو بخورند؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *