مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مواد غذایی مفید برای آنفولانزا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: سکینه قاسمی صداقت روز شنبه ۱۴ آذر گفت: آنفولانزا با شروع فصل سرما در نقاط مختلف جهان در حال گسترش است، آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که علائمی مانند تب، سردرد، بدن درد، سرفه و احتقان همراه با یک آبریزش بینی و از آنجایی که در طی این بیماری نیاز بدن به کالری افزایش می یابد و از طرفی اشتهای فرد کاهش می یابد، بنابراین رعایت اصول تغذیه مناسب می تواند به بهبودی سریعتر از این بیماری کمک کند.

وی درباره شرایط جسمانی ایجاد شده در این بیماری گفت: افزایش تعداد وعده های غذایی و کاهش حجم هر وعده غذایی، افزایش مصرف مایعات برای جلوگیری از کم آبی و پرهیز از مصرف غذاهایی مانند سوپ توصیه می شود. هر روز از مرغ و آب گوشت استفاده کنید.

یک کارشناس ارشد تغذیه تصریح کرد: ترکیب سبزیجات رنگارنگ و برگ سبز با میوه به شکل اسموتی به دلیل داشتن ویتامین C و سایر خواص آنتی اکسیدانی به عنوان یک میان وعده عالی در هنگام بیماری توصیه می شود.

قاسمی صداقت تاکید کرد: در برنامه غذایی خود از لبنیات کم چرب و پروبیوتیک ها و همچنین آجیل و دانه های گیاهی حاوی ویتامین E و روی برای تقویت سیستم ایمنی و کنترل علائم بیماری استفاده کنید.

وی همچنین بر اساس یک مطالعه مداخله ای در مورد مصرف سیر خاطرنشان کرد: سیر را در آشپزی یا همراه غذا استفاده کنید. بر اساس این مطالعه، مصرف مکمل سیر باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی و کاهش علائم آنفولانزا می شود، البته از نظر سیر یا مکمل آن نیز باید به تداخلات بین غذا و داروهای مصرفی بیماران (مانند آسپرین، وارفارین، هپارین و غیره).

بیشتر بخوانید  مدارس قزوین تعطیل شد | غیر حضوری شدن مدارس به جهت صرفه‌جویی در مصرف گاز

زینبیه خورموج، کارشناس ارشد تغذیه بیمارستان گفت: به طور کلی رعایت توصیه های بهداشتی و تغذیه برای کنترل بیماری های تنفسی از جمله سرماخوردگی، آنفولانزا و کووید 19 بسیار مهم است، بنابراین برای حفظ سلامت خود و دیگران باید دستورالعمل ها را جدی بگیرید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *