مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نقاشی ساختمان حرفه ای چطور انجام می‌شود؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



قبل از شروع رنگ آمیزی خانه حتما نکات مفید درباره چگونگی رنگ آمیزی دیوار را مطالعه کنید.


اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید به بازار آنلاین خدمات سنجاق سری بزنید. در قدم اول می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نقاش ساختمان در تهران باشید می‌توانید درخواست نقاشی ساختمان خود را در سنجاق ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.


با باز کردن تمام کلیدها و پریزهای برق کارتان را شروع کنید. برای این که پیچ پریزها را گم نکنید، پیچ ها و روکش کلید برق و پریز را در یک کیسه پلاستیکی بریزید. اگر اندازه پیچ ها متفاوت است، هر روکش و پیچ مخصوص آن را در پلاستیک جداگانه ریخته و روی آن برچسب بزنید که در هنگام نصب مجدد، به راحتی آنها را پیدا کنید.


نقاشی ساختمان


به جای این که برای خرید قوطی های کوچک رنگ هزینه کنید، نمونه رنگ های بزرگ تهیه کنید چرا که آنها به راحتی نشان می دهند هر رنگ روی دیوار چگونه خواهد بود و همچنین بر خلاف نمونه های رنگی انتقال آنها کار راحتی است.


حتما رنگ هایتان را در اتاق مورد نظر امتحان کنید، تا ببینید در هنگام وجود نور طبیعی و نور چراغ چه شکلی به خود می گیرد. معمولا نور مصنوعی چراغ، ظاهر هر رنگ را تغییر می دهد و رنگ زرد یا آبی به آن اضافه می کند، بنابراین این که رنگ خود را قبل از رنگ آمیزی روی دیوار امتحان کنید، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

بیشتر بخوانید  ترجمه کتاب های تخصصی و نکاتی که باید بدانید


روی کف زمین و تمام مبلمان درون اتاق را با پارچه بپوشانید تا رنگی نشوند. سپس از چسب رنگ استفاده کنید و آن را در اطراف شیارهای دیوار و قاب پنجره بزنید. حتما چسب را فشار داده و محکم کنید تا رنگ از زیر آن نفوذ نکند.


قبل از رنگ آمیزی، آماده کردن دیوار کاری ضروری است. با استفاده از خمیر بتونه و یک چاقو یا کاردک تمامی سوراخ ها و درز ها را پر کنید. پس از این که خمیر بتونه خشک شد، با کاغذ سنباده مکان مورد نظر را سنباده کنید تا یک دست شود، همچنین می توانید لکه ها یا دیگر خراش و درزها را نیز سنباده کنید.


دیوارها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا هر گونه گرد و خاک ناشی از سنباده زدن پاک شود و روی رنگ ما ننشیند. اگر هر گونه لکه روغنی روی دیوار مشاهده می شود، با استفاده از نوعی پاک کننده مخصوص روغن آن را تمیز کنید، چرا که ممکن است رنگ روی قسمت روغنی نچسبد.


اگر میخواهید دیواری تیره رنگ را رنگ آمیزی کنید، حتما قبل از شروع کار دیوار را بتونه کنید چون این کار باعث می شود میزان دفعاتی رنگ آمیزی به حداقل برسد.


با استفاده از یک پوشش پلاستیکی یا فویل مانند سینی خود را روکش کنید، تا هر موقع که کارتان به اتمام رسید به جای صرف وقت برای پاک کردن رنگ از روی سینی و تمیز کردن رنگ اضافی، تنها پلاستیک را دور بریزد.


قبل از این که با غلتک کار کنید، برای رنگ کردن اطراف تخته پایه، سقف، گوشه های دیوار و پنجره و مکان هایی که نمیتوان به راحتی آن ها را رنگ کرد، از قلم مو استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن شورای حل اختلاف شهرستان لامرد استان فارس


نقاشی ساختمان


در هنگام رنگ کردن در نزدیکی سقف از یک قلم موی زاویه دار استفاده کنید، این قلم موها باریک ترند و اجازه نمی دهند رنگ به سقف بگیرد.


در هنگام رنگ آمیزی با غلتک، آن را به صورت W حرکت دهید تا هیچ نوع علامتی از غلطک روی دیوار باقی نماند.


نوعی غلتک قابل تنظیم را خریداری کنید، یا غلتکی تهیه کنید که اجازه دهد دسته ای به آن وصل کنید که بدون نیاز به بالا رفتن از نردبان، تا سقف برسد.


اگر در میانه رنگ آمیزی استراحت های بلند مدت دارید، پس تمام قلم مو هایتان را درون رنگ قرار داده و سینی رنگ را داخل یک پلاستیک قرار دهید. سر پلاستیک را نیز گره بزنید، در این صورت رنگ و قلم موهایتان خشک نخواهند شد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *