مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مقام مطلع روسیه: اوپک پلاس جلسه ای در این هفته برگزار نمی کند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش ایرنا ، تاس روز چهارشنبه به نقل از یک مقام آشنا به مذاکرات اوپک پلاس نوشت: “رایزنی های داخلی بین کشورهای اوپک پلاس پس از روز دوشنبه که قرار بود جلسه ای بین وزرای خارجه کشورهای عضو برگزار شود ، ادامه دارد. ”

این مقام گفت: “مذاکرات در حال انجام است ، اما هیچ نشانه ای وجود ندارد که جلسه ای بین اعضای اوپک پلاس در این هفته برگزار شود و موضوع هنوز حل نشده است.”

به نقل از یک مقام مطلع دیگر از مذاکرات اوپک پلاس ، تاس گفت: “در حال حاضر نمی توان مقدمات اجلاس اوپک را مورد بحث و بررسی قرار داد.”

اوپک پلاس سهمیه های تولید فعلی را برآورده می کند

یک مقام نزدیک به مذاکرات اوپک پلاس روز دوشنبه گفت که اعضای اوپک سهمیه تولید خود را برای ماه جاری برآورده می کنند تا زمانی که توافق در مورد تولید نفت در ماه آگوست حاصل شود.

خبرگزاری تاس به نقل از منابع آگاه از گفتگوهای اوپک پلاس گفت: “تا زمانی که توافق حاصل شود ، اوضاع به همان شکلی باقی خواهد ماند.”

جلسه وزرای اوپک پلاس قرار بود روز دوشنبه برگزار شود ، اما به دلیل مشاوره تلفنی غیررسمی بین شرکت کنندگان به تعویق افتاد.

کشورهای اوپک به علاوه قصد دارند در مورد 2 میلیون بشکه دیگر تولید نفت در ماه آگوست صحبت کنند ، اما اختلافاتی بین کشورهای عضو وجود دارد.

بر اساس توافقنامه اوپک پلاس ، کشورهای شرکت کننده تولید خود را از ماه مه تا پایان ژوئیه 2.1 میلیون بشکه در روز افزایش دادند.

بیشتر بخوانید  بورس قرمزپوش شد/افت ۱۸ هزار واحدی شاخص بورس

اعضای 23 عضوی اوپک پلاس پس از اپیدمی کرونا و بحران اقتصادی جهانی در سال گذشته ، رویکرد کاهش شدید تولید نفت را دنبال می کنند.

اما این کارتل از اوایل ماه مه با افزایش قیمت نفت و بهبود شرایط بهداشتی در کشورهای پیشرفته ، تولید خود را با سخاوت بیشتری آغاز کرده است.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در 11 ژوئن اعلام کرد که کشورهای عضو اوپک تولید نفت خود را در ماه جولای 441000 بشکه در روز افزایش می دهند.

نواک ، رئیس انرژی روسیه در پایان نشست وزیر اوپک پلاس به تلویزیون روسیه 24 گفت: “قیمت های نفت در بازارهای جهانی در ماه های اخیر تثبیت شده است و این وضعیت تعادل در بازار را نشان می دهد.”

وی ادامه داد: قیمت های نفتی که در ماه های اخیر در بازار جهانی نفت شاهد بودیم ، کم و بیش تثبیت شده است و این وضعیت نشانه افزایش تدریجی تقاضای نفت و بهبودی بازار است.

معاون نخست وزیر روسیه خاطر نشان كرد كه كشورهای عضو اوپك بر بهبود سریع تقاضا برای نفت و فرآورده های نفتی در جهان تأكید دارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *