مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نرخ دلار امروز 15 شهریور 1401

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، هفته گذشته نه خبری از امید و خوش بینی در بازار ارز بود و نه خبر منفی از مذاکرات دوحه. مشخص نیست که روند پرونده هسته ای به کدام سمت خواهد رفت.

گزارش های رسیده به تجارت نیوز حاکی از آن است که بلیت وین در جیب معاون وزیر امور خارجه و دور جدید است. مذاکرات هسته ای به زودی شروع خواهد شد. مذاکراتی که در آن ایران و آمریکا ممکن است به توافق برسند یا نشوند.

این بلاتکلیفی اخبار سیاسی به بازار ارز هم رسیده است. معامله گران بازار به دلیل این روند کاملاً در عصا هستند قیمت دلار آنها نمی دانند و اخباری که می رسد تعیین کننده روند مذاکرات نیست. اما به نظر می رسد برخی از امیدها به بازار بازگشته است.

امروز 24 شهریورماه، دلار نسبت به روز گذشته کاهش یافت. قیمت دلار پنجم چند ساعتی وارد کانال 30 هزار تومان شد اما در این کانال نماند و به کانال قبلی بازگشت.

امروز دلار هم نوسان داشت اما قیمت به 30 هزار تومان نرسید و بین 29 هزار و 600 تا 29 هزار و 700 تومان در نوسان بود.

بازار ارز به مذاکرات امیدوار است

برخی می گویند این کاهش به دلیل امید به ادامه مذاکرات است. چون حدود دو هفته از پاسخ ایران به آمریکا می گذرد و آمریکا هیچ پاسخی نداده است. بنابراین، یک روند نزولی دلارافزایش یافت و قیمت ها ذره ذره بازگشتند زیرا معامله گران فکر می کردند معامله بسته شده است.

بیشتر بخوانید  شادی گل فوتبالیست زن ایرانی به سبک رقص حسین کنعانی‌زادگانی / فیلم -

اما الان از روز آخر خبر می رسد که دور جدیدی در راه است مذاکرات وین نزدیک است و باگری کنی به زودی به وین می رود. این امید به ادامه مذاکرات منجر به کاهش قیمت دلار شد. البته برخی رسانه ها نگاه متفاوتی به نوسانات قیمت دلار دارند. آنها معتقدند در بسیاری از موارد این تغییرات ناشی از اقدامات بانک مرکزی است.

آخستان نیوز در همین رابطه نوشت که برخی از تجار معتقدند برداشت های دولت به درآمد تبدیل شده است. به این ترتیب دلار در بازار متشکل گران‌تر فروخته می‌شود و در بازار آزاد شارژ می‌شود، اتفاقی که در سال ۲۰۱۹ برای بورس افتاد، اکنون بازار ارز را مقصر می‌دانند. مذاکرات این فرصت را به بازارساز داد تا کف و سقف را به راحتی شناسایی کند و برنده اصلی باشد.»

البته دولت برای کنترل قیمت سهم راه درازی در پیش دارد و بارها قیمت را کنترل کرده است و حالا ممکن است این کاهش قیمت نتیجه اقدام دولت باشد.

قیمت دلار چقدر خواهد بود؟

هنوز مشخص نیست که دور جدید مذاکرات چه زمانی در وین آغاز می شود. بنابراین تا آن زمان بعید است قیمت دلار تغییراتی رخ خواهد داد و در صورت عدم انتشار اخبار تجاری – مثبت یا منفی – انتظار می رود قیمت دلار در محدوده فعلی باقی بماند. زیرا معامله گران با احتیاط وارد می شوند و بسیار محتاطانه معامله می کنند.

مجتبی دیبا کارشناس بازارهای مالی نیز به تجارت نیوز گفت: اگر خبری از معاملات جدید نباشد قیمت دلار در هفته جاری به زیر 29 هزار و 600 تومان می رسد. قیمتی که دیروز و امروز در بازار ارز به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید  استادیوم اختصاصی استقلال + عکس ورزشگاه جدید استقلال – ایران چطور

بنابراین این هفته بعید است. اول، نتیجه نهایی مذاکرات تعیین شود و دوم قیمت است دلار تغییر محسوسی داشته باشد

اعلامیه نرخ دلار امروز 24 شهریور 1401 اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

<п>اعلامیه نرخ دلار امروز 24 شهریور 1401 اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *