مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آمار موارد خطای پزشکی منتشر شده در 9 ماهه امسال/ از کدام رشته های پزشکی بیشتر شکایت دارید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرکل کمیسیون های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در 9 ماهه امسال 8 هزار و 850 مورد تخلف پزشکی بررسی و تشریح رشته های پزشکی با بیشترین شکایات در طول مدت این دوره.

بابک سلحشور، مدیرکل کمیسیون های پزشکی قانونی کشور درباره آمار خطاهای پزشکی بررسی شده در کمیسیون های پزشکی قانونی کشور، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعین 7919 نفر بود 11.8 درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص تعداد پرونده های منتهی به صدور حکم گفت: 46.6 درصد از این پرونده ها معادل 4124 پرونده منجر به صدور حکم و 53.4 درصد معادل 4726 پرونده منجر به تبرئه شده است.

رییس کل سازمان پزشکی قانونی همچنین حوزه های بیشترین شکایت را برشمرد: فارغ از مواردی که منجر به محکومیت یا تبرئه شده است، حوزه های دندانپزشکی با 921 مورد، جراحی عمومی با 775 مورد، پرستاری با 576 مورد، زنان و زایمان و … زنان و زایمان با 527 مورد و پزشکی عمومی با 517 مورد در صدر شکایات ثبت شده در 9 ماه از 1400 مورد قرار دارند که البته این آمار مربوط به سال جاری است و لزوماً در سال های گذشته همین الگو و رابطه تکرار نشده است.

وی گفت: یکی از دلایل این افزایش بیماری های عروق کرونر، کاهش بیماری های عروق کرونر قلب و کاهش نگرانی مردم در مورد بیماری کووید 19 است. به همین دلیل است که افراد بیشتری به پزشکی قانونی مراجعه می کنند و البته افراد بیشتری برای کارهای پزشکی غیر از تاج گذاری به پزشکان و کادر پزشکی مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید  سیل در راه تهران امشب ۶ مرداد ۱۴۰۱ – ایران چطور

به گفته وی، کارشناسان پزشکی قانونی در کمیسیون های ذیربط تمامی مستندات موجود را به دقت بررسی کرده و بدون جانبداری به رأی خواهند رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *