من از نقص های سریال تعجب می کنم


«زندگی زیباست» بعد از 13 سال دوری از تلویزیون یکی از ساخته های جدید کاظم جعفری است. خالق مجموعه هایی مانند “خط قرمز” ، “مسافری از هند” ، “غریبه” و “راهنما” در نیمه اول دهه 80 مدیر نسبتاً شلوغ تلویزیون بود و سپس به سینما رفت ، که البته ، آیا نمی توانست غیر از این عمل کند. تا ضبط هنری او را ضبط کند.

جعفری با یک سریال جدید به تلویزیون برمی گردد و با حضور برخی از بازیگران جوان سعی می کند بار دیگر به عنوان یک کارگردان جدی در این زمینه به خود یادآوری کند؛ با این حال “زندگی زیباست” ، که چگونگی رسیدن هفت جوان به یکدیگر را بیان می کند و پس از قطع پخش ، بدون اطلاع قبلی ، از همان ابتدا با زمینه های زیادی ، روی آنتن شبکه 2 رفت ؛ برخی از رسانه ها این سریال را با یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیونی آمریکایی مقایسه کرده اند که یک قسمت ویژه از آن اخیراً منتشر شده است ، در حالی که دیگران آن را “شبه آمریکایی” می نامند. دیگران از فیلمنامه و کارگردانی انتقاد کردند. حذف 10 قسمت از این سریال به گفته یکی از بازیگران اصلی نکته دیگری است که این روزها مطرح شده است.

ایسنا در مصاحبه با پریسا شمس ، نویسنده “زندگی زیباست” ، سعی کرد برخی از وقایع این مجموعه را از ابتدا تا پخش درخواست کند. شمس می گوید: “این نمایش قطعاً ایرانی است و اگر آمریکایی بودن نقصی داشته باشد ، شاید برخی از نمایش های فانتزی باعث ایجاد این نقص شده باشد. در این سریال ما یک دختر با حجاب کامل داریم و درگیر سنت ها و فرهنگ ایرانی هستیم. “چگونه آنها می توانند بگویند این مجموعه شبه آمریکایی است؟!”

بیشتر بخوانید  افزایش قیمت طلا شرطی شد!

نویسنده “زندگی زیباست” در پاسخ به این سوال که ایده این سریال از کجا آمده است؟ توجه: این مجموعه در واقع طرحی به نام مجردها بود که آقای حامد افسری روی آن کار کرده بود و داستان چند جوان بود که تصمیم به ازدواج گرفتند. این کار انجام نشد اما اساس و جو مورد قبول آقای جعفری قرار گرفت و سپس از من دعوت به کار شد. یک ویژگی اتفاق افتاد و سپس طرح شکل گرفت.

“آیا هدف از ایجاد این مجموعه انتقال مفهوم خاصی به مخاطب بوده است؟”؛ پریسا شمس پاسخ می دهد: در بحث های اولیه که در مرحله ایده پردازی انجام شد ، ما بیشتر این واقعیت را بررسی کردیم که تجربه عشق ، ازدواج و تشکیل خانواده یک تجربه تکاملی انسان است که به طور مداوم در متن تاریخ اتفاق می افتد ، اما اکنون ما هستیم on the spot ما در تاریخ در نقطه ای ایستاده ایم ، جایی که میل جوانان برای ساختن خانواده روز به روز کاهش می یابد.

وی افزود: شخصاً به عنوان فردی که اعتقاد جدی به اهمیت خانواده دارد ، از این نظر قصد داشتیم داستان جوانانی را تعریف کنیم که در ابتدا مجرد هستند ، اما بعد از مدتی زوج می شوند و با توجه به ماهیت زندگی. فراز و نشیب هایی پیچیده تر از زندگی تنها ، اما در همان حرکت آنها بالغ و بالغ می شوند.

نویسنده “زندگی زیباست” در پاسخ به س anotherال دیگری “هدف از انتخاب بازیگرانی که در این سریال شناخته شده نیستند چه بود و نظر شما در مورد استفاده از چهره های جدید به عنوان بازیگر چیست؟” وی می گوید: همه کودکانی که در این سریال بازی کرده اند سابقه کار تئاتری و در برخی موارد کار تصویری دارند؛ به عنوان مثال ، شهرزاد جعفری در فیلم دختران که تقریباً 12 سال پیش نوشتم ، بازی کرد. سعید زارعی دیگر بازیگر سریال است که قبل از “زندگی زیباست” تجربه بازی در نقش را داشت.

بیشتر بخوانید  فروش فوق العاده محصول خاص سایپا از فردا آغاز می شود + قیمت

شمس ادامه می دهد: “بیشتر بازیگران این مجموعه پیش از” زندگی زیبا است “کار کرده اند ؛ بنابراین ، نمی توان گفت که آنها نادان هستند ، اما چهره های شناخته شده ای نیستند و این یک اتفاق شگفت آور نیست. ما در این گروه سنی بازیگران مشهور کافی نداریم. بنابراین باید آستین ها را بالا بزنید و بازیگر شوید. من نمی دانم از چه نوع امنیتی برای چنین مواردی استفاده می شود. کاظم جعفری پیش از این در طول کار خود انتخاب بازیگران ناشناخته را تکرار کرده بود و بسیاری از بازیگرانی که اکنون سوپراستار هستند یک روز اولین نقش خود را بازی کردند و از قضا آنها اغلب برای اولین بار در کارهای همان کارگردان نقش بازی می کردند. “و این اصلاً پیچیده نیست.”

منظره این سریال زندگی زیبایی است

این نویسنده در پاسخ به سوالی درباره حذف 10 قسمت از “زندگی زیباست” و آسیب احتمالی به آن ، اظهار داشت: “سانسور فرآیندی است که هر سکانس آن مضر است. پخش این سریال حداقل برای من ناگهانی بود. این مجموعه نیز مانند سایر آثار دارای مدیر کیفیت بود و مرحله به مرحله کنترل می شد. به یاد دارم که حتی وقتی همه چیز تمام شد ، من به جلسه ای دعوت شدم تا در مورد مدت زمان سریال که در بعضی قسمت ها بیش از 45 دقیقه بود صحبت کنم. جلسات مفصل برگزار شد و در مورد همه موارد بحث شد تمام نکات لازم برآورده شد و او با پایان کار حسابرسی برمی گشت و ما دوباره او را اصلاح می کردیم. “بعد از همه جلسات ، خیلی ناگهانی گفته شد که کار متوقف شده است و ما دائما درگیری داریم.”

وی یادآور می شود: “روزی که قرار بود این برنامه پخش شود ، آنها دو ساعت قبل از نمایش با من تماس گرفتند و اعلام کردند که امشب ساعت 9:30 پخش می شود.” وقتی قسمت اول را دیدم ، اول فکر کردم که دیر مطلع شدم و چهار قسمت کار پخش شد. وقتی آن را دنبال کردم ، فهمیدم که این اولین قسمت است که پخش می شود و من شوکه شدم. با شروع سریال با قسمت پنجم ، معرفی شخصیت ها و داستان هایی که ساخته بودیم تا بیننده شخصیت ها را به خوبی بشناسد حذف شد. با این نوع حذف و سانسور ، بدیهی است که قدرت اثر تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. در حال حاضر ، هر بخشی را که شب به شب تماشا می کنم ، واقعاً از این شکاف ها متعجب شده ام. “من تقریباً طی پنج سال گذشته تقریباً یک سریال روی آنتن داشته ام و به خوبی با ممیزی ها آشنا هستم ، اما در بسیاری از جاها شکاف ها در” زندگی زیباست “شگفت انگیز است و من شخصاً چنین تجربه عجیبی نداشته ام با سانسور “

“اگر چاره ای داشتید ، آیا تصمیم به پخش سریال با سانسور داشتید یا کلاً؟” نویسنده سریال ، کاظم جعفری ، در پاسخ گفت: “من فکر می کنم این نتیجه کار سخت یک تیم بزرگ است. برای من ، نویسنده ای که ماه ها شبانه روز کار می کرد ، وقتی بخشی از کارم حذف شد ، به نظر می رسد کار من بی نتیجه شده است. بارها و بارها ، بعد از حذف هایی که انجام شده ، دیالوگ ها رفت و برگشت نمی کنند و شخصیت ها غیر منطقی به نظر می رسند. برای حرفه من به عنوان نویسنده ، این ممکن است بد باشد ، اما از طرف دیگر ، برای فرزندان بازیگران چیز خوبی است. به هر حال وقتی خبرگزاری ها با من تماس می گیرند و نظر من را در مورد استفاده از چهره های جدید به عنوان بازیگر می پرسند ، به معنای دیده شدن این بچه ها است. به همین دلیل از پخش سانسور شده سریال راضی نیستم اما از بچه های بازیگر بسیار خوشحالم که کار با همه این شرایط پخش می شود.

پریسا شمس در پاسخ به س anotherال دیگری درباره “درباره ساخت سریال در شبکه خانگی و تلویزیون چه نظری دارید و به عنوان نویسنده چه ترجیحی دارید و چرا؟ رئیس: “توضیح می دهد: شبکه پخش خانگی فضای بازتری دارد و در این فضا می توان داستان های بیشتری را بیان کرد ، اما در هر صورت ، چون این یک رسانه خصوصی است و ما درباره سازوکار قانونی آن چیز زیادی نمی دانیم ، کارگردان یا فیلمنامه نویس می تواند بیشتر در آن پشتیبانی شود. اکنون که صحبت می کنیم ، سال گذشته با شبکه خانگی قرارداد بسته بودیم و طبق قراردادی که داشتیم ، پس از پذیرفتن برنامه و پایان قرارداد تهیه کننده ، مجبور شدیم 20 قسمت اول را بنویسیم و سیناپس را تحویل دهیم. . افرادی که با نوشتن آشنا هستند می دانند که نوشتن یک خلاصه در نوشتار وی به معنای 50٪ یا بیشتر کار است. سه ماه کار مداوم در سیناپس طول کشید تا نتیجه گرفت که ناگهان رسانه هایی که با آنها توافق کردیم گفتند که حکومت آنها تغییر کرده و سیاست های آنها تغییر کرده است و آنها نمی خواهند کارهایی را که این مدت طول کشیده است. این کار به صفحه فیلمنامه نرسید و رسانه هایی که با آنها قرارداد بسته بودیم به جای درخواست از ما برای اصلاح آن ، کار را رد کردند. خودم می بینم که چهار ماه از عمرم را به انجام کار خوبی اختصاص داده ام ، اما در نهایت با آمدن شخص جدید همه قوانین تغییر می کند.

نویسنده سریال “زندگی زیباست” سرانجام می گوید: “این داستان در تلویزیون بسیار محدودتر است؛ از آنجا که تلویزیون به راحتی هزینه نمی پردازد و هنگامی که هزینه پروژه را می پردازد موظف است تا زمان اتمام پروژه در کنار آن بماند. با این حال ، این امنیت در شبکه خانگی وجود ندارد. البته شبکه نمایش خانگی از نظر سطح پرداخت معنا بیشتری دارد. هر یک از این رسانه ها داستان هایی دارند و می توانم بگویم که نویسنده بسیار ناراضی است. زیرا از هر طرف تحت فشار است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید