مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نحوه گفتن “تولدت مبارک” به 25 زبان مختلف دنیا

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شما نیوزدر این مقاله جذاب به نحوه گفتن “تولدت مبارک” به 25 زبان مختلف جهان و در نظر گرفتن معنای فرهنگی پشت آن خواهیم پرداخت. لطفا تا آخر با ما باشید.

تولدت مبارک در اسپانیایی: Feliz Cumpleanos

این عبارت به عنوان “سالهای پایان خوش” ترجمه می شود. در فرهنگ اسپانیایی تولد هر فردی روز بزرگی در زندگی اوست و با جشن گرفتن آن اهمیت این روز بزرگ و خوب را نشان می دهد.

در مکزیک، آنها آهنگ تولد منحصر به فرد خود، Las Mananitas را می خوانند. در اسپانیا رسم بر این است که به جای خاموش کردن شمع های کیک، اولین تکه کیک را در روز تولد خود بدون استفاده از چنگال یا دست میل می کنند.

معمولا یکی از اعضای خانواده یک کیک به صورتش می زند و بعد همه می خوانند «مردیدا! موردیدا! ”

تولدت مبارک به فرانسوی: Bon Anniversaire

در فرانسه مردم “تولدت مبارک!” به عبارت دیگر، آنها برای یکدیگر تولد خوب و مبارک می کنند. جشن تولد در فرانسه بسیار شبیه مهمانی های کشورهای انگلیسی زبان است. آنها با شادی، کیک و هدایا جشن می گیرند و Joieuk Anniversaire را می خوانند.

تفاوت اصلی این است که دانش آموزان چهارشنبه ها تعطیل هستند و شنبه ها به مدرسه می روند، بنابراین بیشتر جشن های تولد در روزهای چهارشنبه برگزار می شود که همه بچه ها از مدرسه برمی گردند. یکشنبه یک تعطیلات خانوادگی است و معمولاً جشن تولد در این روز برگزار نمی شود.

تولدت مبارک ایتالیایی: Buon Compleanno

نکته جالب تولد در ایتالیا این است که آنها ترجیح می دهند در خانه بمانند! غذا و کیک اغلب خانگی هستند. اما زمانی که تولد 18 سالگی خود را دارید، جشن خارج از خانه برگزار می شود.

با دیدن یک جشن تولد ایتالیایی با صدها مهمان تعجب نکنید، این جشن قطعا جشن تولد هجدهمین یک ایتالیایی است.

تولدت مبارک در آلمانی: Alles Gute zum Geburtstag

این عبارت به عنوان “بهترین ها را برای تولد آرزو کنید” ترجمه می شود. جشن تولد و جشن تولد در آلمان از سال 1200 بعد از میلاد آغاز شد و به “فستیوال مهربان” معروف است.

آلمانی ها معتقدند اگر به کسی که زودتر به دنیا آمده است تبریک بگویند بدشانسی است و بدشانسی می آورد.

آلمانی ها بر اساس سال جشن های سرگرم کننده زیادی دارند. مثلاً اگر جلال 16 ساله باشد، همه سر و سر متولد شده را با آرد می پوشانند و اگر 18 سال باشد، یک تخم مرغ روی سرش می شکنند.

بیشتر بخوانید  ترامپ از مدیران عامل فیس بوک و توییتر شکایت کرده است

تولدت مبارک ژاپنی ها: お 誕生 日 お め て と こ さ さ い ま ま

در ژاپن، مردم تعطیلاتی به نام شیچی-گو-سان دارند که به معنای 3-5-7 است. به گفته ژاپنی ها، این اعداد خوش شانس هستند و اگر یکی از این اعداد در سال تولد شخصی باشد، در 15 نوامبر به زیارتگاه شینتو می رود.

در 15 نوامبر، آنها به زیارتگاه شینتو می روند و برای سلامتی و قدرت دعا می کنند. همه کودکان سه ساله، پسران پنج ساله و دختران هفت ساله به این معبد می روند.

تولدت مبارک کره ای: eng) (Saeng-il Chugha)

در کره 100 روز پس از تولد نوزاد، اولین تولد او را جشن می گیرند! والدین با یک جشن کوچک زندگی فرزند خود را جشن می گیرند. اگر کودکی بیمار باشد، والدین آن روز را جشن نمی گیرند تا از بروز حادثه برای فرزندشان جلوگیری کنند.

همچنین در این روز برای همه دوستان و آشنایان خود شیرینی برنجی می فرستند، زیرا اشتراک برنج در کنار سایر موارد، عمر طولانی را برای فرزندشان به ارمغان می آورد. در نهایت سامشین حلمونی، روح مادربزرگ، برای محافظت از فرزندش، غذایی مانند برنج ارائه می دهد.

تولدت مبارک در چینی: ng 快乐 (Shengri Kuaile)

در چین، اکثر جشن های تولد زمانی که شما خیلی جوان هستید یا بالای 50 سال دارید برگزار می شود. در چین اعتقاد بر این است که نودل در جشن های تولد بدون شکستن یا بریدن خورده می شود که به شادی و طول عمر بیشتر نسبت داده می شود.

در چین، برخی از مردم حتی تا سن 60 سالگی منتظر می مانند تا اولین تولد خود را جشن بگیرند. همچنین برخی از تابوها برای سنین خاص وجود دارد، بنابراین مردان تولد 40 سالگی خود را جشن نمی گیرند و زنان 30، 33 یا 66 سالگی خود را جشن می گیرند.

تولدت مبارک در کانتونی: 快樂 快樂 (Sang Iat Fai Lok)

مراقب هدایای تولد باشید! هرگز یک ساعت یا یک جفت کفش هدیه ندهید، زیرا آنها فکر می کنند این هدایا مایه تاسف است. نکته مهم دیگر این است که در فرهنگ کانتونی، هدایا باید در کاغذ قرمز یا طلایی پیچیده شود، مخصوصا برای افراد مسن.

تولدت مبارک به زبان روسی: S dnem roždenia (S Dnem Rozhdeniia)

در آداب روسی، گوش پسر یا دختر متولد شده، تعداد سال های زندگی او را به خود جذب می کند. به کودک می گویند: «بزرگ شو! نودل نباش!» بنابراین کودک سالم و قوی می شود.

آنها در روز تولد خود آهنگ تولد نمی خوانند، اما اگر شخصی از یک حادثه ناگوار مانند تصادف جان سالم به در برد، آن روز را به عنوان دومین تولد خود جشن می گیرند.

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت آتش‌سوزی در ارسباران

تولدت مبارک در پرتغالی: Feliz Aniversario

جشن های تولد در پرتغال بسیار شبیه به جشن های کشورهای انگلیسی زبان است. اما تولد در برزیل، مانند روسیه، شامل کشیدن گوش های فردی است که برای خوش شانسی به دنیا آمده است.

آنها همچنین خانه های خود را با گل های کاغذی و بنرهای رنگارنگ برای تعطیلات تزئین می کنند.

تولد هلندی مبارک: Gefeliciteerd Met Je Verjaardag

جشن تولد در هلند یک رویداد بزرگ و مهم است. جالب است بدانید هلندی ها تقویمی به نام تقویم تولد دارند.

این تقویم یادآور تولد همه مردم و عزیزانشان است زیرا فراموشی تولد یک عزیز توهین بزرگی به آنهاست. جشن تولد 500 سالگی شما بزرگترین و بهترین جشن تولد برای همه است.

تولدت مبارک به زبان آفریقایی: Veels Geluk Met Jou Verjaarsdag

در آفریقای جنوبی تولد 21 سالگی مهمترین تولد است. در این جشن والدین معمولا کلیدی از طلا، نقره یا آلومینیوم به فرزندان خود می دهند که نمادی از دستیابی به آینده و هر آنچه در پیش است.

تولدت مبارک به زبان لهستانی: Vszistkiego Najlepszego Z Okazji Urodzin

لهستانی ها در روز تولد خود آهنگ خاصی می نوازند و با آن شادی می کنند.

علاوه بر این، در لهستان، برگزاری جشن تولد ویژه ای به نام imienini رایج است. این جشن یک روز پس از مراسم قرار برگزار می شود.

تولدت مبارک در سوئدی: Grattis Pa Fodelsedagen

سوئدی ها عاشق تولد هستند و اغلب با آوردن صبحانه و هدایایی به رختخواب و بیدار کردن فرد تولد را شروع می کنند.

در جشن تولد، آنها آهنگ تولد خود را “جا، ما دو لوا” می خوانند. آنها به طور سنتی با کیک های پوشیده شده با مارزیپان سبز جشن گرفته می شوند و هدایا در رنگ های پرچم سوئد، آبی و طلایی بسته بندی می شوند.

تولدت مبارک به دانمارکی: Tillikke Med Fødselsdagen

عبارت بالا به معنای “آرزوهای خوب برای تولد شما” است. آنها پرچم خود را بسیار دوست دارند و فکر می کنند باید یک پرچم مینیاتوری در کنار کیک تولد قرار داد.

دانمارکی ها تولد خود را با آهنگ تولد دانمارکی جشن می گیرند و جشن می گیرند.

تولدت مبارک در نروژی: Gratulerer Med Dagen

در نروژ، تولدهای رند مانند 20، 30، 40 و معمولاً بیشتر از سایرین قابل تشخیص است و این جشن تولد معمولاً پر جنب و جوش تر است.

نروژی ها معمولاً در جشن تولد «Hurra for deg som filler ditt ar» را می خوانند و یک جشن بزرگ برگزار می کنند. برای کودکان جشن تولد به گونه ای است که نوزاد جلوی کلاس بازی می کند و بقیه آهنگ تولد نروژی را می خوانند.

بیشتر بخوانید  شیب تند افزایش مبتلایان کرونا در ایران

تولدت مبارک به زبان فنلاندی: Hivaa Sintimapaivaa

در فنلاند هر روز از سال به نام شما اختصاص داده می شود و فنلاندی ها علاوه بر تولد، روزی را نیز به نام شما جشن می گیرند.

تولدت مبارک به زبان تاگالوگ: Maliforniaang Karavan

از آنجایی که بیشتر فیلیپینی ها کاتولیک هستند، جشن تولد اغلب با مراسم عشای ربانی آغاز می شود. تولد هفتم به عنوان سنی جشن گرفته می شود که کودکان اولین قدم های خود را به سوی بزرگسالی برمی دارند.

این سنی است که کودکان بیشترین مسئولیت را در قبال اعمال خود دارند و مدرسه ابتدایی را شروع می کنند.

فیلیپینی ها 18 سالگی دختری را با 18 گل، 18 شمع و 18 جعبه هدیه جشن می گیرند.

تولدت مبارک به زبان هندی: की शभकामनाए

در بسیاری از مناطق هند، جشن تولد به روش های غربی و هندو برگزار می شود. تولد معمولاً با دعا در معبد و مالیدن مخلوطی از خمیر برنج و زردچوبه بر روی پیشانی نوزاد آغاز می شود و به دنبال آن سنت های غربی مانند آهنگ های تبریک تولد و بریدن کیک انجام می شود.

تولدت مبارک به زبان بنگالی: শভ জনমদিন

جشن تولد غیر معمول نیست. اما وقتی نوزاد به دنیا می آید، با پخش شیرینی در میان خانواده و دوستان، این اتفاق فرخنده را جشن می گیرند. آنها همچنین یک مراسم کوچک نامگذاری نوزاد برگزار می کنند.

تولدت مبارک در تامیل: வாழததுககள

در سریلانکا، نوزادان اولین تولد خود را در سن 31 سالگی جشن می گیرند و یک هدیه ویژه از والدین خود دریافت می کنند. این هدیه معمولا برای او نوعی شادی است که کودک تا آخر عمر با خود نگه می دارد.

رفتن به معبد و انجام کارهای خوب برای جذب کارما خوب در روز تولد نیز یک سنت رایج است.

تولدت مبارک به زبان عربی: عید فطر

جشن تولد در کشورهای عرب زبان رایج نیست. اما بیشتر جشن ها در فرهنگ غربی مانند جشن ها هستند.

در مصر، برخی از مردم با غوطه ور کردن نوزاد در رودخانه نیل، تولد نوزاد را جشن می گیرند، مراسمی که از زمان فراعنه مرسوم بوده است. در روز هفتم پس از تولد جشنی به نام ساب برگزار می کنند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *