مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش قیمت طلا شرطی شد!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا،فلز زرد بخشی از افزایش قیمتی را که در هفته گذشته داشت، از دست داده و در اولین ساعت تجارت در روز دوشنبه حدود 1976 دلار در آسیا معامله می‌شود.

قیمت طلا امروز دوشنبه کاهش یافت و از اوج ۵ ماهه جلسه قبل عقب نشینی کرد زیرا تقویت دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا در آستانه انتشار داده‌های اقتصادی مهم در هفته جاری و در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از پیامد جهانی درگیری خاورمیانه هستند، باعث کاهش تقاضا برای این دارایی بدون بازده شد.

تمایل به خرید این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن به دنبال افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه بالا رفته است. در این بین شاخص دلار هم به حدود 106.15 رسیده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلار کاهش به 1976 دلار رسید.

بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اجلاس ماه نوامبر تغییری نخواهد کرد. رافائل باستیک رئیس فدرال رزرو آتلانتا در روز جمعه اعلام کرد بانک مرکزی آمریکا احتمالاً نرخ بهره را تا اواسط سال آینده میلادی پایین نمی‌آورد. پاتریک هارکر رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا هم عقیده دارد نرخ بهره نباید تغییر کند.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا از تمایل خود برای توقف روند افزایش نرخ بهره خبر داده تا تحولات اقتصادی در ماه‌های آینده بررسی شود. بازیگران بازار در این هفته بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کردند که می‌تواند بانک مرکزی را در مورد سیاست نرخ بهره مطمئن کند. اگر این اطلاعات بیش از حد انتظار مثبت باشد ارزش دلار افزایش یافته و بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید  منطقه آزاد ارس از مالیات و عوارض معاف شد

افزایش مداوم بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا به بالاترین سطح خود در بیش از یک و نیم دهه اخیر، قیمت طلای بدون بهره را بسیار پایین‌تر از رکورد بیش از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس در ۴ مه نگه داشته است.

از طرف دیگر افزایش تنش‌ها در خاورمیانه تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش داده است.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.46 درصد کاهش به 23 دلار و 40 سنت رسید و پلاتین با 0.53 درصد کاهش 894 دلار و 85 سنت معامله می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه ۱.۸ درصد افزایش یافت.

قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین حد خود از اواسط ماه مه رسید و در دو هفته گذشته حدود ۹ درصد افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از اینکه جنگ رژیم صهیونیستی و حماس ممکن است گسترده شود، ایمنی شمش را انتخاب کردند.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *