مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مجازات های سنگین تقلب در کنکور اعلام شده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوح به نقل از ایرنا، رئیس شورای حراست از آزمون سراسری سازمان تعیین مجازات های سنگین تقلب در کنکور خبر داد.

محمدحسین حاجیلو رئیس شورای آزمون سراسری در جلسه شورای آزمون سراسری با یادآوری مفاد قانون رسیدگی به جرائم و جرایم آزمون سراسری گفت: در کنکور شرکت می کند.

وی ادامه داد: نه تنها استفاده از وسایل ارتباطی الکترونیکی و وسایل حافظه در آزمون سراسری جرم است، بلکه حتی در اختیار داشتن چنین وسایلی بدون استفاده از آنها منجر به انکار در آزمون سراسری می شود.

معاون سنجش آموزشی سازمان کشور با تشکر از دستگاه های امنیتی و انتظامی در شناسایی و رصد قاچاقچیان با کنکور در شبکه های اجتماعی مجازی تصریح کرد: قانون تشدید مجازات قلدران در شبکه ها و گروه ها بسته به نوع فعالیت صراحتاً اعلام شده است. جرم. عضویت در یک گروه یا شبکه می تواند منجر به حبس از یک تا پنج سال شود.

حاجیلو با تاکید بر اینکه والدین به ویژه داوطلبان نباید تحت تاثیر تبلیغات دروغین قرار بگیرند و سرنوشت خود را در کنکور به سوداگران و کلاهبرداران گره نزنند، گفت: یکی از شروط اجرای عدالت آموزشی برای همه داوطلبان کنکور دولتی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی یک تقابل جدی است «با هر نوع تخلف و تقلب.

وی ادامه داد: لازم است داوطلبانی که با ادعای کلاهبرداری و تضمین قبولی وارد شبکه های مجازی شده اند در اسرع وقت از این شبکه ها خارج شوند تا مشمول مجازات قانونی نشوند.

حاجیلو گفت: آزمون سراسری یک رویداد ملی است و تمامی دستگاه های اجرایی، امنیتی و انتظامی همکاری بسیار خوبی با سازمان سنجش دارند و شرایط برای برگزاری آزمون سالم، ایمن و مطمئن مهیا است.

بیشتر بخوانید  50 میلیون تومان به خاله هایمان کمک کردیم

رئیس شورای ملی حفاظت از آزمون افزود: در سطح استان نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و آموزش مناسب حافظان انجام شده تا بتوانند هر نوع تخلفی را کنترل کنند.

کنکور امسال داوطلبان پنج گروه ریاضی، فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و دو رشته شناور هنرهای خارجی و زیبایی از روز پنجشنبه 9 تیرماه آغاز و در روز شنبه 20 تیر 1401 به پایان می رسد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *