مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نکات مهم در انتخاب غذای مناسب برای گربه های خانگی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گوشت غذای اصلی گربه ها محسوب می شود و این حیوانات در مقایسه با سگ گوشتخواران واجب محسوب می شوند. گربه ها در طبیعت مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را با خوردن حیوانات دیگر مانند موش، خرگوش، خزندگان و دوزیستان تامین می کنند. بدن گربه برای سالم ماندن و عملکرد مناسب به 5 ماده مغذی از جمله آب، کربوهیدرات، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد. افرادی که علاقه مند به نگهداری از گربه برای حیوانات خانگی هستند باید بدانند بهترین غذای گربه چه ویژگی هایی باید داشته باشد. بهترین غذا برای گربه خانگی غذایی است که از نظر ترکیب بسیار شبیه به غذایی است که این حیوانات در طبیعت استفاده می کنند. غذای گربه هم به صورت تجاری و هم کنسرو فروخته می شود و می توان آن را در خانه تهیه کرد. در این مقاله به مزایا و معایب غذای خانگی و تجاری گربه می پردازیم. اگر گربه خانگی دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

غذای گربه چیست؟

همانطور که در مقدمه ذکر شد، گربه ها گوشتخواران اجباری هستند و گوشت نقش اساسی در رژیم غذایی این حیوانات دارد. رژیم غذایی کاملاً گیاهی برای گربه ها خطرناک است و می تواند به سلامت آنها آسیب جدی برساند. بهترین غذای گربه غذایی است که حاوی پروتئین، تورین، ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و آنزیم ها باشد. این حیوانات به کربوهیدرات نیاز ندارند، اما در برخی از غذاهای کنسرو شده از موادی مانند گندم، برنج و سیب زمینی استفاده می شود. اگر مقدار کربوهیدرات زیاد نباشد مشکلی برای گربه ایجاد نمی شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد غذای گربه، از صفحه غذای گربه پت پرس برای اطلاعات مفید کلی در مورد تغذیه گربه دیدن کنید.

پروتئین نقش مهمی در تولید آنزیم ها و همچنین در تشکیل بافت ماهیچه ای در گربه ها دارد. ویتامین A برای بینایی مفید است، سلامت پوست و مو را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و ویتامین های B باعث حفظ اندام ها و سیستم عصبی می شود. ویتامین های E و C با خواص آنتی اکسیدانی خاص خود سیستم ایمنی را تقویت می کنند. کلسیم برای دندان، استخوان و مفاصل گربه نیز مورد نیاز است. منیزیم، سدیم، روی و آهن مواد معدنی هستند که برای سلامت گربه ضروری هستند. همه این مواد از بهترین غذای گربه و همچنین از غذاهای تجاری مانند غذای گربه و غذای کنسرو شده به دست می آیند. غذای گربه در هر سنی باید ترکیبات متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال، رژیم غذایی یک بچه گربه باید با رژیم غذایی یک گربه بالغ یا بزرگتر متفاوت باشد یا رژیم غذایی یک گربه خانگی باید با رژیم غذایی گربه خیابانی متفاوت باشد. تغذیه گربه های مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت، سنگ کلیه، بیماری های گوارشی و غیره. با رژیم غذایی گربه های سالم متفاوت است.

بیشتر بخوانید  آفت زنجره مو و راههای کنترل آن

غذای تجاری غذای خشک بهتر است یا کنسرو؟

دو نوع غذای تجاری در بازار به فروش می رسد، خشک یا کنسرو شده. غذای خشک گربه به صورت خشک و بدون رطوبت فروخته می شود و ماندگاری بیشتری نسبت به غذاهای کنسرو شده و مرطوب دارد. اکثر افرادی که گربه دارند، اما به خاطر کارشان مجبورند تمام روز را بیرون بمانند، از غذای خشک گربه برای تغذیه حیوان خانگی خود استفاده می کنند. غذای خشک به زودی فاسد یا فاسد نمی شود، حتی اگر ساعت ها کنار گذاشته شود. به طور کلی نگهداری غذای خشک بسیار راحت تر از غذاهای کنسرو شده است و بهترین غذای تجاری برای یک گربه خانگی است. اکثر دامپزشکان نیز خرید غذای خشک گربه را از برندهای معتبر برای گربه های خانگی سالم توصیه می کنند. گربه های بیمار مبتلا به بیماری کلیوی یا دیابت باید غذای تازه و کنسرو شده بخورند زیرا غذای خشک برای سلامتی آنها مضر است.


نکات مهم در انتخاب غذای مناسب برای گربه های خانگی

نگهداری مناسب، صرفه جویی در مصرف، حفظ سلامت دهان و دندان گربه، کاهش بوی مدفوع گربه از مهمترین مزایای غذای خشک است. عیب این نوع غذا این است که برای گربه های بی دندان، بیمار و پیر مناسب نیست. گربه ها باید بعد از خوردن غذای خشک مقدار زیادی آب بنوشند، در غیر این صورت دچار مشکلات کلیوی خواهند شد. برخی از تولیدکنندگان از کربوهیدرات ها در مواد غذایی خشک استفاده می کنند که می تواند گربه ها را چاق کند. فواید غذاهای کنسرو شده شامل محتوای پروتئین بالا، مصرف کم کربوهیدرات، طعم و آب زیاد است. قیمت بالا، پوسیدگی سریع در فضای باز و پوسیدگی از جمله معایب کنسروها هستند. در نهایت، در میان غذاهای تجاری، غذای خشک بهترین غذا برای گربه ها است. در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه نگاه کردن یا گرفتن وقت برای غذای گربه وجود دارد.

بیشتر بخوانید  نگهداری و پرورش گیاه آگاو

غذای خانگی گربه

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نوسانات قیمت ارز، تمامی غذاهای تجاری با قیمت های بسیار بالا عرضه می شود و همه توان خرید این غذا را ندارند. غذای خانگی روش دیگری برای غذا دادن به گربه است. گربه ها نسبت به سگ ها به غذا حساس ترند و هر غذایی با ذائقه آنها سازگار نیست. یکی از نکات مهم در مورد غذای گربه این است که می توانید ذائقه گربه خود را در نظر بگیرید و غذای مورد نظر او را تهیه کنید. به علاوه تنوع غذاها در این روش بیشتر است. اما به خاطر داشته باشید که شما نمی توانید هیچ غذایی به گربه بدهید، برخی از غذاها برای گربه ها مضر هستند و اگر از آنها اطلاعی نداشته باشید می توانند به گربه ها آسیب برسانند. در اینجا نحوه قرار دادن آن برای استفاده با گربه آورده شده است.

طرز تهیه غذای خانگی گربه چیست؟

برای تهیه بهترین غذای خانگی گربه از گوشت گاو، مرغ، بوقلمون و گوشت گاو استفاده می شود. توجه داشته باشید که این گوشت باید پخته شود. زیرا گوشت خام برای گربه های خانگی مضر است. غلاتی مانند ذرت پخته یا ساده، جو، برنج و گندم پخته سرشار از پروتئین هستند و به تقویت بدن گربه کمک می کنند، بنابراین بهتر است از آنها در آشپزی استفاده شود. گوشت ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است و برای چشم و قلب گربه ها بسیار مفید است. تخم مرغ آب پز پروتئینی مشابه گوشت دارد. برخی از گربه ها سبزیجات و میوه ها را دوست ندارند، اما این غذا به هضم غذای گربه کمک می کند. به خاطر داشته باشید که در پخت و پز از مواد مضر و خطرناک مانند: انگور، کشمش، سیر، تره فرنگی، پیاز، پیازچه، کاکائو، شکلات، نوشیدنی های کافئین دار (مانند نوشابه، چای، قهوه و الکل) استفاده نکنید. این غذا برای سلامتی گربه ها بسیار خطرناک است.

قبل از شروع پخت و پز و تهیه غذای خانگی برای گربه، باید دانش خود را در مورد مواد مورد نیاز در تغذیه گربه افزایش دهید. برخلاف غذاهای تجاری که میزان هر ماده در آن متعادل است، در تهیه غذای خانگی باید میزان هر ماده را با توجه به نژاد، سن، جنسیت، وضعیت سلامتی و … تنظیم کنید. البته اگر دانش و تجربه کافی ندارید اصلا نگران نباشید. دامپزشکان به حیوانات خانگی غذا می دهند آنها به شما کمک می کنند تا بهترین غذای خانگی را برای گربه خود تهیه کنید و برنامه ای مدون و متعادل را ارائه می دهند که متناسب با شرایط گربه شما باشد. آنها حتی در مورد وضعیت گربه شما در این مدت پرس و جو می کنند. برای این کار کافی است به سایت پت پرس مراجعه کنید و به قسمت برنامه غذا بروید و دریافت برنامه غذای گربه را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  لیست نام و آدرس دفاتر پیشخوان دولت منطقه ۴ تهران


نکات مهم در انتخاب غذای مناسب برای گربه های خانگی

برای اینکه بدانید چگونه از این غذاهایی که ذکر کردیم استفاده کنید تا ترکیبی عالی برای غذای گربه به دست آورید، به یک برنامه غذایی نیاز دارید. رژیم غذایی معمولاً توسط دامپزشک بر اساس بودجه صاحب گربه، سن گربه، نژاد، وزن، نازایی یا نبودن گربه، تحرک گربه، بیماری و طعم غذا نوشته می شود. هزینه تهیه غذای گربه بسیار کمتر از خرید غذای آماده است. غذای گربه، اگر طبق برنامه غذایی تهیه شود، آنقدر خوشمزه، خوش طعم و مقوی است که گربه از خوردن آن لذت می برد.


یک برنامه غذایی برای گربه بگیرید

اگر می خواهید خدمات آنلاین حیوان خانگی خود را از مکان های معتبر دریافت کنید و طرز تهیه بهترین غذای گربه را با قیمتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه بیاموزید، حتما به سایت پت پرس به آدرس https://petpors.com/ Reverse مراجعه کنید. گرفتن طرح غذای گربه از پت پرس بسیار مقرون به صرفه تر از خرید غذای آماده است که نمی دانیم در مواد تشکیل دهنده آن چه استفاده شده است. ضایعات غذای گربه نیز بسیار کم است و به ندرت پیش می آید که گربه تا پایان غذایش غذا نخورد. تهیه غذای گربه در منزل از ابتلای حیوان به بیماری های مختلف جلوگیری می کند. کارشناسان پت پرس رژیم غذایی را مطابق با خصوصیات فیزیکی گربه شما تهیه می کنند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *