مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قیمت مسکن به کجا رسید ؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

قیمت خانه در سال های اخیر روند افزایشی داشته است قیمت خانه این امر باعث شد تا افراد زیادی برای زندگی به حومه شهر بروند قیمت خانه این امر با افزایش چشمگیر مشکلات زیادی را برای مستاجرین ایجاد کرد قیمت خانه خرید خانه باید یکی از مهمترین اتفاقات زندگی شما باشد. جزئیات فرآیند در زیر قیمت خانه ما می خوانیم.

هزینه های وام مسکن افزایش یافته است

در ادامه روند افزایش قیمت مسکن، متاهلین تهرانی برای دریافت این وام باید بیش از 79 میلیون تومان هزینه کنند که نسبت به هفته گذشته حدود 10 میلیون تومان افزایش داشته و قیمت ها 1600، 163200 و 164000 تومان است. .

روند افزایش قیمت مسکن ادامه دارد و طبق آخرین قیمت ها مهمانان عروسی تهرانی برای دریافت این وام باید بیش از 79 میلیون تومان هزینه کنند که نسبت به هفته قبل حدود 10 میلیون تومان افزایش داشته است.

قیمت خانه

به گزارش فصل اقتصاد، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می دهد که هر برگ از اوراق مسکن در فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال به ترتیب با قیمت 162 هزار و 600، 163 هزار و 200 و 164 هزار تومان است.

هر فهرست اوراق مسکن بانک مسکن در تیر ماه 1400 با قیمت 163 هزار و 400، مرداد 163 هزار و 300 و شهریور 162 هزار و 800 تومان معامله می شود.

همچنین هر یک از اوراق مهر، آبان و آذر 162 هزار و 900، 162 هزار و 700 و 163 هزار و 400 تومان قیمت دارد. قیمت اوراق دی ماه امسال 165 هزار و 800 تومان بوده که این گزارش بر اساس نرخ مبادله اوراق در دی ماه نوشته شده است.

مجردان ساکن تهران می توانند تا سقف 280 میلیون تومان سود ببرند که شامل 200 میلیون تومان خرید آپارتمان و 80 میلیون تومان وام کاذب می شود. بنابراین برای به دست آوردن ساختمان های 200 میلیون تومانی باید 400 ساختمان مسکونی خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده تعداد 200 اوراق و قیمت آن با 165 هزار و 800 تومان 33 میلیون و 160 هزار تومان می شود.

همچنین با توجه به وام های جعلی 80 میلیون تومانی که برای آن نیاز به خرید 80 برگه با تخفیف 13 میلیون و 264 هزار تومانی دارند، کل هزینه خرید اوراق 46 میلیون و 424 هزار تومان است.

بر این اساس زوج های تهرانی می توانند تا سقف 480 میلیون تومان شامل خرید آپارتمان برای هر نفر 200 میلیون تومان و وام جعلی 80 میلیون تومان دریافت کنند.

بیشتر بخوانید  زمان قرعه کشی خودروهای وارداتی اعلام شد

البته بر اساس تصمیم جدید زوجین باید 400 برگ مسکن خریداری کنند که قیمت آن 66 میلیون و 320 هزار تن است که با قیمت 13 میلیون و 264 هزار تن وام جعلی در مجموع باید پرداخت کنند. 79 میلیون و 584 هزار تن.

نرخ اوراق در استان های دیگر چقدر است؟

سقف این تسهیلات برای مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر برای مجردها به 160 میلیون تومان و برای زوجین 320 میلیون تومان رسید. مجردها باید 26 میلیون و 528 هزار تومان بپردازند و ازدواج کرده 53 میلیون. و 56 هزار تومان.

این وام برای مجردان سایر مناطق شهری به 60 میلیون تومان و برای زوجین در این مناطق به 120 میلیون تومان رسید. بنابراین مجردها باید 9 میلیون و 948 تومان و متأهلین 19 میلیون و 896 هزار تومان برای دریافت این وام پرداخت کنند.

پرداخت 200 میلیون تومان مسکن روستایی در چند روز آینده

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از رفع مشکل پرداخت 200 میلیون تومانی وام مسکن روستاها و آغاز اعطای آن تا چند روز آینده خبر داد.

سید صولت مرتضوی در حاشیه مراسم بهره برداری از 454 و یک واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرستان گرمدره غرب، بنیاد مسکن را محور ساخت مسکن روستایی دانست و گفت:

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی واحدهای مسکونی در اختیار بنیاد مسکن آغاز شده است، گفت: بنیاد مسکن ساخت 60 هزار واحد مسکونی شهری را آغاز کرده است ضمن اینکه بنیاد مسکن زیرساخت های ساخت سالانه 200 هزار واحد مسکونی را فراهم کرده است. واحدها در شهرها.”

مجتبی عبدالهی استاندار البرز نیز سهمیه این استان از نهضت ملی مسکن را 120 هزار و 30 هزار واحد مسکونی در سال عنوان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شهر جدید هشتگرد در این سهمیه است یا خیر؟ وی گفت: موضوع هستگرد با سایر شهرهای استان آلبورگ متفاوت است و ساخت و ساز آپارتمان در هشتگرد بیش از آن است.

همچنین اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره ورود این بنیاد به ساخت و ساز مسکن در شهر تهران گفت: طبق توافقی که با شهرداری تهران داشتیم 10 هزار واحد در بافت فرسوده احداث خواهیم کرد. ” و خارج از بافت فرسوده پایتخت.»

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در حال حاضر ساخت 210 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی را آغاز کرده ایم.

وی در مورد وام مسکن روستایی گفت: مشکل پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی حل شد، ناهماهنگی هایی بین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی وجود داشت؛ وام مسکن روستایی نیز در این زمینه حل شد. موضوع را به رئیس جمهور رساندیم و رئیس جمهور دستور اکید دادند که بازپرداخت وام آغاز شود. چندی پیش سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت و گو با اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور از رفع مشکل و آغاز بازپرداخت وام مسکن در این روستا تا چند روز آینده خبر داد.

بیشتر بخوانید  درخواست ویژه پلیس از مردم/ این متهم را فورا شناسایی کنید+ تصویر

رئیس صندوق مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ساخت این واحدها زمان بر است؟ وی ادامه داد: اخیراً مشاهده شده است که عده ای زمان های نجومی برای ساخت و ساز مسکن اعلام می کنند که اینطور نیست. ما با دقت برنامه ریزی کردیم تا واحدها را به سرعت بسازیم.

به گفته نیکزاد، برای خانواده های کم درآمد نیز برنامه هایی داریم که با کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان مشکل مسکن خود را حل کنند.

چند خانه قدیمی در شمال تهران؟ + جدول

آپارتمان 140 متری 20 سال پیش در کیطریه به قیمت 8 میلیارد و 700 میلیون تومان معامله می شود.

قیمت آپارتمان های کلنگی در شمال تهران گاهی اختلاف قیمت بسیار زیادی نسبت به آپارتمان های نوساز دارد. زیرا تعداد زیادی آپارتمان نوساز در این شهرک ها وجود دارد که با مجلل ترین امکانات ساخته شده اند و به همین دلیل سقف قیمت مسکن در این شهرک ها بالاست و برخلاف آپارتمان های قدیمی با قیمت بالایی عرضه می شوند. من در حال حاضر واحد مسکونی 140 متری 20 ساله کیطریه 8 میلیارد و 700 میلیون تومان معامله می شود.

واحد 180 متری فرشته 16 میلیارد و 100 میلیون تومان قیمت دارد.

واحد 126 متری قلهک در مدت 20 سال با قیمت 7 میلیارد و 100 میلیون تومان ساخته شد.

واحد 190 متری نیاوران 20 ساله و دارای 3 اتاق خواب 15 میلیارد تومان تغییر یافته است.

یک واحد 130 متری در فونداسیون جدید 6 میلیارد و 890 میلیون تومان هزینه دارد.

قیمت تعدادی آپارتمان کلنگی در شمال تهران با استناد به آخرین فایل های فروش ملک در تهران به شرح زیر است:

قیمت خانه

آیا دولت برای افزایش تورم / ظرفیت مسکن 14 برابر خواهد کرد؟

براساس اعلام دولت، بودجه وام مسکن در سال آینده 14 برابر و سهم تسهیلات مسکن حدود 4 برابر خواهد شد. به نظر می رسد برنامه دولت برای شبکه بانکی کشور نتیجه ای جز افزایش تورم نخواهد داشت.

براساس اعلام بانک مرکزی، ظرفیت پرداخت بانک‌ها به تفکیک بخش‌های اقتصادی در ده ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۲۹۴ هزار میلیارد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹.۴ درصد افزایش داشته است. در 10 ماهه سال گذشته 855 هزار میلیارد تن تسهیلات پرداخت شده است.

از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال 125 هزار میلیارد تومان به حوزه مسکن پرداخت شد. سهم وام مسکن 26 هزار و 544 میلیارد تن است، یعنی 21.1 درصد تسهیلات بخش مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

در شرایطی که سهم وام مسکن حدود 26.5 هزار میلیارد تومان است، دولت به بانک ها دستور داد سقف بازپرداخت وام در سال آینده را حدود 14 برابر افزایش دهند.

بیشتر بخوانید  آیا می دانید اولین شهر مدور ایران کجاست؟

بر اساس قانون طرح نهضت ملی مسکن، شبکه بانکی کشور باید سالانه 360 هزار میلیارد تن از منابع خود را برای این طرح اختصاص دهد. شکاف بین اعتبارات دولتی و قدرت بانک ها بسیار چشمگیر است.

از سوی دیگر در حالی که سهم تسهیلات مسکن از کل ظرفیت بانک ها 5.4 درصد است، دولت در لایحه بودجه 1401 بانک ها را مکلف کرد تا 20 درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند.

دولت مشخص نکرد که منابع پرداخت 20 درصد تسهیلات مسکن و 360 هزار میلیارد تومان وام در طرح نهضت ملی مسکن چگونه تامین می شود.

هرچند دولت قصد دارد این سیاست را در قبال مستاجران خانه ها اجرا کند اما به نظر می رسد جز افزایش تورم نتیجه ای در پی ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید می کند که سیاست غلط دولت برای شبکه بانکی تورم زا است. صالح آبادی اواخر دی ماه گفت: بخشی از تورم ناشی از عدم تعادل در سیستم بانکی است. به این ترتیب بانک ها از بانک مرکزی وام می گیرند که باعث افزایش پایه پولی و افزایش تورم می شود.

وی صراحتاً یکی از دلایل عدم تعادل در سیستم بانکی را ناشی از معافیت های تکلیفی بر اساس قانون بودجه عنوان کرد. این همان برنامه ای است که دولت در سال آینده برای بانک ها در نظر گرفته است.

دولت چگونه تورم را افزایش می دهد؟

سیاست بانکداری دولتی را می توان به عنوان یک زنجیره توصیف کرد. در دور اول، دولت بانک را مجبور به پرداخت تسهیلات می کند. از آنجایی که بانک ها نقدینگی ندارند، مجبور می شوند از بانک مرکزی اضافه برداشت کنند، یعنی بانک ها از بانک مرکزی وام می گیرند. بنابراین دولت به طور غیرمستقیم از بانک مرکزی برای اجرای برنامه های خود پول می گیرد.

استقراض دولت از بانک مرکزی باعث ایجاد پول می شود. چاپ پول باعث افزایش پایه پولی و سپس افزایش نقدینگی می شود. در آخرین چرخه این چرخه، قیمت کالاها و خدمات مصرفی در حال افزایش است که در رشد تورم در اقتصاد نمایان می شود.

در واقع، دولت برای حل مشکل مردمی که در اینجا زندگی می کنند، به جیب خود می رود. اگر این دو سیاست دولت در سال آینده اجرایی شود، احتمالا باید منتظر افزایش تورم باشیم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *