هدف آمریکا از حل و فصل امتیازات بر سر میز مذاکره/ ما همواره غرب را به ادامه دیپلماسی دعوت کرده ایم



به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عراق و فواد حسین وزیر امور خارجه عراق امروز در گفت وگوی تلفنی درباره منافع دو کشور در مسائل دوجانبه، منطقه ای و مذاکرات رفع تحریم ها گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از تلاش‌های دولت عراق برای تسهیل گفت‌وگوها برای حضور زائران ایرانی بیت الله الحرام در حج جاری، ابراز امیدواری کرد که با تعهد مقامات سعودی، حج به خوبی و بدون هیچ گونه اقدامی انجام شود. مشکلات زائران از تمام کشورهای اسلامی کشور ما.

وی درباره روابط تهران و ریاض نیز گفت: ارزیابی ما از دور اخیر مذاکرات در بغداد مثبت است و تهران از اجرای نتایج مذاکرات دو کشور استقبال می کند.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر وزیر کشور عراق به تهران، توافقات مهمی در خصوص حمل و نقل زمینی زائران در آینده نزدیک از جمله اربعین انجام شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از میهمان نوازی مردم و دولت عراق از زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی، ابراز امیدواری کرد که بازگشایی مرزهای زمینی تسریع شود.

امیرعبداللهیان درباره لغو تحریم ها گفت: در حالی که تبادل پیام بین آمریکا و ایران از طریق نمایندگان اتحادیه اروپا ادامه داشت، ناگهان کاخ سفید به فکر صدور قطعنامه در آژانس افتاد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: هدف آمریکا از تدوین قطعنامه در آژانس، کسب امتیازات سیاسی بر سر میز مذاکره است.

امیرعبداللهیان در ادامه تاکید کرد: ما همواره غرب را به ادامه دیپلماسی و حتی به ابتکار ایران دعوت کرده ایم و چند روز قبل از نشست اخیر آژانس، طرح سیاسی برای ادامه مذاکرات تا توافق نهایی روی میز گذاشته شد. رسیده است.”

بیشتر بخوانید  مسکن محرومان در استان تهران در حال ساخت است

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در مقابل رفتار غیرسازنده آمریکا در آژانس، اقدام متقابل ما افزایش فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران در چارچوب قانون مجلس شورای اسلامی بود.

امیر عبداللهیان افزود: ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و ماندگار است اما در مقابل مزاحمت ها، واکنش ما مبتنی بر اقتدار است.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در این گفت وگوی تلفنی با ابراز خرسندی از مذاکرات جاری جمهوری اسلامی ایران و عربستان، از تمایل دولت عراق برای ادامه کمک ها در این زمینه، برقراری گفت وگوهای مستقیم بین وزرای خارجه دو کشور و بازگشت به روال عادی، ابراز خرسندی کرد. تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عراق همچنین بر آمادگی عراق برای اجرای توافقات در خصوص بازگشایی مرزهای زمینی و تردد زائران از جمله اربعین تاکید کرد.

فواد حسین همچنین موضع کشورش در خصوص لزوم دستیابی به نتایج نهایی در حوزه مذاکرات برجام را روشن کرد و افزود: عراق همواره آمریکا و غرب را به حل مشکلات و رفع تحریم ها تشویق کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید