مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

محمدرضا اصلانی: آثار کمال الدین بهزاد هندسی تر از داوینچی است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله

محمدرضا اصلانی در مصاحبه با وب سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره روند تولید آخرین مستند خود توضیح داد: “مطالعه کامل است و بخشی از این مطالعه اکنون در موزه هنرهای معاصر قابل مشاهده است. نمایشگاه. شهریار خاتمی مطالعه مفصلی درباره هندسه نقاشی ایران انجام داد و نتیجه آن نمایشگاه “پنهان و آشکار” بود. “حدود یک سال است که با او در ارتباط هستم و این آغاز فیلمبرداری این نمایشگاه خواهد بود.”

کارگردان مستند “تاریخ” افزود: سعی می کنیم قسمت های باقی مانده را در ماه آگوست فیلمبرداری کنیم. “البته ، اگر وضعیت فوران تاج بهبود یابد ، زیرا کار در این شرایط بسیار خطرناک است.”

کارگردان مستند «“میراث فرهنگی ما” وی با تأکید بر اینکه از روش بازسازی برای روایت داستان در این مستند استفاده می کند ، گفت: “ما به دنبال واقعیت ها هستیم و داستان داستان نیاز به تصویر و حرکت دارد. بنابراین ، در مستند” مبانی نقاشی ایران “بازسازی ما از این روش استفاده خواهیم کرد ، برای ایجاد فضا استفاده خواهیم کرد. ما پیروز خواهیم شد. “مطمئناً استفاده از بازیگری که همچنین می داند چگونه رنگ آمیزی و بازیابی فضا را انجام دهد زمان زیادی را می برد و به بودجه نیاز دارد.”

“میراث فرهنگی ما”

به گفته اصلانی ، تاریخ تصویر در این فیلم قید نخواهد شد. مدارس تصور چندانی از ساختار ندارند و س ourال ما این نیست که این فنون چیست. نقاشی های ایران دارای هندسه پیچیده ای هستند و ما به جای چشم اندازهای خطی به عنوان جهان بینی های مختلف ، دارای ابعاد چشم انداز هستیم. به عنوان مثال ، آثار کمال الدین بهزاد در دسته پیچش و بعد هندسی ده ها برابر هندسی بیشتر از آثار داوینچی هستند و کدهای بیشتری دارند. “البته ، این استدلال ها به راحتی قابل اثبات نیستند ، زیرا ایرادهای زیادی در این زمینه وجود دارد و آنها حتی حاضر نیستند در این مورد اظهار نظر کنند.”

بیشتر بخوانید  خبر مهم درباره دسترسی ایران به پول‌های بلوکه شده خود | سیاستی که نتیجه آن را هفته‌های آینده خواهیم چشید

این مستندساز پیشکسوت فیلم با اشاره به آبراهام پاپ گفت: پاپ که حدود 16 جلد کتاب درباره هنر ایران دارد ، معتقد است که ایرانیان هیچ نقاشی ندارند. اما افراد قوی در دکوراسیون حضور دارند. به نظر من این دیدگاه توهین به یک ملت است اما هیچکس با این نظر مخالفت نکرده است. این نشان می دهد که تفکر شرق شناسانه درباره هنر ایرانی تا چه حد رسمی و مبتنی بر اندیشه های کلاسیک و رنسانس اروپاست. این به شرطی است که معیارهای هنر کلاسیک و رنسانس اروپا در هنر ایران جایی نداشته باشد. “ابن هیثم خالق چشم انداز در قرن 4 بود. در نتیجه ، ایرانیان با پرسپکتیو آشنا بودند ، اما علاقه ای به استفاده از آن در نقاشی های خود نداشتند.”

۵۷۵۷

https://www.classicjazzcorner.com/essaysuse this linkthis

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *