مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نظر منفی دختر به رابطه عاشقانه را چطوری مثبت کنیم ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



جواب منفی یک دختر را چگونه مثبت کنم ؟


شاید تاکنون حداقل یکبار برایتان اتفاق افتاده باشد که از دختری خوشتان آمده و به او پیشنهاد آشنایی داده باشید ولی او بدون دلیل مشخصی به شما جواب منفی می دهد و شما فکر می کنید که او به شما علاقه ای ندارد و از خود می پرسید که چطور جواب منفی یک دختر را مثبت کنم ؟ شاید هم این اتفاق چندین بار برای شما یا دوستانتان رخ داده باشد. اما بهتر است قبل از ناامید شدن متن زیر را بخوانید تا به ایراد کار خود پی ببرید.


به یاد داشته باشید که این عوامل با توجه به نوع فرهنگی که در آن زندگی می کنید می تواند متفاوت باشد.


برای مثبت کردن جواب منفی چکار باید کرد ؟


دلسرد نشوید و دنبال علت باشید


در بسیاری از مواقع شنیدن جواب منفی ممکن است باعث دلسردی شما شود. اما به یاد داشته باشید که همیشه جواب منفی به معنای بد بودن شما نیست. پس بدنبال راهکاری برای پیدا کردن دلیل باشید. بسته به اینکه شما در چه موقعیتی با دختر خانم آشنا شده اید و چگونه به او پیشنهاد آشنایی دادید دلایل رد شدن درخواست شما می تواند متفاوت باشد. اما بهتر است بدانید که درخواست آشنایی اصولی دارد که رعایت نکردن آنها ممکن است منجر به شنیدن جواب منفی شود. مواردی از قبیل:


قرار نذاشتن در زمان یا مکان مناسب


ممکن است که شما در محل کار خود، دانشگاه یا در یک مهمانی به دختر خانمی علاقه مند شده باشید. و روز ها، هفته ها یا شاید ماه ها با خود کلنجار می رفتید که چگونه به این دختر ابراز علاقه کنید. اما با وجود تمام نقشه هایی که کشیدید در آخر پیشنهاد خود را به گونه ای مطرح کردید که آن دختر شوکه شده است.


حتما بخاطر استرسی که داشتید ترجیح می دادید تا علاقه خود را از طریق پیامک ابراز کنید و این اشتباه ترین روشی است که می تواند برای این کار وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید که انتخاب زمان و مکان مناسب برای گفت و گو با یک دختر مخصوصا زمانیکه می خواهید به او پیشنهاد آشنایی بدهید در نوع دیدگاه او نسبت به شما بسیار تاثیر گذار است. به شما پیشنهاد می کنیم که ابتدا از طریق پیامک یا به صورت حضوری از او تقاضای قرار ملاقات کنید و بعد در خواست خود را مطرح کنید. اگر شخص مورد نظر از آشنایان شما است از شخص دیگری کمک بگیرد که مورد اعتماد شما باشد و بتواند به عنوان واسطه معرف شما شود.


توجه نداشتن به ظاهر


قبل از حاضر شدن در محل مورد نظر داشتن یک برنامه مشخص بسیار مهم است. یکی از این موارد داشتن برنامه برای نوع لباسی است که قرار است انتخاب کنید. برای چنین ملاقات هایی باید لباسی انتخاب شود که بیش از اندازه رسمی و بیش از اندازه اسپرت و غیر رسمی نباشد. زیرا نوع پوشش شما در جلسه اول می تواند تا حد زیادی معرف شخصیت شما باشد. برخی از ویژگی های ظاهری سبب می شوند تا یک دختر در ملاقات اول مجذوب شما شود.


  • از یک عطر ملایم استفاده کنید

  • بهداشت دهان و دندان را فراموش نکنید

  • آدامس نجوید

  • شمرده شمرده صحبت کنید

  • تماس چشمی برقرار کنید

  • لبخند بزنید ولی قهقهه نزنید

  • به زبان بدن خود توجه کنید

  • آهسته و متین غذا بخورید


توجه نکردن به علایق دخترانه


در روز ملاقات دست خالی به دیدن یک دختر رفتن کار اشتباهی است. دست و دلباز بودن یکی از مهم ترین عوامل برای گرفتن جواب مثبت است. قرار نیست روز اول شما یک سرویس جواهر برای دختر خانم بخرید ولی در عوض دعوت کردن او به یک رستوران یا گرفتن یک شاخه گل می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم او برای قبول کردن درخواست شما داشته باشد. همیشه پول کافی با خود داشته باشید و از علاقه مندی دختران باخبر باشید.


در نظر نگرفتن محدودیت ها


بهتر است در ابتدای گفت و گو از دختر خانم سوال کنید که برای گفت گو با شما چقدر زمان دارد. در خواست زمان بیشتر او را تحت فشار گذاشته و مجبور به دادن یک پاسخ فوری می کند. اما اگر فکر می کنید زمانیکه برای صحبت های شما در نظر گرفته شده به قدری کم است که شما احساس اضطراب می کنید از او درخواست زمان بیشتری کنید ولی اگر درخواست شما را رد کرد اصرار بیش از اندازه کاری دور از ادب است.


نظر منفی دختر به رابطه عاشقانه را چطوری مثبت کنیم ؟


نداشتن هدف مشخص


گاهی روشن نبودن هدف از ایجاد رابطه برای دختر می تواند منجر به جواب منفی شود. به همین خاطر سعی کنید تا جایی که امکان دارد هدف خود را از درخواستی که می دهید مشخص کنید. آیا هدف شما ازدواج است یا دوستی؟ در این رابطه بدنبال رسیدن به چه چیزی هستید ؟ فکر می کنید مدت زمان آشنایی شما چقدر باید طول بکشد ؟


عجول بودن


مطرح کردن درخواست بدون مقدمه چینی، نه تنها استرس شما را بیشتر می کند بلکه باعث مضطرب شدن دختر خانم هم می شود. بنابر این بهتر است صحبت خود را از زمانی شروع کنید که دختر خانم را برای بار اول دیدید. چه چیزی در او وجود داشته که شما را مجذوب خود کرده است؟ چه چیز باعث شده که به او علاقه مند شوید؟ چرا فکر می کنید که با این دختر خوشبخت می شوید ولی با دختر های دیگر نه؟ شما برای تمام این سوالات و سوالاتی شبیه به این باید پاسخ های دقیق و روشنی داشته باشید و دلیل علاقه مندی خود را برای او روشن کنید. نداشتن پاسخ روشن برای هر یک از این سوالات شما را یک قدم به جواب منفی نزدیک تر می کند.


بیش از حد احساساتی شدن


بروز بیش از اندازه احساسات در برخورد اول بسیار دروغی و مصنوعی به نظر می رسد. یک دختر معمولا این حرف‌ها را بارها شنیده است، پس متفاوت باشید. زمانیکه از دلایل خود برای علاقه مند شدن به آن دختر حرف می زنید زیاده روی در تعریف کردن از ظاهر او قطعا به ضرر شما است. موقعیت شناس باشید. اگر دختر خانم مذهبی است تعریف زیاد از ظاهر او می تواند همان لحظه تیر خلاص را به پیشنهاد شما بزند.


پرحرفی کردن


بعضی از پسرها فکر می کنند که برای گرفتن جواب مثبت فقط باید صحبت کنند. اما بهتر این است که بین صحبت های خود کمی مکث کنید و اجازه فکر کردن به دختر خانم بدهید و اگر سوالی داشت شفاف به سوالات او پاسخ دهید. مراقب رفتاری های غیر کلامی خود باشید. (مثلا خیره شدن بیش از اندازه به چشم ها یا سایر اعضای بدن دختر ؛ یا برعکس زل زدن به دور دست ها می تواند برای او آزار دهنده باشد).


نظر منفی دختر به رابطه عاشقانه را چطوری مثبت کنیم ؟


نداشتن شناخت درست نسبت به خود


نداشتن آگاهی نسبت به خصوصیات رفتاری و ویژگی های شخصیتی می تواند منجر به رد شدن درخواست شما شود. گاهی عادت های بد رفتاری (مانند: ناخن جویدن، تند غذا خوردن، پرحرفی، خساست یا حتی ولخرجی زیاد و …) می توانند به صورت مستقیم بر نظر دختر نسبت به شما تاثیر گذار باشد. پس اگر به تنهایی از عهده این کار برنمی آیید از یکی از اعضای خانواده یا دوستان مورد اعتماد خود بخواهید تا عادت های بد رفتاری شما را به شما بگویند.


صبور باشید ولی سمج نه


گاهی ممکن است دختر خانم بلافاصله بعد از اینکه پیشنهادتان را مطرح کردید به شما جواب رد بدهد. نگران نباشید! شاید دلیل این موضوع نداشتن شناخت کافی نسبت به شما است. یا گاهی از اینکه به شما جواب دقیقی بدهد بر سر دو راهی است. اگر دختر خانم هیچ شناخت قبلی نسبت به شما ندارد پس انتظار جواب فوری نداشته باشید و به او زمان بدهید. قبل از هر چیزی به خاطرداشته باشید که برای دادن پیشنهادتان زمان مناسبی را در نظر بگیرید که دختر خانم به حداقل شناختی از شما رسیده باشد تا زمانیکه به او پیشنهاد دادید پیش زمینه قبلی از شما در ذهنش وجود داشته باشد. اما زمانیکه بعد از ماه ها تلاش باز هم جواب رد گرفتید باید به دنبال عوامل ریشه ای تر باشید.


علت او را از جواب منفی بپرسید


حال زمانی را در نظر بگیرید که شما تمام موارد بالا رابررسی کردید و متوجه شدید که تمام اصول را به درستی رعایت کرده اید و یا اینکه تنها ضعف اندکی در برخی از موارد داشتید که قابل برطرف کردن است. هر چه فکر می کنید علت جواب منفی او را درک نمی کنید. مشکل کجاست ؟ آیا مشکل از سمت من است ؟ بهتر است که یادتان باشد هنگام گرفتن جواب منفی همیشه مشکل از سمت شما نیست، شاید ملاک ها و معیار های آن شخص از انتخاب مرد ایده آلش چیز دیگری است.


پس حتما از خود او علت اصلی را جویا شوید و بخواهید که جواب قانع کننده ای برای رد پیشنهاد شما بدهد. جلسه دیگری را ترتیب دهید تا حضوری با او صحبت کنید. اجازه دهید که این بار فقط او صحبت کند و شما شنونده باشید، نکات مهم را بخاطر بسپارید. آیا مواردی که مطرح می کند را به راحتی می توانید تغییر دهید؟ یا اینکه دلیل جواب منفی او ویژگی شخصیتی با ثباتی در شما است که فقط بخاطر علاقه به آن دختر قصد تغییر دادن آن را دارید ؟


تفاوت های اساسی را پیدا کنید


اگر بعد از ماه ها تلاش و پیگیری باز هم به در بسته خوردید باید به وجود مشکلات ریشه ای در رابطه تان شک کنید. آیا از لحاظ خانوادگی با یکدیگر شباهت دارید ؟ آیا از لحاظ سنی تناسب دارید ؟ آیا ویژگی های شخصیتی شما شبیه به یکدیگر است ؟ آیا در زندگی بدنبال اهداف و ارزش های مشترکی هستید؟ یا به عبارت بهتر آیا شما دو نفر اصلا دنیا را شبیه به هم می بینید ؟ اگر ملاک شما از انتخاب این دختر تنها ظاهر، تحصیلات یا خانواده او است پس بهتر است که در دیدگاه خود تجدید نظر کنید و برای کنار آمدن با این مسئله از یک متخصص کمک بگیرید.


واقع بین باشید


به دختر خانم حق انتخاب دهید و سعی نکنید با فشار آوردن به او چه به صورت مستقیم چه غیر مستقیم نظر او را تغییر دهید. در عوض ایرادات کار خود را پیدا و سعی کنید آنها را برطرف کنید.


توجه داشته باشید


به یاد داشته باشید که شما ارزشمند هستید و گرفتن جواب منفی لزوما به معنای بد بودن شما نیست، شما نیز تنها نیستید و این اتفاق برای هر انسانی روی این کره خاکی می تواند رخ دهد. قرار نیست ما همیشه از سوی دیگران تائید بشویم همانطور که ما نیز همیشه در روابطمان دیگران را تائید نمی کنیم. پس زمانی می توانیم انتخاب آگاهانه ای داشته باشیم که شناخت دقیق تری از خود داشته باشیم.


اگر از دختر مورد علاقه‌تان جواب رد شنیدید برای تغییر دادن نظر منفی او باید به چند نکته مهم و سرنوشت ساز توجه کنید. زمان و مکان شناس باشید، به ظاهر خود اهمیت بدهید، به دنیای دخترانه اش توجه کنید، محدودیت هایش را در نظر بگیرید، عجول و بیش از حد احساساتی نباشید، پرحرفی نکنید، هدفمند باشید و شناخت کاملی از خود داشته باشید و مهم تر از همه مصمم باشید و زود دلسرد نشوید. از او دلیل اصلی پاسخ منفی‌اش را بپرسید اگر دلیل او نکته قابل حلی بود برای برطرف کردن آن تلاش کنید اما اگر دلیل رد کردن او موضوع اساسی‌تری بود مانند متفاوت بودن هدف‌های اصلی زندگی، تفاوت فرهنگی و … به نظر او احترام بگذارید و با این مسئله کنار بیایید.


بیشتر بخوانید  چگونه با کودکی که لمس می شود رفتار کنیم؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *