مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هزینه های سفر به ژنو و جاذبه های گردشگری این شهر

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





راهنمای سفر به ژنو




ژنو یکی از شهرهای بین‌المللی دنیا به شمار می‌رود که در بخش فرانسوی‌ زبان کشور سوئیس قرار دارد. تاریخچه‌ی پیدایش ژنو به سال ۱۸۷۱ میلادی برمی‌گردد. این شهر دومین شهر اقتصادی کشور سوئیس، سومین شهر اقتصادی اروپا و نهمین شهر اقتصاد رقابتی جهان است.شهر ژنو در سال دو هزار و نه میلادی مقام سوم بهترین شهرهای مناسب و دارای کیفیت زندگی در دنیا را به دست آورده است. بسیاری از افراد برجسته و سرشناس جهان در این شهر مدتی زندگی کرده‌اند که از مشاهیر ایرانی زندگی کرده در ژنو می‌توان دکتر محمود حسابی را نام برد. همچنین این شهر یکی از گرانترین شهرهای جهان نیز محسوب می‌گردد.




مساحت شهر ژنو نزدیک به شانزده کیلومترمربع است و دو رشته‌کوه ژورا و آلپ این شهر را محاصره کرده‌اند. اکثریت مردم ژنو دارای مذهب پروتستان می‌باشند و بیش از پنج درصد از ساکنین ژنو را هم مسلمانان تشکیل می‌دهند. ژنو دارای آب و هوایی معتدل و قاره‌ای است و البته تحت تأثیر جریانات آب و هوایی اقیانوسی نیز قرار دارد. زمستان‌ها در ژنو هوا ملایم و تابستان‌ها هم معتدل است.




ژنو شهری مملو از جاذبه های رنگارنگ، دریاچه های کم نظیر، ارتفاعات نفس گیر و یک مقصد تفریحی عالی به شمار می رود. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.


بهترین زمان سفر به ژنو




بهترین زمان برای سفر به ژنو در ماه های جولای و آگوست است که هوا معتدل است و دریاچه ژنو، میزبان دوستداران ورزش های آبی می شود. در نظر داشته باشید که حتی تابستان نیز امکان باراش باران در ژنو وجود دارد پس در سفر به این شهر، همراه داشتن چتر را فراموش نکنید. شهر ژنو زمستان های سردی دارد، هر چند که این فصل نیز زیبایی های خاص خود را داشته و کوه آلپ و شهر ژنو منظره ای بسیار شاعرانه پیدا می کند، این شهر در این فصل، میزبان طرفداران ورزش های زمستانی می شود.


طبیعت


اقامت در شهر ژنو




برای اقامت در هتل های ژنو باید بدانید که هزینه ها به طور کلی در این کشور بالاست و به مراتب خدماتی هم که ارائه می شود در سطح بالایی قرار دارد.به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.


هزینه خورد و خوراک در ژنو


در ادامه راهنمای سفر به ژنو به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.


  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۲۲٫۵۰ فرانک سوییس را بپردازید.

  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۹۵ فرانک سوییس پرداخت کنید.

  • قیمت منوهای مک دونالد در ژنو به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۳ فرانک سوییس می باشد.

  • برای تهیه آب معدنی ۳٫۵ فرانک سوییس و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۴٫۱۰ فرانک سوییس بپردازید.


هزینه حمل و نقل در ژنو سوییس


  • هزینه بلیط تک سفره ۳ فرانک سوییس

  • هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۷۰ فرانک سوییس


هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۶٫۵۰ فرانک سوییس و به ازای هر یک کیلومتر ۲٫۵۰ فرانک سوییس به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۶۰ فرانک سوییس باید پرداخت نمایید.


ژنو


مدیریت هزینه های سفر به ژنو




مدیریت هزینه های سفر یک امر بسیار مهم برای هر سفری است. ژنو نیز از شهر های گران اروپا است که با مدیریت هزینه های سفر خود به این شهر از جمله هزینه های خوراک، اقامت و حمل و نقل می توانید سفری لذت بخش داشته باشید. استفاده از سایت کوچ سرفینگ برای پیدا کردن محل اقامت رایگان یا ارزان، استفاده از تور های پیاده روی رایگان برای گردش در شهر و پختن غذا در محل اقامت به جای سرو غذا در رستوران های این شهر از جمله راهکارهایی برای مدیریت هزینه های سفر به ژنو هستند.


یک روش بسیار خوب برای مدیریت هزینه های اقامت در ژنو استفاده از سایت airbnb برای پیدا کردن اتاق های اشتراکی و یا واحد های آپارتمانی است. در این وب سایت شما می توانید اتاق های اشتراکی با شبی 36 تا 60 فرانک پیدا کنید و یا با شبی 70 تا 100 فرانک در یک واحد اپارتمانی کامل اقامت کنید. گرفتن کارت گردشگری ژنو یک راهکار خوب دیگر برای صرفه جویی در هزینه های سفر به ژنو است. می توانید این کارت را با اعتبار یک روزه 26 فرانک و یا سه روزه 37 فرانک خریداری کنید و با آن از تمام وسایل نقلیه عمومی شهر به رایگان استفاده کنید و از اکثر موزه های شهر به رایگان بازدی کنید.




جاذبه های گردشگری ژنو




کلیسای سنت پیر ژنو


کلیسای سنت پیر ژنو از سبک های مختلفی چون گوتیک، رومانسک و نئو کلاسیک ساخته شده است. در کند و کاوهای اخیر در زیر این کلیسا آثاری مهم و باارزش از زمان امپراتوری روم و رسیدن مسیحیت به این شهر در قرن یازدهم پیدا شده است. این کلیسا برجی به ارتفاع ۱۵۷ متر دارد و از جاذبه های مهم توریستی شهر ژنو به حساب میاد.


کلیسا


ساختمان سازمان ملل ژنو


مجموعه بزرگی از ساختمان‌های مرمری که کاخ ملل در ژنو را تشکیل می‌دهند، مقر اروپایی سازمان ملل متحد می‌باشد، محلی که بعد از نابودی جامعه ملل که دفتر اصلی آن اینجا بود در نظر گرفته شد. به این ترتیب این مجموعه به یک مرکز دیپلماسی جهانی، بزرگ‌ترین مرکز سازمان ملل متحد پس از نیویورک، با عبور بیش از ۲۵۰۰۰ نماینده در سال تبدیل شد. در یک تور با راهنما، می‌توانید با فعالیت‌هایی که در اینجا صورت گرفته آشنا شوید و فضای داخلی و آثار هنریِ اهدایی توسط کشورهای سراسر جهان را مشاهده کنید. سالن مجمع، با ظرفیت بیش از ۲۰۰۰ نفر برای جلسات سازمان ملل متحد و سازمان‌های وابسته به آن استفاده می‌شود. نمای زیبایی از رشته کوه‌های آلپ از لابی آن قابل مشاهده می‌باشد.




در انتها، دو درب برنز طلاکاری شده از ایتالیا توسط ناپلئون آورده و به جامعه ملل توسط کلمانسو (Clemenceau) ارائه شده است. نقاشی‌های قرمز قهوه‌ای روی طلا در دیوارها و سقف‌ها توسط «J. M. SERT» در تالار کوچک شورا، هدیه‌ای از اسپانیا است که در سال ۱۹۳۶ تکمیل شده و نشان دهنده زمینه‌هایی از پیشرفت‌های فنی، اجتماعی، پزشکی و صلح جهانی می‌باشد. در سرسرا سه نقش برجسته توسط «اریک گیل» با الهام از میکل آنژ دیده می‌شود. کتابخانه بیش از یک میلیون اقلام چاپی و همچنین مجلات و کتاب‌های الکترونیکی را شامل می‌شود. در میانه‌ی تراس بزرگی منتهی به پارک، کره‌ی برنز با علائم طلاکاری شده از زودیاک (Zodiac) توسط مجسمه ساز آمریکایی پل منشیپ (Paul Manship) نمایان است.


دیوار جنبش پروتستان ژنو


آغاز ساخت دیوار ریفورمیشن یا دیوار نهضت ژنو در سال ۱۹۰۹ میلادی بوده است. این بنا بر دیوارهای دفاعی که تا اواسط سده‌ی نوزدهم میلادی شهر ژنو را محافظت می‌کرده‌اند ساخته‌شده است. در این محل چهار تندیس بزرگ پنج‌متری از رهبران جنبش پروتستان وجود دارد. طول این دیوار صد متر است و در آن تاریخی ۴۵۰ ساله از مذهب پروتستان به نمایش درآمده است. و از جاذبه‌های گردشگری ژنو است.


ساعت گل


ساعت گل ژنو




این ساعت که در گوشه ای از یاردین آنگلیس (Jardin Anglais) (باغ گل انگلیسی) قرار گرفته، ترکیبی از تکنولوژی و هنر گلهای تزئینی است که از ۸ دایره ی هم مرکز با گلها و گیاهان فصلی شکل گرفته اند، ایجاد شده است. این مجموعه در سال ۱۹۵۵ به وجود آمده و همه روزه در معرض میلیون ها لنز دوربین بازدیدکنندگان گوناگون قرار دارد.


میدان بورگ دو فور ژنو




در قلب شهر قدیمی ژنو، در نزدیکی معبد سنت پیر، شما این محل معروف را پیدا خواهید کرد. احتمالاً اینجا قدیمی‌ترین میدان در شهر و قطعاً جذاب‌ترین آن‌هاست. این محل در موقعیت روم باستان قرار دارد و از قرن نهم به بعد بازار مهمی در آن برپا شده است. در قرن ۱۶، پروتستان‌های تبعید شده در اینجا پناه یافتند. امروزه گردشگران و مردم محلی این مکان دلنشین را به کافه‌ها و رستوران‌هایش می‌شناسند. علاوه بر آب‌نمای قرن ۱۸، مجسمه‌ی کلمانتین (Clementine) توسط «هینتز شوارتز» در این میدان ایستاده است. کاخ دادگستری که از سال ۱۸۶۰ محل دادگاه می‌باشد (در اوایل سال ۱۷۰۰ به‌عنوان صومعه ساخته شد) در همین منطقه به چشم می‌خورد.


فواره آبی ژنو


در کنار موج‌شکنی متصل به بندر ژنو، فواره‌ی بزرگی از سطح دریاچه در ستونی ۱۴۰ متری به سمت بالا اوج می‌گیرد. این فواره به نمادی از ژنو و معروف‌ترین نشان اختصاصی‌اش تبدیل شده است. یک پمپ قدرتمند، حدود ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه را به حرکت وا می‌دارد. اینجا همچنین چشم اندازی خوب از «بن د پاکی» (Bains des Pâquis) می‌باشد که محل مورد علاقه‌ی مردمِ محلی برای شنا، لذت بردن از سونا و یا استراحت در یک کافه است.


فواره


باید و نبایدهای سفر به ژنو


  • استفاده از قطار برای سفر بین شهرها از هواپیما ارزان‌تر است. با رزرو کردن زودتر بلیط‌ها می‌توانید این هزینه را باز هم کاهش دهید.

  • سعی کنید تا جایی که برایتان امکان دارد در سفر به ژنو خودتان آشپزی کنید.

  • با توجه به این که آب آشامیدنی در ژنو قابل آشامیدن است سعی کنید کمتر آب معدنی از فروشگاه های تهیه کنید.

  • شاید ژنو شهر کوچکی باشد اما مراکز خرید فوق العاده ای دارد که نباید از دست بدهید. ساعت ها وجواهرات سوییسی از مهم ترین کالاهای خرید این شهر هستند.

  • وجود بیشتر از ۴۰ موزه و گالری در ژنو باعث شده تا رنج مختلفی از سلیقه ها بتوانند از بودن در آن ها لذت ببرند. در بین این همه موزه، حتما از موزه تاریخ و هنر و موزه تاریخ طبیعی دیدن کنید.

  • گردش روی دریاچه ی ژنو یکی دیگر از باید های سفر به ژنو است. دریاچه ای که زیبایی آن نفس انسان را در سینه حبس می کند و با ساختمان ها و کوه های بلند احاطه شده است.

  • در سفر به ژنو تا جایی که می توانید از غذا خوردن در رستوران و استفاده از وسایل حمل و نقل غیر عمومی خودداری کنید در غیر اینصورت در زمان کوتاهی، جیبتان را خالی خواهید یافت!


divider


بیشتر بخوانید:


هزینه های سفر به لارناکا و جاذبه های توریستی آن


هزینه های سفر به وین و جاذبه های گردشگری این شهر


هزینه های سفر به ونیز قطب گردشگری ایتالیا


گردآوری توسط بخش گردشگری


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  سفری مجازی به جزیره ی زیبا و رویایی سانتورینی+تصاویر زیبا
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *