مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هزینه ها و شرایط حج در سال 1401 مشخص شد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، سید صادق حسینی روز شنبه 15 اردیبهشت ماه در نشست خبری در آستانه ثبت نام حج سال 1401 به همت حج و زیارت گفت: کمترین قیمت سفر حج امسال 34 است. میلیون و 341 هزار تومان و بالاترین قیمت 38 میلیون و 400 هزار تومان است.

چه کسانی می توانند به حج مراجعه کنند؟

به گفته وی، امسال از 23 خردادماه حدود 39 هزار و 640 زائر به حج مشرف می شوند و ثبت نام آنها در کاروان های حج از روز یکشنبه 18 اردیبهشت ماه ساعت 10 صبح از طریق سایت https://reserve.haj آغاز می شود. ir. از فردا امکان ثبت نام افرادی که در سال 1399 25 میلیون تومان یا 35 میلیون تومان پرداخت کرده اند در صورت داشتن سه شرط سعودی امکان پذیر است.

حسینی با اشاره به شرایط سنی عربستان برای حج که کمتر از 65 سال تعیین شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه به طور طبیعی افراد بالای 65 سال را ثبت نام نمی کند. پس متولدین بعد از 31 جولای 1983 می توانند ثبت نام کنند و این قانون عربستان است.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: گذرنامه ها باید تا نیمه آذر 1401 اعتبار داشته باشند.

حسینی در تشریح روند تکمیل ثبت نام در کاروان حج گفت: زائران پس از ثبت نام در سامانه رزرواسیون سریعا کاروان را انتخاب و سپس به دفتر حج مراجعه و تسویه حساب مالی انجام دهند. در این صورت ثبت نام تکمیل خواهد شد.

وی همچنین گفت: اولین پرواز 3 خرداد و آخرین پرواز 16 مرداد خواهد بود. اولین پرواز از تهران است و امسال زائران از 19 ایستگاه هوایی خواهند بود. مدت حضور زائران در حج امسال با هماهنگی سازمان حج بین 28 تا 30 روز خواهد بود.

بیشتر بخوانید  احتمال افزایش بارندگی در ماه‌های پیش رو / زمستان سرد در راه است؟ -

عربستان سعودی واکسن های ایرانی را نپذیرفته است

وی شرط دوم دولت عربستان را واکسیناسیون اعلام کرد و با بیان اینکه عربستان واکسن های ایرانی را نپذیرفت، افزود: عربستان برای حج 10 واکسن شامل دو واکسن «استرازنکا» و «سینوفارم» را در سبدی با واکسن مجاز دانست. ایران.و زائران باید دو دوز تزریق کرده باشند. در صورت عدم تکمیل واکسیناسیون، ثبت نام به صورت عادی انجام نخواهد شد. سازمان حج و زیارت برای جلوگیری از غافلگیری زائران، تزریق دوز سوم واکسن تاج را در اولویت قرار داده است، زیرا عربستان سابقه تغییر قانون را دارد.

حسینی با اشاره به وضعیت سوم عربستان در ایام حج گفت: زائران باید 72 ساعت قبل از حرکت آزمایش PCR انجام دهند و گواهی منفی داشته باشند. امیدواریم همه زائران سلامت و تندرست باشند.

برای زائران 65 سال به بالا توصیه می شود

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین گفت: تمامی زائران بالای 65 سال که در سال 99 ثبت نام کرده اند برای اعزام در سال های بعد اولویت دارند. دستور آنها هنوز محفوظ است و این زائران در اولین سالی که عربستان سعودی کشور سنی را برکنار می کند، اعزام خواهند شد. پس نگران انصراف و برداشت پولشان نباشید.

آخرین حج ارزان

حسینی در تشریح قیمت حج 1401 گفت: بسیاری از زائران 35 میلیون تومان برای حج تمتع پرداخت کردند که قبلاً قول داده شده بیش از این مبلغ دریافت نکنند. برای تحقق این وعده گام های زیادی برداشته ایم اما اتفاقی افتاده است. ضرر کردیم، مالیات بر ارزش افزوده در عربستان 15 درصد شد. ما که بودجه خاصی نداشتیم باید مبلغ را به زائران می گفتیم اما تعداد بسیار زیاد بود. با بانکی که محل سپرده گذاری زائران بود مذاکره کردیم تا دو میلیون و 400 هزار تومان به عنوان سود سال قبل به زائران پرداخت شود. از سوی دیگر این شرکت هواپیمایی قیمت بلیتی را که ایرلاین های خارجی 16 میلیونی اعلام کرده بودند را 8 میلیون تومان تایید کرد. در نتیجه زائرانی که تاکنون 35 میلیون تومان پرداخت کرده اند در نهایت باید دو میلیون تومان دیگر بپردازند. میانگین هزینه سفر به حج 1401 حدود 37 میلیون تومان است. کسانی که قبلا 25 میلیون تومان پرداخت کرده اند مابه التفاوت هزینه نهایی را پرداخت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  آمار موارد خطای پزشکی منتشر شده در 9 ماهه امسال/ از کدام رشته های پزشکی بیشتر شکایت دارید؟

وی یادآور شد: زائرانی که امسال در اولویت اعزام هستند در سال 99 مبلغ کامل را که حدود 35 میلیون تومان و قسمت دیگر را 25 میلیون تومان پرداخت کردند. سازمان حج در آن سال اقدام به خرید ارز کرد. دولت سپس 9000 تومان ارز کنار گذاشت. این ارز نزد بانک مرکزی واریز شد و بانک مرکزی ممنوعیت سفر حج را لغو کرد و از ما خواست آن را در بانک مربوطه در عربستان واریز کنیم تا عملیات حج انجام شود.

رئیس سازمان های حج و زیارت بیان کرد: در سال های گذشته عده ای به عنوان همراه زائران سالمند یا معلول ثبت نام می کردند اما با توجه به سن، اکنون فقط آن دسته از همراهان می توانند حضور یابند که از این همراهان و یا حتی زوجین می خواهیم که ثبت نام کنند زیرا برخی از این افراد می توانند تسلیم شوند و شاید این آخرین حج ارزان امسال با 9000 دلار باشد. قیمت حج در سال های آینده با توجه به نوسانات ارز قطعا افزایش خواهد یافت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *