مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار مهم؛ این نوع حساب بانکی باعث کاهش یارانه شما می شود!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کشف دهک ها با استفاده از سیستم های مختلف دستگاهی نشان داده است که استفاده از حساب شخصی در کسب و کار دهک ها را تغییر می دهد.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد بر لزوم ادامه پرداخت یارانه به شهروندان در صورت عدم موفقیت طرح کاربرگ الکترونیکی تاکید کرد.

یارانه هایی که هنوز توسط برخی از اقشار جامعه دریافت نشده یا مبلغی که دریافت کرده اند همچنان مسدود است. تا اینکه وزارت رفاه اعتراض آنها به دهک را تایید کرده و گزینه رفع انسداد سفارش آنها را انتخاب کند.

داریوش ابوحمزه ای معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی احتمالا تا پایان خردادماه و یکی دو هفته دیگر از طریق سامانه حمایتی، نتایج نهایی اعتراض را اعلام خواهد کرد. قادر به دیدن نتایج نظرسنجی

دسته دوم متقاضیان یارانه که ثبت نام کرده اند نیز از این رقم پیروی می کنند. به گفته طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، هفته گذشته اولین لیست متقاضیان یارانه به وزارت رفاه اجتماعی ارسال شد. این لیست قرار است در آینده نزدیک به سامانه یارانه نقدی اضافه شود و فرصتی عالی باشد.

لیست جدید و اعتراضات ثبت شده در سامانه های نظام اجتماعی ایران بر اساس موارد مختلف دهک ها را بررسی می کند. یکی از این معیارها گردش حساب است.

این حساب های بانکی یارانه شما را کاهش می دهد زمان اعلام نتیجه اعتراض برای یارانه جدید فرا رسیده است

حساب هایی که منجر به کاهش یارانه می شود!

حساب هایی که در صورت استفاده تجاری، گردش مالی بالاتر از درآمد خانوار را نشان می دهند. به منظور جلوگیری از آن، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی بر اساس ماده 10 قانون پایانه‌های فروشگاه‌ها و سامانه مودیان، حساب‌های شخصی و تجاری را تفکیک کردند. افراد با ارائه اظهارنامه مالیاتی یک حساب تجاری نیز برای این کسب و کار معرفی می کنند.

بیشتر بخوانید  روزنامه اسرائیلی مدعی چهار مرحله احیای برجام است

حساب شخصی و تجاری چیست؟

سیاوش غیبی پور، کارشناس مالیاتی به نمایندگی از حساب شخصی و تجاری گفت: حسابی که مالیات آن قبلاً پرداخت شده است شخصی نامیده می شود و درآمدی که هنوز مالیات آن پرداخت نشده و با اعمال این رقم پرداخت می شود، تجاری است. “

به گفته وی، مردم هنوز این تفکیک حساب ها را انجام نداده اند و گاهی دیده می شود که فیش حقوقی شرکت از حساب شخصی استفاده می کند. زیرا سامانه ها به طور میانگین در 6 ماه سپرده فردای حساب را شناسایی و محاسبه می کنند. مثلاً اگر شخصی خانه یا ماشینی بفروشد، این رقم در یک ماه اتفاق می‌افتد و بررسی سایر معاملات در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد.

شناسایی این حساب ها برای سازمان امور مالیاتی نیز سخت نیست، به همین دلیل رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: ارقام کارت به کارت در صورت تجاوز از سقف، آن حساب را تجاری می دانیم.

به گفته کندوزی وزیر اقتصاد با معرفی حساب شخصی و تجاری می توان مشخص کرد که چند شریک می توانند با یک حساب فعالیت کنند و این گردش مالی نباید بر اساس درآمد یک نفر محاسبه شود. اجرای نظام مالیاتی در آینده نزدیک این شفافیت را برای توزیع عادلانه ثروت فراهم خواهد کرد.

خاموشی و اتصال سیستم ها در ارائه اطلاعات پایگاه بهزیستی ایران!

حسین میرزایی کارشناس دولت الکترونیک افزود: اتصال سامانه تشخیص قطعا راه حلی برای شناسایی دقیق افراد و دهک ها ارائه می دهد. بیش از 49 زیرمجموعه به پایگاه بهزیستی ایران پیوند داده شده است و اگر همه این پایگاه ها اطلاعات دقیقی ارائه دهند، می توانیم نیازهای پزشکی، تغذیه ای و حمل و نقل افراد را به درستی شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید  دو طرح دولت برای واردات خودرو فاش شد

وی با انتقاد از روند به روز رسانی پایگاه بهزیستی ایران گفت: برای راه اندازی این سامانه ها در کشور نمی توان از دستگاه اطلاعات داد، اما می توان آن را گرفت! یعنی بارها برای اتصال دیتابیس باید به دستگاه برویم و اطلاعات را فشار دهیم.

اگرچه بانک مرکزی تاکنون هیچ اقدام یا توضیحی در خصوص روند تفکیک حساب های شخصی و تجاری به مردم انجام نداده است، اما سازمان امور مالیاتی با تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه تا 15 تیرماه این تفکیک را امکان پذیر کرده است. .


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *