هشدار مهم برای تهرانی ها افزایش ابتلا به کرونا / 4200 ویزیت سرپایی در 24 ساعت گذشته



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فرمانده ستاد مبارزه با شورشیان ویروس کرونا در کلانشهر تهران تعداد مبتلایان به این ویروس افزایش یافته است ویروس کرونا مطلع.

علیرضا زالی روز شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله ویروس کرونا استان تهران مستقر در استانداری اعلام کرد: طبق بررسی های انجام شده به نظر می رسد روند افزایشی بیماران آمیکرون در تهران وجود داشته باشد و این روند در یک ماه آینده صعودی خواهد بود.

وی افزود: در این شرایط تمامی مراکز واکسیناسیون در تهران و شهرستان ها تقویت شده و از مردم می خواهیم واکسینه شوند.

زالی گفت: با توجه به اینکه نسبت تست های کرونا نه تنها در تهران بلکه در شهرستان ها کاهش یافته است، می توانیم با کاهش کاذب این بیماری مواجه شویم، بنابراین بهترین الگو توجه به علائم و هرکسی است که دارد. بدن درد و گلودرد باید به مراکز درمانی مراجعه کنند، برای ما به آن کرونا می گویند.

وی با توجه به کشنده بودن این سویه و اعلام آمادگی کامل بیمارستان ها از جمله مراکز واکسیناسیون، افزود: در دنیا اطلاعات آماری قطعی از بیماری زایی این سویه ویروس و همچنین مرگ و میر ناشی از آن وجود ندارد. آنها در این زمینه به اجماع نرسیده اند، اما باید مراقب باشند که این گونه را با آنفولانزا اشتباه نگیرند.

به گفته زالی، قبل از ایجاد بیماری باید واکسیناسیون را کامل کنیم و روزهای بعد ممکن است برای ما بسیار مهم باشد. در این روزها که ویروس هنوز به طور کامل در جامعه پخش نشده است، باید از این فرصت طلایی برای انجام دوز تقویتی واکسن استفاده کنیم و اگر فردی برای نوبت سوم واکسن دو نوبت و اگر سه نوبت واکسن تزریق کرده است. دوزهای واکسن برای دریافت دوز چهارم قانون واکسن.

بیشتر بخوانید  دفاتر 4 شهر خوزستان تعطیل است

واکسن برکت پلاس به زودی وارد چرخه واکسیناسیون می شود

وی با اشاره به اینکه سبد واکسن ها متنوع است و بیشترین آنها واکسن های سینوفارم، آسترازنکا، پاستوکوویچ است، خاطرنشان کرد: همچنین واکسن برکات پلاس مجوز لازم را دریافت کرده و به زودی وارد چرخه واکسیناسیون می شود و مردم می توانند به طور اختصاصی برای این سویه از این واکسن استفاده کنند. .

فرمانده قرارگاه استان تهران در خصوص بازگشت زائران گفت: با توجه به بازگشت زائران و بازگشت زائران از عراق و سفرهای بین شهری هماهنگی های لازم انجام شود. دو هفته سرپایی مداوم نشانه ورود به اوج جدید است و برخی از افراد حتی پس از مصرف واکسن همچنان ممکن است به کرونا مبتلا شوند. باید دانست که واکسن ایمنی کامل ایجاد نمی کند، اما در کاهش مرگ و میر بسیار موثر است.

وی درباره آبله میمون گفت: هیچ موردی در کشور آبله میمون نداشته ایم اما این بیماری در ترکیه، افغانستان و ریاض گزارش شده است و باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

هیچ مورد مرگ ناشی از تب کریمه ثبت نشده است

به گفته زالی، در مورد وبا، آزمایش های غربالگری ما در مراکز بهداشتی برای افرادی که با علائم اسهال مراجعه کرده اند منفی است، اما با توجه به شیوع وبا در استان های غربی باید مراقب باشیم، همچنین نگران تب کریمه کنگو هستیم، اما با نظارت خوب در عید قربان هیچ خطر احتمالی نداشتیم و هیچ مورد فوتی بر اثر تب کریمه ثبت نشد.

ویزیت سرپایی 4200 نفر

فرمانده ستاد مبارزه با ویروس کرونا در پایان این نشست به خبرنگاران گفت: در 24 ساعت گذشته 4200 نفر در این درمانگاه ثبت نام کردند که از این تعداد 790 نفر در مراکز بهداشتی درمانی بستری و 480 نفر نیز بستری شدند. بستری شده است. در بخش مراقبت های ویژه

بیشتر بخوانید  مقایسه احتمال انتقال کرونا از طریق هوا و سطوح

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 222 نفر در بیمارستان ثبت نام کردند که از این تعداد 38 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

زالی خاطرنشان کرد: تاکنون 26 میلیون و 800 دوز واکسن در تهران تزریق شده است و دوزهای تقویت کننده برای افرادی که علائم دارند ضروری است.

فرمانده ستاد مبارزه با ویروس کرونا استان تهران درباره مراکز واکسیناسیون گفت: اکنون این مراکز دو برابر شده است و با افزایش ساعت کاری مراکز واکسیناسیون در شیفت عصر، هم اکنون 522 مرکز واکسیناسیون فعال است. . در تهران

دیدگاهتان را بنویسید