مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مکان های دیدنی دوبی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دوبی مجموعه ای از امیرنشین های امارت متحده عربی می باشد.در مجموع 7 امیرنشین در این کشور وجود دارد که یکی از آنها دوبی است و جمعیت آن بیش از امیرنشین های دیگر می باشد.دوبی در سال 1833 ایجاد شد و در سال 1971 به استقلال رسید.

از آن زمان تاکنون دوبی به عنوان یکی از شهرهای اصلی منطقه شناخته می شود.بندر دوبی یکی از مهم ترین بنادر آن نواحی می باشد.اقتصاد دوبی توسط نفت این کشورپیشرفت خوبی داشته است و هم اکنون دوبی از قوانین اقتصادی کشورهای غربی پیروی می کند.توریست ها این روزها زیاد به دوبی می روند چرا که این شهرچیزهای زیادی برای ارائه دارد و آن هم چیزهای ناب و جدید.

در این مقاله مجله دلگرم ده مکان دیدنی دوبی که حتما ارزش یکبار رفتن را دارد به خوانندگان خود معرفی میکند.

مکان های فوق العاده دیدنی دوبی

جاذبه های گردشگری دوبی

10. فستیوال خرید در دوبی
اگر از خرید لذت می برید خوب است بدانید که تعداد مراکز خرید در دوبی بیشمار است. نه تنها مراکز خرید بلکه بازارهای طاق بازی که برای توریست ها هیجان آور و جذاب است.این فستیوال هر ساله در دوبی برپا می شود و تمامی خرده فروش های دوبی در این فستیوال حضور دارند و محصولات خود را با تخفیف فوق العاده عرضه می کنند. بخش جذاب تر این فستیوال بخت آزمایی روزانه است که با جوایز بزرگش خریداران را خوشحال می کند.

مکان های فوق العاده دیدنی دوبی
9. مرکز خرید دوبی
مرکز خرید دوبی بزرگترین بازار دوبی در دنیا می باشد.این مرکز حدود 1200 مغازه در خود جای داده است.نکته جالب و چشم گیر در مورد این مرکز خرید این است که این مرکز نه تنها مغازه های زیادی دارد بلکه آکواریوم و باغ وحش زیبایی زیر آب دارد. تونلی در زیر آب می باشد که می توانید داخل آن رفته و همین طور که در حال پیاده روی هستید کوسه ها را که در بالای سر شما در حال شنا هستند را مشاهده کنید.این بازار فوق العاده یک میدان اسکیت روی یخ نیز دارد.

بیشتر بخوانید  معرفی شهرهای میزبان جام جهانی برزیل 2014 (بلوهوریزونته)

مکان های فوق العاده دیدنی دوبی
8. جزیره نخل جمیرا
جزیره ای مصنوعی در دل خلیج فارس که تبدیل به یک مجمع الجزایر شده است.مجموعه ای از جزایرکه با استفاده از تکنیک دفن زباله برای ایجاد مسکن و املاک تجاری به وجود آمده اند.از بالا که نگاه کنید این جزیره شبیه درخت خرما می باشد. در این جزیره مونوریلی (ترن) با ظرفیت حمل ۲ تا ۳ هزار مسافر در روز به خارج و داخل جزیره ساخته شده‌است که این اولین در خاورمیانه می باشد. برای به سطح آب رساندن این سازه، بیشتر از ۵۰ میلیون متر مکعب خاک مورد نیاز است. ساخت این جزیره در سال ۲۰۰۱ آغاز شد و در سال ۲۰۰۸ به پایان رسید.

مکان های فوق العاده دیدنی دوبی
7. بیابان سافاری
برای اینکه به معنای واقعی از سفر به خاورمیانه لذت ببرید یکی از بایدهای سفرتان را دیدن بیابان سافاری درشب قرار دهید.بیابنگردی در شب به درک روح و جلای بیابان کمک بیشتری می کند. از زندگی در چادر گرفته تا شتر سواری بر فراز تپه های شن و ماسه ای این تفرجگاه را هرچه بیشتر لذت بخش می کند.

مکان های فوق العاده دیدنی دوبی
6. صرف شام بر روی لنج
لنج، قایقی بزرگ است که توسط اعراب قدیم برای پیمودن سطح دریا و سفرهای طولانی از آن استفاده می شده است و توسط آن اروپا و شرق با یکدیگر تجارت می کرده اند.لنج سواری در شب یکی دیگر از جذابیت های دوبی می باشد.اگر چه ظاهر این لنج ها قدیمیست اما داخل آن امکانات رفاهی به صورت مدرن در دسترس می باشد.خوردن شام در بوفه لنج و تماشای زیبایی های اطراف فوق العاده است.

بیشتر بخوانید  شروط رانندگی در بارندگی

مکان های فوق العاده دیدنی دوبی
5. اسکی روی شن و ماسه
آنها که عاشق ماجراجویی و انجام کارهای عجیب و غریبند حتما سری به دوبی بزنند.بیابان های دوبی برف ندارد اما پر است از شن و ماسه و اسکی روی این ماسه ها چه لذتی دارد.اگر در حین اسکیت سواری افتادید اصلا نگران نباشید چرا که اینقدرسطح انجا نرم است که انگاربر روی تشک سقوط کرده اید! همچنین می توانید به صورت گروهی هم از این ماجراجویی بزرگ لذت ببرید.

مکان های فوق العاده دیدنی دوبی
4. تفریحگاه المحا
سر زدن به این تفریحگاه جزء بایدهاست.در دل بیابان مکانی احاطه شده با تل های ماسه بسیار دیدنیست.این استراحتگاه یه گونه ای دنج طراحی شده است که هر مهمانی برای خودش امکانات جدا دارد.هر ویلا برای خودش استخر مجزا دارد.اتاق های این اقامتگاه به سبک محلی و با استفاده از آثار باستانی و عتیقه جات عربی تزیئن شده است. همچنین حیات وحش بیابان در این محل حیرت انگیز است.

مکان های فوق العاده دیدنی دوبی
3. هتل آتلانتیس
هتل آتلانتیس بزرگترین هتل و شهربازی در جزیره نخل جمیرا می باشد.در این شهربازی برای همه سنی سرگرمی وجود دارد.این هتل دارای یک محوطه مارپیچ زیر آبی و بزرگترین پارک آبی خاورمیانه همراه با سرسره های تقریبا عمودی و رودخانه خروشان میباشد.

مکان های فوق العاده دیدنی دوبی
2. برج العرب
برج العرب چهارمین هتل بلند دنیا می باشد. این هتل شبیه بادبان کشتی می باشد.از انجایی که این هتل بر روی یک جزیره مصنوعی واقع شده است پلی مخصوص هتل ساخته شده که آن را به خشکی وصل می کند.بیشترین جذابیت این برج رستوران آن و اکواریوم خیلی بزرگ آن است که دیوارهای اکریلیکی ان 7 اینچ ضخامت دارند.

بیشتر بخوانید  معرفی هتل مذاکرات هسته ای!

مکان های فوق العاده دیدنی دوبی
1. برج الخلیفه
بلندترین ساختمان جهان برج الخلیفه می باشد.به جرات می توان گفت که برج الخلیفه پرجاذبه ترین مکان در دوبی است. این برج بلندترین سازه دست ساز بشر است و در حال حاضر رکورددار بلندترین ساختمان دنیاست.برج الخلیفه در خود تعداد زیادی خانه، اداره و هتل جای داده است. هتل های برج الخلیفه رستوران ها و مراکز خرید بیشماری با کیفیت عالی دارند.

برگردان توسط مجله دلگرم

(اعظم بهادر)


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *