مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

همه چیز در مورد تزریق چربی به لب 

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





فواید و عوارض تزریق چربی به لب




تزریق چربی به لب روشی است که به کمک آن لب‌ها بسیار برجسته‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌آیند و می‌توان این عمل را به صورت منفرد بر روی لب بالایی یا لب پایینی و یا بر روی هر دو لب انجام داد. لب‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای چهره هستند. بزرگ و برجسته کردن لب ها با تزریق چربی به لب می‌تواند مشکلات زیر را برطرف کند:


  • باریک بودن لب بالایی و یا لب پایینی

  • کم بودن حجم و برجستگی لب‌ها

  • باریک شدن و ناپدید شدن لب‌ها در هنگام خندیدن


بعد از تزریق چربی به لب، سلول های چربی مسیر جدیدی برای تغذیه خود در بدن ایجاد کرده و به ترتیب با خون رسانی به خود، در بدن ماندگار می شوند. وقتی این شرایط مهیا شود می توان گفت که نتایج عمل تقریبا ماندگار و طولانی است. اما همیشه احتمال دارد درصدی از چربی تزریق شده توسط بدن پس زده شود. به همین دلیل گاهی نیاز به تزریق ترمیمی می باشد.




نتایج حاصل از تزریق چربی، از چند ماه تا دو سال متغییر است. اما گاهی نیز با ایجاد شرایطی که در بالا ذکر کردیم، نتایج حاصل از تزریق دائمی می شود.




برای تزریق چربی به لب از چه جاهایی چربی برداشته می شود؟




برای تزریق چربی به لب محل مناسب برداشتن چربی در افراد مختلف متفاوت است. اما معمولا چربی هایی که به رژیم غذایی مقاوم هستند بهترین گزینه برای انجام این عمل می باشند. قسمت خارجی ران و باسن چنین شرایطی را دارند. اما به طور کلی تقریبا از چربی زیر پوستی تمام مناطق بدن می توان به این منظور استفاده کرد. پهلو ها، ران ها، کنار زانو و زیر شکم معمولا چربی مقاوم تری نسبت به رژیم غذایی دارند.




تزریق ژل روشی موقتی است که در آن از ماده «هیالورونیک اسید» استفاده می‌شود و معمولا بین شش ماه تا یک سال جذب می‌شود. با توجه به نوع ژل، کیفیت و نحوه تزریق احتمال جابه‌جایی بخش پایین لب و گلوله شدن آن وجود دارد.




تزریق چربی به لب با وجود اینکه سخت‌تر انجام می‌شود، اما نسبت به دیگر روش ها دارای عوارض و مشکلات کمتری است. در روش تزریق چربی که ماده از بدن خود فرد دریافت می‌شود، 50 درصد آن در هفته اول جذب شده و دو مرتبه نیاز به تزریق دارد. در این روش دیگر جسم خارجی در کار نبوده و عفونت نیز در صورت بروز جذب خواهد شد. پروتز و تزریق ژل لب، احتمال بروز عفونت در بدن را افزایش می‌دهد.




تفاوت تزریق چربی به لب با تزریق ژل لب


پرکردن لب به وسیله چربی و یا ژل تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند؛ اما مدت ماندگاری آنها متفاوت است. به طور کلی تزریق چربی 2 سال در بدن ماندگاری دارد.




معمولا بعد از تزریق چربی مقداری کبودی و تورم وجود دارد که به مرور زمان ظرف حداکثر 6 هفته از بین می رود. البته دوره بهبودی تزریق به بدن ممکن است طولانی تر باشد.


تزریق چربی به لب




عوارض جانبی پس از تزریق چربی به لب




عوارض جانبی بعد از تزریق چربی لب معمولا بسیار خفیف و موقتی هستند و شامل موارد زیر می‌شوند:


مراحل تزریق چربی به لب




مرحله ۱: آماده کردن بیمار- به بیمار بی حسی داده می شود و محل برداشت چربی استریل می گردد.


مرحله ۲: برداشت چربی- چربی از طریق لیپوساکشن از بخش های پایین بدن بیمار گرفته می شود. این ناحیه به طور معمول شکم یا ران خواهد بود.


مرحله ۳: تهیه پی آر پی- در این مرحله از بیمار 10 تا 20 میلی لیتر خون گرفته می شود و از ان پی آر پی جدا می گردد.




مرحله ۴: ترکیب کردن چربی با پی آر پی- پس از جدا کردن خون از چربی گرفته شده، پی آر پی را با چربی ترکیب می کنیم.


مرحله ۵: تزریق چربی- چربی آماده شده به داخل محل مورد نظر تزریق می شود.


چه مدت پس از تزریق چربی به لب بهبودی حاصل می شود؟




پس از تزریق چربی به لب منطقه تحت درمان ممکن است متورم و کبود شود. بلافاصله پس از عمل، به منظور کنترل و کاهش تورم، منطقه به آرامی تحت یخ درمانی قرار می گیرد. تورم در حدود یک هفته و اندکی بعد از آن کبودی باید فروکش کند. همیشه بهبود کامل و مشخص شدن نتیجه نهایی چند ماهی به طول می انجامد.


مراقبت های پس از تزریق چربی به لب




بعد از تزریق چربی به لب شما می‌توانید برای کاهش تورم و کبودی بر روی لب‌های خود کمپرس سرد بگذارید. طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعدی نیز در صورت نیاز می‌توانید برای برطرف کردن هر گونه درد یا ناراحتی، از مسکن‌های غیر تجویزی استفاده کنید.


بسته به نوع تزریقی که داشته‌اید ممکن است پزشک توصیه‌های خاصی برای شما داشته باشد مانند نخوابیدن بر روی شکم و یا محدود کردن حرف زدن ، جویدن ، خندیدن و یا خودداری از انجام فعالیت فیزیکی شدید تا یک هفته پس از جلسه درمانی.


divider


بیشتر بخوانید:


تزریق ژل لب و نکاتی که باید در مورد آن بدانید!


تزریق چربی به گونه و تمرین هایی برای گونه گذاری طبیعی


تزریق چربی برای جوانسازی و مراقبت های قبل و بعد آن


divider


گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  فواید جویدن صحیح غذا
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *