مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

همه چیز درباره ال اس دی (LSD) یک داروی توهم زا است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


داروی ال اس دی چیست؟

لیسرژیک اسید دی اتیل آمید (LSD) با نام شیمیایی لیسرژیک اسید دی اتیل آمید این دارو معروف ترین دارو در دسته روانگردان است. این دارو به طور گسترده برای اهداف تفریحی و درمانی استفاده می شود. الاسودی معمولاً بلعیده می شود یا روی زبانش نگه داشته می شود. دارو را نیز روی حبه قند یا بلاتر قرار می دهند دلگرم کننده به روز باشید ال اس دی ال اس دی آن ها ملاقات می کنند.

الاسودی اولین بار در سال 1938 توسط الف آلبرت هافمن شیمیدان سوئیسی این به این امید ساخته شد که داروی جدیدی پیدا شود که ترکیبات مختلف ارگوت را آزمایش کند. اما خواص آن تا زمانی که توسط خود دکتر هافمن گرفته شد کشف نشد. تجربیات دکتر هافمن در طول استفاده از این ماده در دفترچه یادداشت وی ذکر شده است. دهه 1960 زمان کاهش استفاده از این ماده بود. اما بعداً یک گروه هیپی در ایالات متحده شروع به استفاده از آن کردند.

الاسودی امروزه به طور رسمی در پزشکی استفاده نمی شود، اما امکان استفاده از آن در روان درمانی در حال بررسی است.الاسودی تاکنون مستقیماً باعث مرگ نشده است. مرگ و میر به ندرت اتفاق می افتد، عمدتاً به دلیل تصادفات و خودکشی به دلیل مشکلات روانی قبل از مصرف.

داروی ال اس دی چیست؟

اثرات مصرف (LSD)

اثرات مصرف ال اس دی می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. این اثرات به میزان مصرف، شخصیت مصرف کننده و در برخی موارد محیط و محل مصرف ال اس دی بستگی دارد. اثرات آن معمولاً 30 تا 60 دقیقه پس از مصرف رخ می دهد و بین 6 تا 12 ساعت باقی می ماند. 4 ساعت اول که ال اس دی بیشترین تاثیر را دارد. به آن سفر می گویند. ارزش خیابانی معمول LSD 50 تا 300 میکروگرم است، به همین دلیل است که LSD را می توان روی دستمال کاغذی یا پشت تمبرهای پستی قرار داد.
یکی از اثرات ال اس دی ایجاد تغییرات عاطفی و حسی در مصرف کنندگان است.

بیشتر بخوانید  قارچ چاگا چیست ؟ آشنایی با خواص و عوارض قارچ چاگا

این تغییرات بیشتر از علائم فیزیکی مصرف است. معمولاً مصرف کننده ابتدا عواطف و احساسات قوی و متفاوتی را تجربه می کند و یا احساسات و عواطف او به سرعت تغییر می کند. اگر مصرف ال اس دی افزایش یابد؛ مصرف کننده توهمات بصری دلپذیری را تجربه می کند. درک مصرف کننده در طول زمان و از خود تغییر می کند. گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که حواس پنج گانه با هم مخلوط شده اند. حس لامسه افزایش می یابد. مصرف کننده می تواند احساس کند رنگ ها را می شنود یا صداها را می بیند. به این حالت سینستزی می گویند. برای بسیاری از افراد، این تغییرات در حواس باعث ترس و وحشت می شود.

اگر مصرف ال اس دی یک است “سفر خوب” مصرف کننده احساس خوشحالی می کند و پرواز می کند و اگر یکی “سفر بد” در غیر این صورت، مصرف کننده احساس بدی خواهد داشت. اثرات ال اس دی معمولا پس از 12 ساعت از بین می رود. اثرات فیزیکی اولیه کوچک و دور از هم هستند و شامل سرگیجه، سفتی، خستگی، ضعف و لرزش عضلانی، رفلکس های سریع، افزایش فشار خون، ضربان قلب و دمای بدن، اختلال در مهارت های حرکتی (عدم تعادل)، حالت تهوع و تشنج هستند. مهمترین علائم جسمی خنده ناگهانی است. این خنده ممکن است مربوط به اتفاقاتی باشد که معمولا خنده دار نیستند. آنها رخ می دهند و اغلب قابل کنترل نیستند.

تغییرات قابل توجهی در ادراک، تفکر و خلق و خوی بلافاصله پس از اثرات فیزیکی ظاهر می شود:

  • توهمات بینایی و شنوایی واضحی که مصرف کننده از آنها غیر واقعی می دانند.
  • ادراک مختل زمان، مسافت و وزن (احساس تعلیق و تحت فشار) و فاصله بین اجسام در محیط. این به برخی افراد احساس منحصر به فرد بودن می دهد. در حالی که دیگران را می ترساند.
  • ترکیبی از احساسات که اغلب به عنوان گوش دادن به رنگ ها و تماشای صداها توصیف می شود.
  • از دست دادن کنترل بر فرآیند فکر که خاطرات را با واقعیت ترکیب می کند یا به چیزهای بی اهمیت می بخشد.
  • احساس پیشرفت و موفقیت در چیزهای واقعی رایج است. جدا کردن یک موضوع از موضوع دیگر و خود از دیگران دشوار می شود و افول شخصیت پیشرفت می کند.
  • ال اس دی به سرعت از طریق دستگاه گوارش جذب می شود و به تمام بافت ها از جمله مغز می رسد.
  • بنابراین به طور کلی اثرات ادراکی آن تغییر در حواس به ویژه بینایی و شنوایی و اثرات روانی شامل تغییر خلق و خوی، عواطف خیالی، تغییر در تشخیص زمان و زوال شخصیت است.
  • با استفاده از ال اس دی ابتدا جلوه های فیزیکی ایجاد می شود و سپس تغییرات در دید و تقویت صداها و اجسام به گونه ای دیگر دیده می شود. در میان این اثرات، توهمات نادر است، اما خیال بافی با بسته شدن چشم تشدید می شود.
بیشتر بخوانید  موارد منع مصرف و عوارض داروی CJC 1295 چیست ؟

داروی ال اس دی چیست؟

عوارض مصرف ال اس دی

عوارض مصرف LSD عبارتند از:

گشاد شدن مردمک چشم، تب، فشار خون بالا و ضربان قلب، تعریق، بی اشتهایی، بی خوابی، خشکی دهان و لرز.
تجارب ناخوشایندی که اکثر کاربران LSD تجربه می کنند جدی هستند و عبارتند از: احساسات و افکار وحشتناک، ترس از دست دادن کنترل، ترس از جنون و مرگ، ناامیدی.
عودها یک ناهنجاری رایج ال اس دی هستند که زمانی رخ می دهد که مصرف کننده مصرف نکند. بازگشت می تواند ناگهانی و اغلب بدون هیچ پیش آگهی باشد و ممکن است روزها یا حتی سال ها پس از مصرف رخ دهد. بازگشت ها تصاویری خیالی از رنگ های بی شکل گرفته تا توهمات ترسناک هستند. مصرف زیاد ال اس دی می تواند منجر به روان پریشی طولانی مدت مانند اسکیزوفرنی و گاهی اوقات افسردگی شدید شود.

نکات دیگر در مورد ال اس دی

برخی افراد فکر می کنند که ال اس دی به این دلیل است که مانند سایر مواد است (مثلاً. کوکائین، آمفتامین، هروئین، الکل و نیکوتین) در ابتدا باعث ایجاد زیاد نمی شود، یک ماده اعتیادآور نیست و مصرف کنندگان اغلب می توانند هر زمان که بخواهند مصرف را کاهش دهند یا متوقف کنند. ال اس دی نیز مانند سایر مواد اعتیادآور به مرور زمان تحمل و وسوسه ایجاد می کند و در نتیجه مصرف کنندگان مجبور می شوند برای رسیدن به حالت خلسه ای که قبلا تجربه کرده اند، مصرف خود را افزایش دهند. برای برخی از مصرف کنندگان، ال اس دی می تواند عواقب خطرناک تری داشته باشد.

بیشتر بخوانید  هر آنچه باید از خواص و مضرات تخمه ژاپنی بدانید!

افزایش تحمل LSD و عوارض جانبی آن دلایل خوبی برای اجتناب از آنها است.
سمیت کشنده LSD بسیار کم است. دوز کشنده آن برای انسان احتمالاً 200 تا 300 برابر بیشتر از دوز مؤثر 30 تا 100 میکروگرم (1993 Goble) است. گزارش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد بسیار نادر است. گزارش های متعددی مبنی بر مصرف مقادیر زیادی LSD (مثلاً 40000 میلی گرم) و زنده ماندن وجود دارد.

می تواند از 12 تا 24 ساعت بعد از آن باشد سفر کن، کمی احساس خستگی و خستگی می کنی و هوس می کنی تا این کسالت از بین برود بلافاصله ایجاد نمی شود. معمولا یک سفر برای مدتی انسان را سیر می کند. عملکرد حرفه ای و اجتماعی فرد نیز با استفاده از ال اس دی کاهش می یابد. خاطرات اتفاقاتی که در طول سفر افتاد کاملاً واضح است.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید ال اس دی ال اس دی

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— ———————————————— —

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *