مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

موارد مصرف قرص سلرکس فورت گلدن لایف 

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





معرفی قرص سلرکس فورت




قرص سلرکس فورت تحرک و انعطاف پذیری مفاصل را افزایش داده و سبب کاهش التهاب و دردهای ناشی از آرتریت می شود. التهاب مفصل و درد ناشی از آن یک مشکل بزرگ در میان سالمندان است که معمولا به سبب فرسودگی های استخوانی و سایش استخوان ها و غضروف ها به روی هم به مرور زمان ایجاد می گردد. این اتفاق سبب می شود تا فرد سالمند به دلیل درد ایجاد شده از فعالیت های روزانه ی خود بکاهد که این اتفاق مطلوب نیست. این محصول با دارا بودن مقادیر قابل توجهی از فیتوکمیکال ها و اسید های چرب امگا 3 با سرکوب تولید فاکتورهای التهابی می تواند کمک شایانی در کاهش درد و التهاب به فرد سالمند کند.


موارد مصرف قرص سلرکس فورت


  • سلرکس فورت تحرک و انعطاف پذیری مفاصل را افزایش داده و باعث کاهش التهاب و دردهای ناشی از آن می شود.

  • این فرآورده حاوی عصاره سلری ، جونیپر و امگا ۳ می باشد که باعث کاهش دردهای روماتیسمی و نقرس می شود.

  • عصاره سلری دارای خاصیت ضد روماتیسم ، آرام بخش ، مدر و ضدعفونی کننده مجاری ادرار است و برای درمان آرتریت ، روماتیسم ، نقرس و به خصوص روماتیسم مفصلی همراه با افسردگی استفاده می شود.

  • عصاره جونیپر دارای خواص ضد التهاب ، ضد نفخ و ضد روماتیسم است . اسید چرب امگا ۳ با مهار مسیرهای تولید کننده التهاب مانع از ایجاد التهاب و درد می شود.


روش مصرف قرص سلرکس فورت




روزانه یک الی دو قرص همراه با غذا میل شود.


سلرکس فورت


آرتروز و التهاب مفاصل


یکی از مشکلاتی که اغلب سالمندان از آن رنج می‌برند درد مفاصل است. شایع‌ترین نوع این ناراحتی‌ها، تحلیل مفاصل است که با بروز این مشکل مفاصل دردناک می‌شود و اجازه حرکت و راه رفتن را از افراد سالمند سلب می‌کنند. درخلال حرکت کردن، انتهای استخوان‌ها به طور طبیعی توسط غضروف‌ها و مایع لغزنده اطراف محافظت می‌شود که با افزایش سن، استخوان‌ها شکننده، مفاصل بی‌شکل و دردناک شده و حرکت مشکل می‌شود. این بیماری میلیون‌ها نفر در جهان، به ویژه افراد مسن را تحت تأثیر قرار داده است.


آرتروز، شایع‌ترین علت درد مفصل زانو در میانسالی و سالمندی است. آرتروز زانو معمولاً در افرادی ایجاد می‌شود که به دلایل مختلف به‌طور مکرر مجبور به استفاده از پله یا بالا و پایین رفتن از شیب‌های تند و نشستن و ایستادن‌های مداوم بوده‌اند. غضروف زیر کشکک و غضروف بین استخوان‌های ساق و ران در این افراد به‌تدریج ساییده می‌شود و تحلیل می‌رود.


گاهی آرتروز و تخریب مفاصل زانو به قدری شدید است که فرد به جراحی تعویض مفصل نیاز پیدا می‌کند اما اگر سطوح مفصلی هنوز قابل استفاده باشند می‌توان با تقویت عضلات، فیزیوتراپی و تمرین‌های مختلف، فشار را از روی مفصل برداشت و کارایی آن را افزایش داد. امروزه به دلیل رواج زندگی شهرنشینی و کاهش فعالیت‌های بدنی، آرتروز به درد مشترک افراد جامعه تبدیل شده است.


کم تحرکی باعث ضعف عضلات می‌شود. ضعف عضلات نیز کنترل روی مفاصل را کاهش می‌دهد. افرادی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند یا به‌صورت روزانه تمرینات ساده فیزیوتراپی را انجام می‌دهند، کمتر در میانسالی و سالمندی دچار آسیب‌های غضروف مفصلی و آرتروز زانو می‌شوند.


وراثت هم از دیگر عوامل مهم بروز آرتروز است. گاهی هنگام کوهنوردی افرادی را در 80 سالگی می‌بینیم که بدون مشکل از کوه بالا می‌روند و در مقابل کسانی را می‌بینیم که در 50 سالگی هنگام راه رفتن از پله زانودرد دارند. وقتی متوجه می‌شویم که افراد دیگری هم در خانواده این مشکل را در سنین میانسالی تجربه کرده‌اند، به نقش مهم وراثت در تحلیل زودهنگام غضروف مفصلی و ابتلا به آرتروز پی می ‌بریم.


در خط اول درمان این افراد، متخصصان روماتولوژی قرار دارند اما بعد از مراجعه به این متخصصان و مصرف داروهای ضدالتهاب، بیمار می‌تواند به صورت موضعی از درمان‌های فیزیوتراپی، تکنیک‌های دستی و تمرینات سبک برای افزایش دامنه حرکتی مفاصل استفاده کند.


این بیماران نباید به فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی شدید بپردازند. آن‌ها باید به جای پله از آسانسور استفاده کنند و در سربالایی یا سرپایینی راه نروند.


همچنین نباید نشستن و ایستادن‌های طولانی مدت داشته باشند و از توالت ایرانی استفاده کنند. علاوه بر این‌ها باید از نشستن روی زمین، نشستن در حالت دوزانو یا چهارزانو و راه رفتن روی سطوح ناهموار خودداری کنند.


قرص


مصرف قرص سلرکس فورت در دوران بارداری و شیردهی


  • هیچ منع مصرفی برای این فرآورده در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد.

  • خانم های باردار و شیرده بایستی قبل از مصرف این فرآورده با پزشک معالج خود مشورت نمایند.


توصیه و هشدار در رابطه با مصرف قرص سلرکس فورت


  • چنانچه هر داروی دیگری مصرف می کنید، قبل از مصرف این فرآورده با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

  • این فرآورده جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نمی باشد.


شرایط نگهداری قرص سلرکس فورت




دور از دسترس کودکان در جای خشک و خنک، در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری شود.


separator line


بیشتر بخوانید:


مکمل دارویی Nutri SHARK (نوتری شارک) و تاثیر آن بر درمان آرتروز


قرص جوینت آر ایکس و مزایای باورنکردنی آن برای محافظت از مفاصل


مزایای باورنکردنی قرص جوینتیس در کاهش دردهای مفصلی


گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  چگونه به راحتی اشتها را کم کنیم؟!
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *