مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هادی مطر مهاجم سلمان رشدی کیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ضریب رشد کیست؟

دالگاروم: یکی از کاربران توییتر نام مستعار مهاجم، سلمان رشدی را فاش کرد. این کاربر نوشت: مهاجم سلمان رشدی نام مستعار حسن مغنیه را برای خود انتخاب کرد. دعوای جدید از خانواده ای مغرور.


هادی مطر مهاجم سلمان رشدی کیست؟

همشهری نوشت: یک مقام محلی لبنان به یکی از رسانه های این کشور گفت که مهاجم «سلمان رشدی» لبنانی الاصل است.

هادی مطر کیست؟

به گزارش رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات پلیس، هادی مطر 24 ساله و متولد ایالت کالیفرنیا است، اما اخیرا به ایالت نیوجرسی نقل مکان کرده است. آخرین آدرس خانه شناخته شده او در بخش فروو در شهرستان برگن، نیوجرسی بود و ماموران اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) پس از این حادثه به خانه او برای تحقیقات بیشتر یورش بردند. به گفته پلیس نیویورک، ماتار یک گواهینامه رانندگی جعلی نیز به همراه داشته است.


هادی مطر مهاجم سلمان رشدی کیست؟

لحظه چاقو زدن سلمان رشدی

«کاتلین چونز» یکی از افراد حاضر در محل حادثه در گفت‌وگو با «ان‌بی‌سی» گفت: مهاجم لباس مشکی و ماسک به تن داشت و زمانی که روی صحنه رفت، فکر کردیم این یک قسمت است. از یک شیرین کاری و نمایشی که نشان می دهد هنوز وجود دارد بحث و جدل های زیادی پیرامون این نویسنده وجود دارد، اما در عرض چند ثانیه مشخص شد که اینطور نیست.


هادی مطر مهاجم سلمان رشدی کیست؟

از وضعیت سلمان رشدی 75 ساله اطلاع چندانی در دست نیست. رویترز شب گذشته گزارش داد که وی حداقل به دلیل یک ضربه چاقو به گردن و یک ضربه چاقو به شکم تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید  توهین زشت گروه هوروش به مخاطب کنسرتش!

سلمان رشدی در ساعت 11 صبح (به وقت محلی) در 12 اوت 2022، زمانی که قرار بود در مرکز Chautauqua در غرب نیویورک سخنرانی کند مورد حمله قرار گرفت.

پس از انتشار رمان «آیات شیطانی» موهان در سال 1367 هجری قمری، سلمان رشدی خشم مسلمانان را برانگیخت. به همین دلیل به زندگی مخفیانه با شرایط سخت امنیتی روی آورد. پس از انتشار این کتاب، امام خمینی (ره) به ارتداد ایشان فتوا دادند.

در ماه های اول پس از انتشار آیات شیطانی و افزایش اعتراض مسلمانان به محتوای ضد مذهبی آن، گفته می شود که سلمان رشدی بیش از پانزده بار در یک ماه اقامتگاه خود را تغییر داده است.

سلمان رشدی قبل از این حمله در آمریکا زندگی می کرد و مدت زیادی تحت حفاظت بود. انگلیس در سال 2007 این جایزه را به سلمان رشدی اعطا کرد که اعتراض مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت.

دیلی میل در یک گزارش خبری جمعه شب مدعی شد که رشدی 10 یا 15 ضربه چاقو خورده است، در حالی که یک رسانه انگلیسی زبان دیگر گفته است که او 10 تا 15 ضربه چاقو خورده است.

پلیس نیویورک صبح شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که سلمان رشدی حداقل یک بار از ناحیه گردن و یک بار از ناحیه شکم مورد اصابت چاقو قرار گرفته است.

پیش از این فرماندهی پلیس نیوجرسی در آمریکا اعلام کرده بود که یک جوان 24 ساله به نام هادی مطر، ساکن نیوجرسی، با سلاح سرد به سلمان رشدی حمله کرده است.
رسانه های آمریکایی اعلام کردند که آیت الشیطانی، نویسنده مرتد سلمان رشدی، ضارب سلمان رشدی به تلاش برای قتل درجه دو متهم شده است.

بیشتر بخوانید  تغییر چهره وحشتناک درسا بازیگر جوان در 18 سالگی!

پلیس نیویورک بامداد شنبه هویت فردی که به موهان نویسنده مرتد در منطقه پیامبر اسلام حمله کرده و آن را مجروح کرد، یک جوان 24 ساله به نام «هادی مطر» اعلام کرد. شایعات حاکی از آن است که ماتار ساکن فیرویو، نیوجرسی بود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *