نعوظ تاج پنجم سنگین تر از قله های قبلی / رکود جمعیت و قرنطینه شهری



شهید بهشتی ، استاد ویروس شناسی در دانشگاه علوم پزشکی ، اظهار داشت: افزایش تاج پنجم به دلیل چرخش نوع دلتا بسیار دشوارتر از قله های قبلی است. فقط برای جریمه کافی نیست که گردش خون را کاهش دهد ویروس.

به گزارش ایسنا ، دکتر علیرضا ناجی ، رئیس مرکز تحقیقات ویروسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: متأسفانه در چهارمین صعود بیماری ، با بی اعتمادی کامل وارد پنجمین صعود تاج شدیم. ” یکی از مهمترین موارد در بحران تاج ، کمبود قرنطینه در شهرها ، روند کند واکسیناسیون و کمبود بهداشت عمومی است.

شهید بهشتی ، استاد دانشگاه علوم پزشکی ، اظهار داشت: طبق اطلاعات رسمی ، کاملاً واضح است که تبعیت افراد از بهداشت اجتماعی ، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی به کمتر از 50 درصد رسیده است.

ناجی افزود: در حال حاضر کشور در شرایطی قرار دارد که هر روز بیش از 20 هزار مورد مثبت جدید داریم و طی دو هفته آینده باید به تدریج منتظر موارد بیشتری از بیماری و به دنبال آن افزایش مرگ و میر باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه با اشاره به اینکه خیزش تاج پنجم به دلیل چرخش نوع دلتا بسیار شدیدتر از قله های قبلی است ، خاطرنشان کرد: “این مسئله و خسارات بعدی همه آن چیزی است که برای مردم مهم است.”

وی هشدار داد: “عواقب کرونا عواقبی است که 100٪ مردم متحمل آن می شوند. مانند از دست دادن زندگی و عوارض پایداری که بیماری بر جای می گذارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به خصوصیات سویه دلتا خاطرنشان کرد: این سویه به دلیل شیوع آن و اینکه معمولاً همه اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد ، در بسیاری از موارد می تواند به خانواده ها آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.

بیشتر بخوانید  جهش قیمت بیت کوین پس از اعلام آگهی استخدام در آمازون جهش پیدا کرد

رئیس مرکز ویروس شناسی دانشگاه خواستار حساسیت بیشتر مردم نسبت به پروتکل های بهداشتی شد و هشدار داد که دولت باید محدودیت های احتیاطی بیشتری را در کنترل تاج اعمال کند و مردم را مجبور به رعایت بهداشت اجتماعی کند.

وی اظهار داشت: برخلاف تصور عمومی که واکسیناسیون یا دریافت یکبار Covid 19 می تواند از عفونت مجدد جلوگیری کند ، این یک باور غلط است. “در بسیاری از موارد ، افراد پس از ابتلا به بیماری کرونر قلب مجدداً دچار عفونت می شوند.” آنها به این بیماری مبتلا می شوند یا حتی در برخی موارد ممکن است به اشکال بدتر نیز مبتلا شوند.

به گفته دکتر ناجی ، عوارض بیماری عروق کرونر قلب از عوارض جدی است که دولت باید از نظر آموزش جدی تر و تمرکز خود را بر رعایت پروتکل ها بگذارد تا مردم بدانند که خطر بیماری عروق کرونر قلب بسیار زیاد است.

رئیس مرکز دانشگاه ویروس شناسی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهایی است که شیوع تاجگذاری زیاد را تجربه کرده است گفت: خطر مرگ و جراحت پس از تاج گذاری بسیار زیاد است و متأسفانه در روزهای آینده باید منتظر بالاتر بمانیم میزان مرگ و میر. “تاجگذاری کردن.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، وی از دولت خواست برای تصمیم گیری مناسب و به موقع برای کنترل اپیدمی کرونر تصمیم گیری کند و افزود: سیاستمداران باید قرنطینه جمعیت و شهرهای تحت قرنطینه را بسیار جدی بگیرند و فقط برای کاهش شیوع ویروس جریمه نکنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید