مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مکان های گردشگری قطر + جاهای دیدنی و مکان های تفریحی کشور قطر

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در این بخش مکان های روزانه گردشگری ما نماینده کشور قطر هستیم. قطر کشور بسیار کوچکی است که در خلیج فارس واقع شده است و مکان های دیدنی مانند موزه ها، صحراهای زیبا و سواحل رمانتیک دارد که حتما باید ببینید.

اماکن توریستی و تفریحی قطر

قطر به بیش از 100 مقصد در سراسر جهان متصل است و یک نقطه ترافیکی شلوغ است. در واقع فرودگاه بین المللی حمد یک دروازه جهانی برای مسافران خارجی است. اگر قصد دارید یک پرواز طولانی و یک توقف کوتاه در قطر داشته باشید، بهتر است زمان بیشتری را صرف گشت و گذار در این خلیج زیبا کنید.

قطر یکی از امن ترین کشورهای جهان است و اعراب این منطقه بسیار مهمان نواز هستند. در این کشور می توانید انواع غذاها و ماجراجویی در ساحل و تپه ها را امتحان کنید. البته در بهار و تابستان در قطر هوا گرم است و آفتاب بسیار گرم است.

مقاصد گردشگری قطر

در زیر شما را با مکان زیبای قطر آشنا می کنیم که حتما از آن خوشتان خواهد آمد.

بازار سوق وکیف

مقاصد گردشگری قطر

بازار سوق وکیف یکی از قدیمی ترین بازارهای قطر است، این بازار قدیمی به یاد روزگاران قدیم بازسازی شده است، در این بازار زیبا مغازه های پوشاک، شیرینی، ادویه، لوازم منزل (گلدان های بزرگ) و سوغات و هنر وجود دارد. در این بازار نجار و خیاط را می بینید، در این بازار لباس های سنتی مردان قطری را می دوزی، در این بازار رستوران های زیادی با غذاهای سوری و لبنانی وجود دارد، می توانید غذاهای ارزان عربی بخرید. به مسجد سوق بروید که در کنار آن یک رستوران ساده با نیمکت های ساده با نیمکت های قطری قرار دارد که در آن می توانید کباب و نان تازه سفارش دهید.

نکته: البته سوق الوکره نزدیک فرودگاه مکان دیدنی و ارزشمندی است. ساحل رو به رستوران ها به جذابیت آن افزوده است.

کورنیش دوحه

مقاصد گردشگری قطر

پیاده روی به Corniche دوحه یک راه عالی برای گذراندن یک شب است. گشت ۷ کیلومتری خلیج فارس از هتل شرایتون آغاز می شود و تا موزه هنرهای اسلامی ادامه می یابد. در این لحظه می توانید قهوه بنوشید، بادکنک ها را باد کنید و با جعبه صدف که نمادی از سنت قطری است عکس بگیرید. تجهیزات بدنسازی در طول مسیر موجود است.

بیشتر بخوانید  چهره هولناک خون آشام قرن 18 بازسازی شد + تصویر

سوار کشتی های عربی شوید تا دیدی بدون مانع به شعر داشته باشید.

نکته: برای سوار شدن به کشتی اصلا خجالت نکشید و چانه بزنید. هزینه قایقران با توجه به تعداد بزرگسالانی که سوار می شود محاسبه می شود.

موزه هنرهای اسلامی

مقاصد گردشگری قطر

معمار موزه هنرهای اسلامی IM Pei در حین طراحی موزه پیشنهاد داد که موزه در جزیره ای مستقل ساخته شود تا ساختمان های جدید در منظره زیبای آن اختلال ایجاد نکنند. این موزه در کنار کورنیش قرار دارد و از زوایایی به نظر می رسد که شناور است.

موزه هنرهای اسلامی در دوحه، پایتخت قطر، بزرگترین موزه اسلامی است. در آن اشیای عتیقه مانند دست نوشته ها، پارچه های نفیس، سنگ های قیمتی و سکه های قدیمی طلا، نقره و برنز که قدمت بسیار بالایی دارند و به پیش از اسلام و زمان ساسانیان می رسد، به نمایش گذاشته شده است.

خوشنویسی، جواهرات، نقوش اسلامی و منسوجات از سه قاره، موزه را به مجموعه ای قدیمی از عتیقه جات از قرن هفدهم تا نوزدهم تبدیل کرد.

برای ناهار یا یک شب تاریخی فراموش نشدنی، Idam، اولین رستوران خاورمیانه با سرآشپز فرانسوی آلن دوکاس را امتحان کنید.

تراس بیرونی در طبقه بالای موزه مناظر زیبایی از دوحه را ارائه می دهد و غذا و خدمات عالی را ارائه می دهد.

توجه: هنگام رفتن به موزه های اسلامی، حتما مسیرهای اطراف موزه را دنبال کنید تا به کافه فضای باز MIA برسید، جایی که می توانید روی صندلی های راحت بنشینید و منظره زیبای شهر را تماشا کنید.

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی یک موزه شگفت انگیز در قطر است. این موزه در 23 کیلومتری غرب دوحه قرار دارد و مجموعه شخصی شیخ فیصل یکی از امیران این کشور است.

شیخ فیصل از ده سالگی این مجموعه را جمع آوری کرده است. او برای ساختن آنها قلعه ای ساخت و وسایلی را که در سفرهایش جمع آوری می کرد، مانند منسوجات، کتاب های قدیمی، پاکت های قدیمی سیگار و حتی بمب های عثمانی ذخیره کرد.

بیشتر بخوانید  ۱۵ ایده جذاب و زیبای تزیین کوکو سبزی برای سفره شام شب عید سال ۱۴۰۳

این موزه بیش از 15000 اثر هنری و همچنین یک سالن، قایق های مروارید سنتی و ماشین های قدیمی آمریکایی را در خود جای داده است.

نکته: در این موزه جاهای دیدنی زیادی وجود دارد، حتما از آنها دیدن کنید، مانند خانه سوریه که قبل از جنگ به صورت تکه تکه به قطر فرستاده شده و سپس وصل شده است.

قلعه الزباره و روستایی متروکه

اگر می خواهید از دیدنی های تاریخی قطر دیدن کنید، به روستای بازسازی شده قلعه الزباره و معماری اطراف آن بروید. این اولین سایت میراث جهانی یونسکو در این کشور است.

قدمت این مکان به 1700 سال پیش برمی گردد. قلعه الزباره که در سال 1938 ساخته شده است، جدیدترین قسمت آن است. 200 سال پیش در این شهر ماهی فروشان با تاجران چینی و انگلیسی مروارید معامله می کردند. در حال حاضر تنها جای متروکه باقی مانده و شبیه شهر ارواح است اما بسیار جذاب است.

در حال حاضر تنها درب ورودی خالی و دیوارهای نازکی که تخته ها را به هم متصل می کنند باقی مانده است.

توجه داشته باشید موقعیت روستا چندان مشخص نیست. در مسیر سمت راست، تنها ده دقیقه قبل از رسیدن به قلعه، به الجمیل خواهید رسید.

حرا الثاکیرا

مقاصد گردشگری قطر

یکی از معروف ترین نقاط این کشور، جنگل ساحل التکیره است. این مکان دارای اکوسیستمی سرسبز به همراه آب است که در دل شن های سوزان کویر قرار گرفته است. اینجا مکانی برای پرندگان است. ماهی خواران و فلامینگوها چندین سال به این منطقه مهاجرت کردند.

بهترین راه برای لذت بردن از حرا، اجاره یک کایاک و قدم زدن در میان سبزیجات است. اگر در ماه ژانویه به این مکان می روید، بهتر است کفش مناسبی را در آب بپوشید و در آب خیس کنید. اینجا بیابان را کاملا فراموش می کنید.

قطر مروارید

مقاصد گردشگری قطر

مروارید قطر مروارید نام جزیره ای مصنوعی در خلیج فارس است و در نزدیکی شهر دوجه قرار دارد. مساحت این جزیره حدود 4 میلیون متر مربع است. ساختمان های مختلف مسکونی، تجاری و تفریحی در این جزیره وجود دارد.

بیشتر بخوانید  ترامپ، توییتر را مایه ننگ دموکراسی خواند

یکی از مزایای آن چشم انداز زیبا است که از مدیران الهام گرفته شده است. کانال ها، آپارتمان های رنگارنگ، پل ها و مناطق عابر پیاده با رستوران ها و کافه ها از زیبایی های این جزیره هستند.

در امتداد تفرجگاه قدم بزنید. در آب های بکر این منطقه می توانید قایق های تفریحی را ببینید و در صورت امکان قایق سواری خوبی را تجربه کنید.

نکته: برای ورزش های آبی، قطر مروارید چندین شرکت برای انتخاب دارد، بنابراین اگر می خواهید آن ها را تجربه کنید، یک مایو به همراه داشته باشید.

دهکده فرهنگی قطر

مقاصد گردشگری قطر

دهکده فرهنگی قطر دهکده فرهنگی قطر در جاده مروارید واقع شده است. این روستا منظره گرانبهای هنر و فرهنگ قطر است و در اینجا هزارتو، گذرگاه و آبراهی وجود دارد و مکانی را برای هنرمندان، فیلمسازان و عکاسان آماده کرده است. در اینجا می توانید مسجدی با طرح فیروزه ای و بنفش و آمفی تئاتر روباز و منظره دریا را ببینید.

جشنواره های مختلفی مانند جشنواره سنتی دوحه، جشنواره میراث فلسطین و کنسرت ها در اینجا برگزار می شود. رستوران های سنتی و کافه ها و کیوسک های زیادی وجود دارد. پس گرسنه نیستید، اگر می خواهید گنج قدیمی را امتحان کنید، چپات و کاراکال را امتحان کنید.

نکته: ورزش های آبی نیز در آنجا موجود است، اما برای دسترسی به سواحل باید هزینه پرداخت کنید. ساحل 4 نیز از پنجشنبه تا شنبه برای خانواده ها رایگان است.

مرکز خرید

مقاصد گردشگری قطر

برای رفتن به مراکز خرید قطر نیازی به سفرهای دور ندارید. یکی از معروف ترین مراکز خرید، مرکز خرید Villaggio با الهام از ونیز است که بیش از 2000 فروشگاه دارد. البته قسمت های اصلی راهروهای داخلی هستند.

جشنواره شهر دوحه جشنواره شهر دوحه بزرگترین بازار قطر است که هر آنچه که می خواهید دارد. تمامی برندهای روز، پارک ها و سینماها در این بازار هستند و البته به زودی پارک های برفی نیز اضافه خواهند شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *