مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معنی کراش داشتن (crush) چیست ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



کراش یعنی چه ؟


کراش یعنی یک علاقه شدید به فردی که در چشمان شما بسیار جذاب و فوق العاده خاص به نظر می رسد.


کراش معمولا یک طرفه است! کراش داشتن را می توان مقدمه ای بر شروع یک رابطه عاشقانه دانست، اما مفهوم کراش با عشق یکسان نیست.


معنی کراش دارم روت چیست ؟


کراش داشتن، به نوعی از رابطه بین دختر و پسر اشاره دارد که در آن عشق و دوست داشتن یک طرفه است یا به کل ابراز نمی‌شود! در زبان انگلیسی واژه‌هایی که در بیان نوع روابط استفاده می‌شوند، کمی دقیق‌تر از زبان فارسی می‌باشد و مدل‌های مختلفی دارد.


کراش داشتن رابطه‌ای است که قبل از رابطه‌ی دوستی و عاشقانه دو طرفه شکل می‌گیرد.


این رابطه به این صورت می‌باشد که فردی، به شخص دیگری (جنس مخالف) علاقه‌مند بوده اما آن شخص از این علاقه بی‌خبر است. می‌توان گفت، شما بر روی یک دختر یا پسر کراش دارید، اگر یکی از شرایط زیر را داشته باشید:


کراش داشتن یعنی چه


crush با crash فرق دارد ؟


به املای صحیح این کلمه در زبان انگلیسی دقت کنید. کلمه کراش در زبان انگلیسی معادل Crush است. کراش داشتن یکی از معانی غیر رسمی کلمه crush محسوب می شود. این معادل غیر رسمی در دیکشنری های مختلف زبان انگلیسی به صورت زیر تعبیر شده است:


A brief but intense infatuation for someone, especially someone unattainable

یک شیدایی موقت اما شدید به خاطر یک فرد خاص، به خصوص فردی دست نیافتنی!


معنی کراش داشتن


اگر بخواهیم در زبان انگلیسی کراش داشتن روی فردی را بیان کنیم از چنین عبارتی استفاده می کنیم:

بیشتر بخوانید  لیست و آدرس کلانتری ها و پاسگاه های زنجان


I have a crush on him/her

من روی اون آقا/خانم کراش دارم


I have a crush on you

من روت کراش دارم


کراش به زبان های رایج دنیا


  1. روت کراش دارم به فرانسونی = Jai un faible pour toi

  2. روت کراش دارم به ایتالیایی = Ho una cotta per te

  3. روت کراش دارم به آلمانی = ik ben verliefd op jou

  4. روت کراش دارم به اسپانیایی = estoy chiflado por ti


نحوه‌ی استفاده از کلمه‌ی Crush


Crush یک اسم بوده و با این مفهوم به عنوان فعل استفاده نمی‌شود. فعلی که برای Crush مورد استفاده قرار می‌گیرد، فعال have می‌باشد. برای درک این موضوع به مثال زیر توجه کنید:


I have a crush on Julie

من بر روی جولی کراش دارم


همچنین اکثر اوقات crush به عنوان اسم استفاده می‌شود. برای مثال:


I saw your crush at school toady

امروز کراشت رو تو مدرسه دیدم


حرف اضافه‌ای که در مورد واژه crush استفاده می‌شود، حرف اضافه‌ی on می‌باشد. به مثال زیر توجه کنید:


I have a crush on my teacher

من بر روی معلم‌ام کراش دارم


معنی کراش چیست


انواع کراش داشتن


هر کراش داشتن علاقه بیش از حد و عشقی آتشین نیست. کراش داشتن می‌تواند دوستانه، تحسین‌برانگیز، هیجانی و البته در برخی موارد عاشقانه باشد.


  • کراش دوستانه : در این کراش فرد را فقط در حد تعاملات روزمره و در مقام یک دوست صمیمی می‌خواهند، اما به دلیل غرور یا موقعیت و جایگاه متفاوت لزومی نمی‌بینند این علاقه را ابراز کنند. خیلی از افراد روی همکار، همکلاسی یا استادشان کراش دوستانه دارند.

  • کراش از روی تحسین : زمانی که از دیگری، برای مثال یک فرد مشهور، معلم یا یک همکلاسی دوست داشتنی و باحال برای خودتان یک بت می‌سازید، احساسات پرشوری نسبت به او و کارهایش پیدا می‌کنید. این احساسات گاهی به دلیل پرشور و شوق بودن‌شان با احساسات عاشقانه اشتباه گرفته می‌شود. احساس ترس آمیخته به احترام در حضور فردی که کارهای خارق‌العاده‌ انجام داده یا درس‌های ارزشمندی به شما یاد داده، کاملاً طبیعی است.

  • کراش هیجانی یا موقت : این کراش را کراش موقتی نیز می‌گویند. عشق در نگاه اول و جذب شدن به خصوصیات ظاهری و زیبایی فردی که هیچ شناختی از او ندارند از این نوع کراش است. طول مدت این نوع کراش به شخصیت افراد بستگی دارد. کراش یک‌نفر بسیار زود سرد می‌شود و وقتی فرد جذاب دور شد، از بین می‌رود و دیگری شاید تا ماه‌ها کراش داشته باشد. تب و تاب این نوع کراش بالاست، اما کافی است اجازه بدهند که اندکی زمان بگذرد.

  • کراش عاشقانه : کراش داشتن عاشقانه همان‌چیزی است که تمام قلب و ذهن فرد را به خودش مشغول می‌کند. کراش را برای دوستی نمی‌خواهد، او را صرفاً بخاطر موفقیت‌هایش تحسین نمی‌کند و کراش داشتنش هیجانی و زودگذر نیست. همیشه با دیدن کراشش نشانه های فردی که عاشق شده است را نشان می‌دهد؛ ضربان قلبش بالا می‌رود و در آرزوی صحبت کردن، بوسیدن و در آغوش گرفتن اوست. احتمال لو رفتن کراش عاشقانه از بقیه کراش‌ها بیشتر است.


کراش در شبکه‌های اجتماعی


شبکه اجتماعی پیشرو در زمینه کراش داشتن توییتر است. کسانی که عضو توئیتر شدند، با قابلیتی به نام کراش زدن آشنایی دارند، به این صورت که اعضا به‌طور ناشناس برای فرد مورد علاقه‌شان کراش می‌زنند و برخی افراد کراش زیادی دارند اما این کراش داشتن به دوستی و آشنایی منجر نمی‌شود. به دلیل فعالیت توییتر بوده که برخی معنی کراش را عشق یک‌طرفه پنهان می‌دانند.


هرکسی که اکانت فیس‌بوک داشته باشد، می‌تواند یک فهرست از ۹ نفر که آن‌ها هم عضو فیس‌بوک هستند و روی آن‌ها کراش دارد، تهیه کند. شخصی که کراش شده اعلانی از طرف فیس‌بوک دریافت می‌کند که تو کراش شخصی نامعلوم شده‌ای. اگر آن فرد نیز لیست ۹ نفره از کراش‌های خود تهیه کند و به صورت متقابل روی فرد عاشق کراش داشته باشد، فیس‌بوک نام این دو نفر را به یکدیگر اطلاع می‌دهد و به اصطلاح آن‌ها را به یکدیگر می‌رساند.


تلگرام در این زمینه فعالیتی ندارد اما این روزها جوانان خوش‌ذوق ایرانی کانال‌هایی با نام کراش‌یاب ایجاد کرده‌اند. افراد مختلف پیامی حاوی خصوصیات فرد مورد نظر را به ادمین کانال ارسال می‌کنند تا در کانال منتشر شود. ساختن ربات کراش یاب یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده در تلگرام است.


نشانه‌های کراش داشتن چیست؟ معرفی انواع کراش


بیشتر بخوانید  آبیاری بونسای
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *