مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نگاهی به مازراتی کواتروپورته

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مازراتی کواتروپورته

مازراتی کواتروپورته

شرکت مازراتی در سال 1914 توسط برادران مازراتی تاسیس شد. در ابتدا کار آنها تقویت و تیونینگ خودروهای دیگر بود تا اینکه در سال 1926 اولین خودرو به نام مازراتی تولید شد. بعدها با استخدام بهترین مهندسان و طراحان این شرکت به شهرت و اعتبار دست یافت تا اینکه به یکی از مجلل ترین شرکت های خودروسازی تبدیل شد و آنقدر در کار خود موفق بودند که افراد مشهوری مانند سوفیا لورن درخواست این خودرو را کردند.

مازراتی کواتروپورته

جالب است بدانید این اولین بار نیست که مازراتی وارد ایران می شود، زیرا اولین باری که محمدرضا پهلوی مازراتی را برای خود خرید، مازراتی پس از سال ها ورشکست شد و اکنون فیات سهام او را خرید و کم کم دارد به شکوه سابق خود باز می گردد. . اکنون تنها خودروی چهار در این شرکت یعنی مازراتی کواتروپورته را بررسی خواهیم کرد.

مازراتی کواتروپورته

لوگوی مازراتی کواتروپورته

Quattroporte در زبان ایتالیایی به معنای چهار در است. به نظر من کواترو یک ماشین سرکوب شده است، نه به خاطر ظاهر غمگینش، بلکه به این دلیل که مثلاً خودش را برای آنچه هست نشان نمی دهد، اگرچه همه چیز در مورد کواترو بهتر از یک بنز کلاس S معمولی است. فروش این مدل بنز 15 برابر فروش مازراتی بود.

مازراتی کواتروپورته

مازراتی کواتروپورته نسل اول در سال 1963

حالا بریم سراغ مهم ترین قسمت ماشین یعنی موتور: موتور این بیچاره ایتالیایی یک موتور 4.8 لیتری V8 هست که 425 اسب بخار در اصطبلش داره. وزن کرگدن (0 تا 100) فقط 5.3 ثانیه است یعنی شتاب این کرگدن بیشتر از شتاب پورشه باکستر 2012 است!! محدودیت سرعت این خودرو 280 کیلومتر در ساعت است، البته برای عبور از سرعت 280 کیلومتر در ساعت با چنین گوهری باید جسارت زیادی داشته باشید، زیرا مانند بازی با الماس کوه نور در هوا است که باحاله ولی خطرناکه

بیشتر بخوانید  ۴۵ متن و جمله رومانتیک سلام صبح بخیر (استوری و استاتوس

مازراتی کواتروپورته

موتور مازراتی کواتروپورته اسپرت gt-s

مازراتی برای اثبات اینکه هنوز شکوه خود را از دست نداده است، مازراتی در این خودرو هنرنمایی کرده است، مثلاً داخل این خودرو به صورت دستی یا نیمه دستی انجام می شود، در حالی که پورشه با دستگاه های پیشرفته، فضای داخلی کابین خودروهای خود را می سازد. . خوب، حالا این سوال مطرح می شود: دوست دارید در کدام کابین ماشین بنشینید؟ من صندلی های دستباف را ترجیح می دهم، مانند فرش های دستباف را به صندلی های ماشینی.

مازراتی کواتروپورته

مازراتی کواتروپورته داخلی

از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به سیستم های ترمز ABS، fpb، msp، asr، ebd، msr اشاره کرد که این حروف سه رقمی را خلاصه می کند که با وجود این همه سیستم ترمز، حتی یک کودک 4 ساله نیز می تواند از تصادف با این خودرو جلوگیری کند. . این خودرو همچنین دارای قفل مرکزی، سنسور سرعت، سنسور کیفیت هوا، سنسور معکوس، دکمه های چندکاره روی فرمان، پرده برقی و غیره است، وجود این امکانات نکته مثبتی نیست زیرا وقتی این همه هزینه صرف شود یک ماشین به شما بدهد، باید این اشیاء را داشته باشد.

مازراتی کواتروپورته

همچنین اگر در پمپ بنزین از این موارد زیاد دیدیم، فکر نکنید که پمپ بنزین به خاطر شهریه این خودرو که حدودا 21.3 لیتر است، مازراتی خریده است!
این خودرو در 3 مدل s-gts و gts و اسپرت توزیع می شود و اگر نظر شما را جلب کند بیش از 700 الی 650 میلیون هزینه در بر خواهد داشت.

مازراتی کواتروپورته


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *