نماز عید سعید و عرفه در استان همدان برگزار می شود



حجت الاسلام “محمد هادی نظیری” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آیین معنوی نماز عرفه امشب و همزمان با نهم ذی الحجه با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و محدود بودن اوقات خارج در مساجد و اماکن مذهبی در استان همدان ».

وی خاطرنشان کرد: مراسم معنوی دعای عرفه در هفت نقطه شهر همدان و در فضای باز باغ موزه دفاع مقدس ، گلزار شهدای پارک ملی ، حسینیه امام خمینی ، دشت میشان الوند ، امامزاده عبدالله (ع) ، حسینیه سیدالشهدا from از شهر مدنی و مدرسه علمیه آخوند طبق روال بهداشتی برگزار می شود.

به گفته وی ، هشت مکان در شهر ملایر ، شش مکان در شهر ریازان ، هفت مکان در شهرستان نهاوند ، 14 مکان در شهرستان بهار ، 23 مکان در شهرستان تویسرکان ، چهار مکان در شهر فامنین و پارک شهید رجایی برای مراسم پر برکت عرفه. در شهر اسدآباد آماده شده است.

وی گفت: آئین معنوی و پر برکت نماز عید سعید گوربان صبح فردا (چهارشنبه) پس از طلوع آفتاب در محوطه باز مسجد جامع همدان (ساعت 30/6) به امام حجت الاسلام و المسلمین “سید محمد حسن پتالیامان” تأسیس شد .

به گفته وی ، نمازهای عید در شهرهای استان همدان بر اساس مصوبات ستاد ملی تاج و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی اقامه می شود.

روز 9 عرفه ذی الحجه یک روز قبل از عید قربان است و طبق فقه شیعه ، نمازگزاران باید این روز را از ظهر تا غروب خورشید در عرفات تشخیص دهند.

نماز امام حسین (ع) در روز عرفه یکی از بی نظیرترین دعاها و مناجات هایی است که در روز عرفه در صحرای عرفات (20 کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و یارانش در خارج از خیمه ها خوانده می شود.

بیشتر بخوانید  محمدرضا اصلانی: آثار کمال الدین بهزاد هندسی تر از داوینچی است

چهارشنبه 30 تیر مصادف با عید دهم است.

دیدگاهتان را بنویسید