مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هزینه های سفر به سنگاپور و جاذبه های گردشگری آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





راهنمای سفر به سنگاپور




سنگاپور یکی از لوکس ترین و زیباترین کشورهای آسیایی می باشد که بواسطه امکانات تفریحی و گردشگری کم نظیرش، شهرت جهانی دارد. سنگاپور، یکی از کشورهای مدرن در قاره آسیا است. نام این سرزمین در زبان سانسکریت به معنای شهر شیر است. به همین دلیل یک مجسمه شیر در پارک مرلیون قرار گفته است تا این مفهوم را به جهانیان برساند. می توان با جرات سنگاپور را یکی از برترین نقاط گردشگری در آسیا عنوان کرد. با توجه به مساحت کم این کشور اما سالانه پذیرای رویدادهای مهم و علاوه بر آن جاذبه های گردشگری جذابی می باشد.




سنگاپور کشوری آسیایی با2/4 میلیون جمعیت است که در سال 1965 از مالزی استقلال یافت. این کشور مرکز اصلی تجارت در آسیای جنوب شرقی به شمار می رود. جزیره اصلی آن در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده است. در شمال شرقی این جزیره مناطق وسیعی احیا شده است و علاوه بر جزیره اصلی ، حدود 640 جزیره کوچک نیز جزو خاک این کشور به شمار می روند. شهر سنگاپور با 2/3 میلیون نفر جمعیت ، پایتخت این کشور است. سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور یکی از ارزان ترین سیستم ها در جهان است. وضعیت اتوبوس ها مناسب است، اما قطارهای MRT بسیار بهتر می باشند و وسیله ای سریع و قابل اطمینان برای عبور و مرور در جزیره محسوب می شوند. در شهر ، تاکسی بهترین وسیله برای جابجایی است و کرایه آن کم است. زبان های رسمی چینی، مالایی، تامیل و انگلیسی است. نژادهای چینی، مالایایی و هندی و ادیان مختلف بودایی، مسلمان، مسیحی و غیره در این کشور به چشم می خورد.




همه افرادی که بار اول به سنگاپور می روند از زیبایی و سرسبزی زیاد این شهر شگفت زده می شوند. هیچ کس تصور نمی کند که این کشور کوچک فوق مدرن که 100 درصد جمعیت آن شهری هستند تا این اندازه سرسبز باشد. این سرسبزی در واقع به خاطر این است که سنگاپور جنگل هایش را افزایش داده و پوشش جنگلی خود را از 36% درصد در دهه 80 به 47% درصد در حال حاضر رسانده است. سنگاپور برای زندگی کردن یکی از کشورهای گران دنیاست. اما غذا در سنگاپور به میزان قابل توجهی ارزان است. به علت این ارزانی تمام رستوران ها و دکه های خیابانی سنگاپور شب ها مملو از جمعیت است که اکثر آنها محلی ها و افراد بومی می باشند. در سنگاپور تمام ساختمان ها و ماشین ها به قدری تمیزند که انگار به تازگی از کارخانه بیرون آمده اند. البته باید بگوییم که در گذشته تمیزی به این شدت در سنگاپور رعایت نمی شد اما در سالهای اخیر و بواسطه گردشگران زیادی که از آن دیدن می کنند، بیشتر شده است.




واحد پول کشور سنگاپور، دلار سنگاپور (Singapore Dollar) می باشد و با نماد SGD نشان داده می‌شود.


سنگاپور


بهترین زمان سفر به سنگاپور




سنگاپور در تمام طول سال دارای هوای گرم و شرجی است. علیرغم بارش باران در سراسر سال، ماه های نوامبر تا ژانویه بارانی ترین ماههای سال در سنگاپور می باشد. ماههای می و جون گرم ترین ماههای سنگاپور اند درحالیکه از فوریه تا آوریل، سنگاپور بهترین و مطبوع ترین هوا را دارد. اگر از خرید و غذا خوردن لذت می برید بهتر است در ماه جولای از سنگاپور دیدن کنید. در این ماه فروشگاهها اجناس خود را حراج می کنند؛ فستیوال غذای سنگاپور هم در ماه جولای برگزار می شود. بهترین زمان سفر به سنگاپور، اواخر پاییز و فصل زمستان است.




هزینه تورهای سفر به سنگاپور




هزینه تورهای سنگاپور متنوع و البته گران هستند و بستگی به مدت زمان برگزاری تور و همچنین آژانس مسافرتی که شما انتخاب کرده اید دارد، اما به طور مثال اگر بخواهیم حدودی از یک تور سنگاپور که غالبا ۳ الی ۷ شب بوده و دارای امکاناتی نظیر بیمه مسافرتی، راهنمای تور، ویزا و گشت و گذارهای نیم روزی شهری و ترانسفر فرودگاهی هستند را بگوییم باید بین ۷ الی ۱۰ میلیون هزینه نمایید.


هزینه هتل و اقامت در کشور سنگاپور




با توجه به این کشور سنگاپور برگزارکننده ی بسیاری از رویدادهای علمی بزرگ جهان است. سالانه مسافران زیادی بابت انجام امور کاری به این کشور سفر می کنند از همین رو هزینه ها در این کشور کمی بالا می باشد.


  • هتل های دو ستاره ۳۰۰,۰۰۰ تا ۵۷۰,۰۰۰ تومان

  • هتل های سه ستاره ۶۰۰,۰۰۰ تا ۹۵۰,۰۰۰ تومان

  • هتل های چهار ستاره ۸۶۰,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان

  • هتل های پنج ستاره ۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان


SANGAPOR


هزینه خورد و خوراک در کشور سنگاپور




در راهنمای هزینه های سفر به سنگاپور ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در شهر توریستی و شلوغ سنگاپور، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۳ دلار سنگاپور را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۶۰ دلار سنگاپور پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر سنگاپور تقریبا ارزان تر است و مبلغ ۷ دلار سنگاپور می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید.


هزینه های حمل و نقل در سنگاپور




پروازهای خارجی به مقصد سنگاپور در فرودگاه چانگی فرود می آیند. از فرودگاه چانگی سنگاپور چند گزینه برای رسیدن به مرکز شهرسنگاپور وجود دارد.


مترو (MRT): سریعترین و ارزانترین راه رفتن از فرودگاه چانگی به مرکز شهر سنگاپور، از طریق مترو می باشد. هزینه سفر با مترو حدود 2 دلار سنگاپور است. با مترو تقریبا 30 دقیقه طول می کشد تا به مقصد برسید. حرکت واگن های مترو از دوشنبه تا شنبه در ساعت 5:26 دقیقه صبح، و در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی از ساعت 5:54 دقیقه شروع می شود. آخرین قطار مترو، ایستگاه فرودگاه چانگی را هر روز ساعت 11:18 دقیقه شب ترک می کند.


اتوبوس های عمومی: یک گزینه ارزان دیگر برای رفتن به مرکز شهر سنگاپور با هزینه ای معادل 2.5 دلار سنگاپور، اتوبوس های عمومی هستند. سفر با اتوبوس از فرودگاه چانگی تا شهر یک سفر یک ساعته است. قبل از سوار شدن به اتوبوس باید مبلغ دقیق کرایه را تهیه نمایید و سوار اتوبوس شوید. اولین اتوبوس، حدود ساعت 6 صبح و آخرین اتوبوس یک دقیقه قبل از نیمه شب، فرودگاه را ترک می کند.


سرویس رفت و برگشت فرودگاه: اگر ساعت بدی به فرودگاه رسیدید و دوگزینه قبلی در دسترس نبودند می توانید سوار سرویس های رفت و برگشت فرودگاه شوید. هزینه این سرویس ها برای بزرگسالان 9 دلار و کودکان زیر 12 سال، 6 دلار سنگاپور است. این سرویس های رفت و برگشت 24 ساعته هستند و شما را مستقیما به هتلی که رزو کردید، می برند. می توانید از قبل ببینید که هتلی که رزو کرده اید سرویس رفت و برگشت دارد یا ندارد. اگرهتلی که قرار است محل اقامت شما باشد سرویس رفت و برگشت دارد می توانید برای خرید بلیط به باجه هایی که در سالن ورود وجود دارند، مراجعه کنید.


تاکسی و ترانسفر خصوصی: آسانترین و البته گرانترین راه رسیدن به شهر سنگاپور گرفتن تاکسی می باشد. هزینه سفر با تاکسی بین 20 تا 40 دلار سنگاپور است. اگر چند نفر هستید می توانید سوار تاکسی های بزرگتر معروف به ماکسی کبس (Maxi Cabs) شوید. تاکسی های ماکسی می توانند تا 7 نفر را با مجموع کرایه 60 دلار سوار کنند.


جاذبه گردشگری


چه مدتی در سنگاپور بمانیم؟




سنگاپور شهر زیاد بزرگی نیست، اما پر از سرگرمی های جالب است. سنگاپور دارای تعداد زیادی رستوران خوب است؛ فروشنده ها و دکه های خیابانی زیادی را هم می توانید در گوشه و کنار شهر سنگاپور ببینید که غذاهای خوشمزه ای دارند. اگر وقت زیادی ندارید و باید خیلی زود برگردید، تمام کارهایی که در این راهنما آمده را می توانید در طول 3 روز کامل انجام دهید. سه روز زمان هم برای دیدن جاذبه ها و دیدنی های سنگاپور مناسب است. اگر می خواهید با صبر و حوصله همه جا را ببینید اقامت 4 الی 5 روزه در سنگاپور، ایده آل خواهد بود. در سنگاپورتعداد رستوران ها واقعا زیاد و غذاها هم بسیار متنوع اند.




در سفر به سنگاپور چقدر پول به همراه داشته باشیم؟




بطور کلی سنگاپور شهر گرانی است. سنگاپور یکی از گرانترین شهرهای آسیاست؛ اما یکی از موارد مورد علاقه در سنگاپور یعنی غذا خوردن، به طرز شگفت آوری ارزان است. در سنگاپور علاوه بر وجود رستوران های عالی و مناسب از گزینه های زیادی برای غذا خوردن (نظیر دوره گردها و دکه های خیابانی) هم می توانید لذت ببرید. قیمت این غذا ها به ازای هر وعده 5 دلار می باشد که قیمت واقعا مناسبی ست. سیستم حمل و نقل عمومی سنگاپور هم سیستم بسیار کارآمدی است. رفتن به دور و اطراف شهر هم براحتی و با کمترین هزینه امکان پذیر است.




واحد پول سنگاپور نیز دلار سنگاپور (SGD) می باشد. با فرض اینکه 4 روز در سنگاپور اقامت داشته باشید و اتاقتان در یک هتل ارزان را با شخص دیگری شریک باشید (اتاق دوتخته)، بودجه ای که برای گذراندن هر روزتان لازم دارید حدود 100 تا 120 دلار است. این بودجه شامل اجاره اتاق، بهای ورودی مکان های دیدنی و تفریحی، رفت و آمد، خوردن غذای خیابانی و اجاره وای فای جیبی می باشد. البته این بودجه بستگی به عادت های شخصی افراد دارد. مثلا اگر شما از خرید و خوردن شام و ناهارهای گران و نوشیدنی های خوب لذت می برید می توانید این بودجه را به میل خود تغییر دهید.


محله چینی ها




جاذبه های گردشگری سنگاپور




محله چینی ها ، سنگاپور


این مکان در سال 1821 هنگامی که اجناس ارزان قیمت چینی از شهر Xiamen Fujian چین وارد سنگاپور شد بازگشایی شد. مسافرین که از چین آمده بودند و همگی مرد بودند در اطراف جنوب رودخانه سنگاپور که به Telok Ayer معروف است مسکن گزیدند.


پارک مرلیون ، سنگاپور


این مکان در سال 1821 هنگامی که اجناس ارزان قیمت چینی از شهر Xiamen Fujian چین وارد سنگاپور شد بازگشایی شد. مسافرین که از چین آمده بودند و همگی مرد بودند در اطراف جنوب رودخانه سنگاپور که به Telok Ayer معروف است مسکن گزیدند.


سنتوزا و دنیای زیر آب ، سنگاپور


در این مجموعه می توان با تله کابین به سمت سنتوزا حرکت کرد و منظره با شکوه آسمان سنگاپور و بندر تجاری جهانی سنگاپور را از چشم پرندگان مشاهده کرد. هنگام ورود تصاویری که نمایانگر تاریخچه سنگاپور هستند را مشاهده می نمائید. این تصاویر نقاشی شده مومی هرگز جذابیت و زیبایی خود را از دست نمی دهند . در بخش دیگر معرفی جشن های نژادی سنگاپور با تصاویر ، صدا و بو می باشد. و بخش بعدی دنیای زیر آب است که در این بخش می توان بیش از 6.000 موجود دریایی در انواع و اندازه های مختلف مشاهده کرد.


مجسمه شیر


دریاچه دلفین های سنتوزا ، سنگاپور


دلفین های این دریاچه که از تایلند به این مکان آورده شده است به دلیل اینکه رنگ پوستشان به صورتی گرویده است معروف هستند. 6 دلفین این دریاچه در تانکی به عمق 5/4 متری حاوی آب دریا و مشابه زیستگاه طبیعی این دلفین هاست زندگی می کنند. در کنار نمایش جالب دلفین ها شما می توانید با کمک راهنما و نیز آموزش ویژه وارد این استخر شوید و دلفین ها را با دست لمس کنید. ساعات نمایش از 11 صبح تا 1.30 بعد از ظهر به غیر از روزهای بارانی می باشد.


باغ وحش ، سنگاپور




این باغ وحش باشکوه با مساحت 90 هکتار در برگیرنده بیش از 2.000 حیوان از سراسر جهان می باشد که بسیاری از این حیوانات آزاد هستند و تنها با حفاظ های طبیعی از قبیل آب یا بوته ها نگهداری می شوند. در این مکان می توانید صبحانه ای دلپذیر مشتمل بر نان تست و تخم مرغ و کرنفلکس و اقسام میوه های گرمسیری ( به صورت اختیاری ) میل نمابید کما اینکه بعید نیست در این حین اورانگوتانی به شما هنگام صرف صبحانه بپیوندد!!


باغ گیاه شناسی ، سنگاپور


باغ‌های گیاه‌شناسی (Botanic Gardens) هم ارزش دیدن را دارند، البته نباید با گاردنز بای بی اشتباه گرفته شوند. سنگاپور نخستین نامزدیِ میراث جهانی یونسکوی خود را برای این باغ‌های گیاه‌شناسی دریافت کرد که حقش هم بود.


در این شهر آن‌قدر ساخت‌وساز انجام شده که گاهی‌اوقات مثل جنگلی بُتُنی به‌نظر می‌رسد، اما باغ‌های گیاه‌شناسی آن بخش‌های وحشی‌تر از میراث سنگاپور را هم حفظ کرده‌اند. درحقیقت، می‌توانید این درختان میراثی باغ‌های گیاه‌شناسی را که تلاشی برای حفظ گونه‌های درختان کهنسال این شهر محسوب می‌شوند، ضمن پیاده‌روی در مسیر مربوط تماشا کنید. از باغ ارکیده‌ی ملی (National Orchid Garden) چشم‌نوازِ آنجا هم حتما دیدن کنید. سایر جاذبه‌های موجود در باغ‌های گیاه‌شناسی عبارت‌اند از بوم‌باغ، بوم‌دریاچه، باغ بونسای، مجسمه‌های گوناگون و چندین باغ و مکان منحصربه‌فرد دیگر.


باغ گیاهشناسی


خیابان ارچاد ، ارکید سنگاپور




این جاده که 5/2 کیلومتر می باشد بیشترین فروشگاه ها و مراکز خرید را در خود جای داده است. این جاده که به طور طبیعی درختچه های جوز و فلفل در آن وجود دارد دربرگیرنده شیک ترین فروشگاه ها و رستوران ها و هتل های لوکس می باشد . معروف ترین مراکز خرید این مجموعه شامل Ngee Ann City ، Tangs Department Stor ، Wisma Atria ، Heeren و Centrepoint می باشد. با این وجود هنوز برخی قسمت ها ی این جاده از دسترس بلدوزر در امان بودند و مربوط به اوایل قرن بیستم می باشند مخصوصاً مغازه های peranakan نزدیک Emerald Hill از نمونه این نوع ساختمان ها می باشد.


موزه تاریخ ، سنگاپور




در این موزه می توانید وقایعی را که از قرن چهاردهم سبب شکل گیری سنگاپور تا کنون شده است را دنبال کنید. این موزه به مانند شهر فرنگی است که در آن فرهنگ و تاریخ غنی مردم سنگاپور ، ریشه اجدادی و تعدد مذهبی و نژادی و جنگ ها ونزاع های تاریخی ملت سنگاپور را کشف می کنید. فراموش نکنید که جواهرات و طلاهای Javanse متعلق به قرن چهاردهم که مربوط به دوران قبل از استعمار سنگاپور است را مشاهده کنید.


اسکله کلارک ، سنگاپور




این مکان که مجموعه ای از مغازه های زنجیره ای قرن نوزدهم بوده است ، هم اکنون دربرگیرنده بیش از 50 مغازه و فروشگاه می باشد که عرضه کننده انواع لباس های ابریشمی و پارچه های طرح دار تا مبلمان و عتیقه جات می باشد. در هنگام شب این منطقه تبدیل به کارناوالی زنده از رستوران ها، بار ها و رستوران های روباز می شود. برای صرف غذای محلی این مکان که کباب مالزی می باشد باید به Clarke Quay Satay Club مراجعه کنید. در این مکان قایق سواری از اسکله تا دهانه رودخانه سنگاپور میسر می باشد.


ساحل


ساحل سانتوزا ، سنگاپور




این ساحل در فاصله 2/3 کیلومتری حاشیه جنوبی سنتوزا می باشد و مشتمل بر 3 ساحل مجزا است . ساحل مرکزی مخصوص خانواده ها می باشد و انواع امکانات را برای ورزش های آبی از قبیل قایق پدالی تا دوچرخه های آبی ارائه می دهند. به دور از جمعیت در ساحل Tanjong تخت هایی برای آفتاب گرفتن وجود دارد . و در ساحل Siloso بارهایی در خدمت مهمانان از تمام هتل های نزدیک این منطقه وجود دارد. تسهیلات این ساحل عالی و مشتمل بر امکانات حمام ، کیوسک دوچرخه ، غرفه های اغذیه ، و اسنک بار در نقطه نقطه این ساحل می باشد. روغن ضد آفتاب تان را فراموش نکنید!


توصیه هایی در مورد سفر به سنگاپور


با یک برنامه ریزی درست به سنگاپور سفر کنید


با توجه به جاذبه های گردشگری متعددی که در سنگاپور وجود دارد و در نظرگیری اینکه ممکن است برای بار بعدی فرصت سفر به این شهر زیبا را نداشته باشید، بهتر است ابتدا با بررسی و شناخت کلی سنگاپور و مکان های دیدنی و تفریحی مختلف آن و همچنین مشورت با کسانی که به این شهر سفر کرده اند، برای سفر خود برنامه ریزی کنید و به هیچ وجه بدن شناخت به سفر نکنید!


اجاره یک وای فای جیبی


اتصال به وای فای دائمی چیزی است که این روزها در سفرها وجود آن بسیار ضروری است. امروزه دیگر کسی تا یک وای فای جیبی اجاره نکند، به سفر نمی رود. در سنگاپور می توانید در فرودگاه وای فای جیبی اجاره کنید. مبلغ اجاره روزانه این دستگاه 10 دلار سنگاپور است. وای فای جیبی سنگاپور اینترنت نسل 4G را با اتصال داده نامحدود ارائه می کند. این دستگاهها معمولا بعد از یک روز کار کردن حوالی غروب شارژ خالی می کنند و لازم است آنها را دوباره شارژ کنید. بهتر است یک پاور بانک همراه خود داشته باشید. وای فای جیبی را در پایان سفر در فرودگاه چانگی به همان باجه ای که دریافت کردید، تحویل می دهید. این باجه ها معمولا 200 دلار را به عنوان وثیقه نزد خود نگه می دارند و بعد از تحویل دستگاه مبلغ را به شما بر می گردانند.


خرید کارت توریستی سنگاپور یا Pass Singapore Tourist


اگر قرار است در سنگاپور از حمل و نقل عمومی مخصوصا مترو زیاد استفاده کنید، خرید کارت یا پاس توریست سنگاپور یک سرمایه گذاری خوب است. با داشتن این کارت می توانید همیشه به MRT دسترسی داشته باشید. به علاوه در هزینه ها صرفه جویی می کنید و دردسر خرید بلیط قبل از هر بار سواری را هم دیگر ندارید.این کارت ها معمولا 1، 2 و یا 3 روزه و به مبلغ 10، 16 و 20 دلار سنگاپور هستند. لازم است برای هر کارت مبلغ 10 دلار سپرده بگذارید. این مبلغ 5 روز بعد از تاریخ خرید کارت به شما برگردانده می شود. کارت های دیگری هم هستند که مزیت های دیگری دارند. برای اطلاع از تمام این موارد می توانید به وب سایت کارت “پاس توریست سنگاپور”مراجعه کنید.


آشنایی با قوانین سنگاپور


سنگاپور “شهر جریمه” هاست. سنگاپور صرفا بخاطر تمیز بودنش دوست داشتی نیست؛ بلکه به خاطر اینکه در آن برای انجام کاری که در کشور شما بسیار عادی به نظر می رسد جریمه می شوید به شهر جریمه ها معروف شده است. چیزهایی مثل ریختن آب دهان، وصل شدن به وای فای دیگران و عبور غیر مجاز باعث می شود جریمه سنگینی را بپردازید. در سنگاپور حتی قانونی وجود دارد که می گوید حتما در دستشویی باید بعد از پایان کارتان سیفون را بکشید وگرنه جریمه خواهید شد. بهتر است قبل از سفر به سنگاپور با قوانین آن آشنا شوید.


آداپتور مناسب را با خود ببرید




پریز های شنگاپور از نوع C هستند. پس با خود آداپتور مناسب را بیاورید. ولتاژ برق سنگاپور هم 230 ولت و فرکانس استاندارد 50 هرتز است.


divider


بیشتر بخوانید:


هزینه های سفر به لارناکا و جاذبه های توریستی آن


هزینه های سفر به وین و جاذبه های گردشگری این شهر


هزینه های سفر به مصر و جاذبه های تاریخی این کشور


گردآوری توسط بخش گردشگری


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  اقدامات لازم برای سفر به آلمان
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *