همسایگان افغانستان در جلوگیری از جنگ داخلی نقش دارند


سناتور واسم شهزاد روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا در اسلام آباد اظهار داشت: اوضاع افغانستان نگران کننده است و هرگونه تشدید اوضاع به ضرر مردم این کشور و البته همسایگان آنها یعنی ایران و پاکستان خواهد بود. . “

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور مهم میزبان پناهجویان افغان هستند که ده ها سال این بار سنگین را بر دوش دارند ، بنابراین هرگونه افزایش ناآرامی در افغانستان علاوه بر تهدیدهای امنیتی ، اقتصادی و اجتماعی ، چالش را نیز افزایش می دهد پناهندگان “

رهبر حزب تحریک انصاف در سنای پاکستان (به عنوان حزب حاکم کشور) با استقبال از نشست اخیر گروههای بین افغان که توسط دولت ایران در تهران تشکیل شده بود ، گفت: “ما و ایران سهامداران عمده افغانستان هستیم روند صلح ، به ویژه تهران ، برای کمک به حل بحران افغانستان.

وی تأکید کرد: خروج شتاب زده و بدون برنامه آمریکا از افغانستان وضعیت فعلی را به هم ریخته و نگرانی های جدیدی را برای شرکت کنندگان در روند صلح ایجاد کرده است ، بنابراین همسایگان افغانستان باید در جلوگیری از جنگ داخلی این کشور نقش داشته باشند.

همسایگان افغانستان در جلوگیری از جنگ داخلی نقش دارند

سناتور پاکستانی گفت: “اسلام آباد متعهد به تسهیل تلاش های صلح در افغانستان است و به انتخاب مردم افغانستان و تشکیل هر حکومتی در کابل از طریق تفاهم سیاسی و گفتگوهای صلح ، بدون حمایت هیچ گروه یا جناح خاصی احترام می گذارد.”

“موضع پاکستان روشن و تعیین کننده است. ما جناح مساعدی در افغانستان نداریم ، اما مشتاقیم که برای حل بحران موجود با همه بازیگران همکاری کنیم و معتقدیم که باید راه تفاهم سیاسی بین احزاب افغانستان هموار شود.” او گفت.

بیشتر بخوانید  قیمت مسکن به کجا رسید ؟

واسم شهزاد تأکید کرد: رهبران افغانستان باید به سمت حل سیاسی منازعه بروند ، زیرا فقط این روش و رویکرد به نفع مردم افغانستان از جمله همسایگان و دیگر کشورهای منطقه است.

هفته گذشته ، پاکستان از نشست صلح تهران با حضور گروه های افغان ، از جمله طالبان ، و نقش جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد روند صلح استقبال کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با استقبال از تعامل کشورمان با گروه های افغان برای رسیدن به توافق سیاسی از طریق مذاکره ابراز امیدواری کرد که طرف های افغان از این فرصت برای دستیابی به یک دستاورد کامل سیاسی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید