مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار مهم هواشناسی اردیبهشت / بارش شدید باران در این استان ها در دو هفته آینده

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از صداوسیما، احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و امور هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در جنوب غرب، غرب، شمال غرب و دامنه های البرز بارندگی های خوبی صورت می گیرد. به سمت شمال شرق در کرمانشاه، ایلام، همدان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب اصفهان و تهران را خواهیم دید که شرایط کم بارندگی را در مناطق خشک این مناطق کاهش می دهد.

وی همچنین اعلام کرد: بارش های فروردین امسال حدود 90 درصد کمتر از حد معمول (به طور متوسط ​​30 سال پیش) بوده است، اما میانگین بارندگی در کشور برای 210 روز از سال پربارش امسال (از اوایل مهر 1400 تا 31 فروردین 1401) بوده است. ) نسبت به سال قبل کم بارش 20 درصد بیشتر است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره دمای کشور نیز گفت: در سال آبی جاری میانگین دمای کشور یک و چهارده درجه سانتی گراد است که 2 تا دو و نیم درجه است. بیشتر از غرب کشور طبیعی بود.

وی درباره فعالیت ریزگردها افزود: امسال به دلیل کم بارشی وضعیت گرد و غبار هوا ادامه دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین گفت: خشکسالی تنها مربوط به کشور ما نیست، بلکه برای دومین سال متوالی کشورهایی مانند ایتالیا، یونان، ترکیه، عراق، سوریه، عربستان و … اردن، تونس، لیبی و الجزایر.” او بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید  سکه ۲۰۰ هزار تومان گران /آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *