مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

موارد مصرف و عوارض قرص ویکودین

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


عوارض جانبی ویکودین چیست؟

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید موارد مصرف و عوارض قرص ویکودین آن ها ملاقات می کنند.

ویکودین

مصرف و عوارض ویکودین

Vicodin یک داروی ترکیبی است که برای تسکین درد متوسط ​​تا شدید استفاده می شود. حاوی مسکن های مخدر (هیدروکودون) و مسکن های غیر مخدر (استامینوفن) است. هیدروکودون موجود در ویکودین برای تغییر احساس و واکنش بدن به درد در مغز عمل می کند و استامینوفن موجود در ویکودین نیز می تواند باعث تب شود. كاهش دادن.

نحوه مصرف ویکودین

قبل از شروع یا ادامه با Vicodin، دستورالعمل های بیمار را در صورت وجود مطالعه کنید. اگر سوال دیگری در مورد استفاده از این دارو دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.این دارو طبق دستور پزشک به صورت خوراکی مصرف می شود. می توانید ویکودین را با یا بدون غذا مصرف کنید. اگر حالت تهوع دارید، مصرف این دارو همراه با غذا می تواند کمک کننده باشد. با پزشک یا داروساز خود در مورد راه های دیگر برای کاهش حالت تهوع (مانند دراز کشیدن به مدت 1 تا 2 ساعت با حداقل حرکت سر) صحبت کنید.

اگر به شکل مایع این دارو مصرف می کنید، دوز دارو را با دستگاه اندازه گیری/قاشق مخصوص اندازه گیری کنید. از قاشق خانگی استفاده نکنید، زیرا ممکن است دوز مناسب را دریافت نکنید. دوز بر اساس وضعیت سلامتی شما و پاسخ به درمان شما تعیین می شود. در کودکان، دوز بر اساس وزن است. دوز دارو را افزایش ندهید، دارو را مکرر مصرف نکنید یا بیشتر از زمان تجویز شده مصرف نکنید. مصرف دارو را طبق دستور پزشک قطع کنید. مسکن ها اگر با اولین علائم درد مصرف شوند بیشترین تاثیر را دارند.

اگر صبر کنید تا درد بدتر شود، دارو ممکن است اثری نداشته باشد. اگر درد مداوم دارید (مانند درد سرطان)، پزشک ممکن است به شما دستور دهد که از داروهای مسکن طولانی‌اثر استفاده کنید. در آن صورت، Vicodin را می توان برای درد ناگهانی (درد ناگهانی) تنها در صورت لزوم استفاده کرد. سایر مسکن ها (مانند ایبوپروفن، ناپروکسن) ممکن است تجویز شوند. با پزشک یا داروساز خود در مورد استفاده ایمن از این دارو با سایر داروها صحبت کنید

ویکودین ممکن است باعث واکنش های ترک شود، به خصوص اگر به طور منظم در مدت زمان طولانی یا در دوزهای بالا استفاده شود. در چنین مواردی، در صورت قطع ناگهانی مصرف این دارو، علائم ترک (مانند بی قراری، آبریزش چشم، آبریزش بینی، حالت تهوع، تعریق، دردهای عضلانی) ممکن است رخ دهد. پزشک ممکن است به تدریج دوز مصرفی شما را کاهش دهد تا از واکنش‌های قطع مصرف جلوگیری کند. برای جزئیات بیشتر با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید و هر گونه واکنش ترک را فورا گزارش دهید.

بیشتر بخوانید  حساسیت به پنی سیلین و راههای درمان آن

ممکن است در صورت استفاده طولانی مدت خوب کار نکند. اگر بهتر است مصرف این دارو را قطع کنید، با پزشک خود مشورت کنید، این دارو در کنار فوایدی که دارد به ندرت می تواند باعث ایجاد یک عادت غیر معمول (اعتیاد) شود. اگر در گذشته از الکل یا مواد مخدر استفاده کرده باشید، این خطر ممکن است افزایش یابد. برای کاهش خطر اعتیاد، این دارو را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید، اگر درد متوقف نشد یا بدتر شد، با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض جانبی ویکودین

————————————————- ———————————————— —

عوارض جانبی ویکودین

ویکودین ممکن است باعث تهوع، استفراغ، یبوست، سرگیجه، خواب آلودگی یا سردرد شود. برخی از این عوارض ممکن است پس از مصرف این دارو از بین بروند. اگر هر یک از این علائم ادامه یافت یا بدتر شد، فوراً با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید. برای جلوگیری از یبوست، رژیم غذایی پر فیبر داشته باشید، آب فراوان بنوشید و ورزش کنید. برای انتخاب یک ملین (مانند یک محرک با نرم کننده مدفوع) از داروساز خود کمک بگیرید.

برای کاهش خطر سرگیجه و سرگیجه، در حالی که دراز کشیده اید به آرامی بلند شوید. بسیاری از افراد با این دارو عوارض جانبی جدی ندارند. تغییرات ذهنی / خلقی (مانند اضطراب، گیجی، توهم)، درد شدید معده / آدنوم، مشکل در ادرار کردن، به این معنی است که غدد فوق کلیوی شما به درستی کار نمی کنند (مانند کاهش اشتها، خستگی غیر معمول، کاهش وزن).

در صورت بروز هر یک از این عوارض نادر اما جدی فوراً به پزشک مراجعه کنید: غش، تشنج، تنفس آهسته / سطحی، خواب آلودگی غیر معمول / مشکل در بیدار شدن از خواب واکنش های آلرژیک جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش / تورم (به ویژه در صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل در تنفس، شدید، فوراً با پزشک مشورت کنید.

اقدامات پیشگیرانه

اگر به این دارو یا هر داروی دیگری (مانند هیدرومورفون، مورفین، کدئین) یا هر حساسیت دیگری، قبل از مصرف ویکودین حساسیت دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که ممکن است باعث واکنش های آلرژیک یا سایر مشکلات شود. برای جزئیات بیشتر با داروساز خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید  بیماری های شغلی + بیماری های کشنده

قبل از استفاده از این دارو، به پزشک یا داروساز خود در مورد سابقه پزشکی خود بگویید، به خصوص اگر سابقه اختلالات مغزی (مانند ضربه به سر، تومور، تشنج) یا مشکلات تنفسی (مانند آسم، آپنه خواب، بیماری انسدادی ریه) دارید. مزمن (COPD)، بیماری کلیوی، بیماری کبد، اختلالات روانی / خلقی (مانند گیجی، افسردگی، افکار خودکشی)، سابقه شخصی یا خانوادگی مصرف/سوء مصرف منظم مواد مخدر، مشکلات گوارشی (مانند انسداد، یبوست، اسهال ناشی از عفونت، انسداد روده). ) مشکل در ادرار کردن (به عنوان مثال به دلیل بزرگ شدن پروستات)، بیماری کیسه صفرا، بیماری پانکراس (پانکراتیت).

این دارو ممکن است باعث سرگیجه شود. تا زمانی که مطمئن نشوید می توانید فعالیت هایی را انجام دهید که نیاز به هوشیاری دارند، مانند رانندگی نکردن، استفاده از ماشین آلات، یا خودداری از هر فعالیت دیگری که نیاز به هوشیاری دارد، از چنین فعالیت هایی اجتناب کنید.

فرآورده های مایع این دارو ممکن است حاوی قند و الکل باشند. در صورت ابتلا به دیابت، بیماری کبد یا هر بیماری دیگری که نیاز به محدودیت/پیشگیری از این مواد در رژیم غذایی خود دارید، احتیاط کنید. در مورد استفاده ایمن از این محصول با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

قبل از جراحی، پزشک یا دندانپزشک خود را در مورد تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) مطلع کنید. کودکان ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو، به ویژه تنفس آهسته / کم عمق، حساس تر باشند. افراد مسن ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو، به ویژه گیجی، سرگیجه، خواب آلودگی و تنفس آهسته / کم عمق حساسیت بیشتری داشته باشند.

زنان در سنین باروری باید با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای مصرف این دارو صحبت کنند. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید به پزشک خود اطلاع دهید. در دوران بارداری، این دارو فقط در صورت لزوم باید مصرف شود. اگر این دارو در دو ماه اول بارداری استفاده شود، خطر نقص مادرزادی افزایش می یابد. همچنین انتظار می رود که در مدت طولانی یا در دوزهای زیاد نزدیک به موعد مقرر به جنین آسیب برساند. برای کاهش این خطر، دارو را در کمترین دوز موثر در اسرع وقت استفاده کنید.

در صورت مشاهده علائمی مانند تنفس آهسته یا کم عمق، تحریک پذیری، گریه غیرطبیعی/مداوم، استفراغ یا اسهال شدید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید. این دارو به شیر مادر منتقل می شود. به ندرت می تواند عوارض جانبی بر روی نوزاد داشته باشد. اگر کودک شما خواب آلودگی غیرمعمول، مشکل در تغذیه یا مشکل در تنفس داشت، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید  پرسش و پاسخ مهم مادران درباره شیردهی به نوزاد

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است اثر داروهای شما را تغییر دهد یا خطر عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. این مقاله تمام تداخلات دارویی احتمالی را پوشش نمی دهد. فهرستی از تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله محصولات بدون نسخه / بدون نسخه و محصولات گیاهی) تهیه کنید و آن را بدون تأیید پزشک به پزشک یا داروساز خود نشان دهید. شروع یا متوقف نکنید یا دوز را تغییر ندهید.
برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: مسکن های خاص (مخلوط های آگونیست-آنتاگونیست، مانند پنتازوسین، نالبوفین، بوتورفانول) و آنتاگونیست های مواد افیونی (مانند نالترکسون).

خطر عوارض جانبی جدی (مانند تنفس آهسته / کم عمق، خواب‌آلودگی / سرگیجه شدید) ممکن است در صورت ترکیب دارو با سایر محصولاتی که ممکن است بر تنفس تأثیر بگذارد یا باعث خواب‌آلودگی شود، افزایش می‌یابد. بنابراین، اگر محصولات دیگری مانند محصولات ضد حساسیت (مانند ستیریزین، دیفن هیدرامین)، قرص های خواب آور یا داروهای اضطراب (مانند آلپرازولام، دیازپام، زولپیدم)، شل کننده های عضلانی، سایر مواد افیونی مانند کدئین، هیدرومورفون) و داروها اگر بیمار روانی هستید (مانند ریسپریدون، آمی تریپتیلین، ترازودون) به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

برچسب روی تمام داروهای خود (مانند داروهای آلرژی، داروهای سرفه، داروهای سرماخوردگی) را بررسی کنید، زیرا ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشند که می توانند باعث خواب آلودگی شوند. در مورد استفاده ایمن از این داروها با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. این دارو ممکن است با برخی از آزمایشات آزمایشگاهی (از جمله سطوح آمیلاز / لیپاز) تداخل داشته باشد و ممکن است نتایج اشتباهی ایجاد کند. مطمئن شوید که کارکنان آزمایشگاه و تمام پزشکان شما از مصرف این دارو مطلع هستند.

دوز بالا یا مصرف بیش از حد

در صورت بالا بودن دوز، با مرکز کنترل مسمومیت یا آمبولانس تماس بگیرید. در تهران می توانید با مرکز مسمومیت 1490 تماس بگیرید، ساکنان سایر شهرها می توانند با مرکز سموم استان و یا آمبولانس 1155 تماس بگیرند.

نکات مهم

Vicodin را به افراد دیگر ندهید. این غیر قانونی است آزمایشات آزمایشگاهی یا پزشکی (مانند فشار خون، ضربان قلب، رشد در کودکان) ممکن است به صورت دوره ای برای نشان دادن پیشرفت شما یا کنترل عوارض جانبی انجام شود. برای جزئیات بیشتر با پزشک خود تماس بگیرید.

————————————————- ———————————————— —

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *