مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آبیاری بونسای

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مطلب فوق از کتاب هنر باستانی بونسای توسط مدیریت سایت دیجی باغ ترجمه شده است و در مورد بونسای آبیاری صحبت شده است که امیدوارم برای بازدیدکنندگان مفید واقع شود پیشاپیش از اشتباهات ترجمه پوزش می طلبیم.

آبیاری بونسای

آبیاری بونسای یکی از عوامل مهم در نگهداری بونسای است. هر نوع بونسای به آب متفاوتی نیاز دارد. برخی از انواع بونسای نسبت به سایر انواع بونسای خشکسالی را بهتر تحمل می کنند. برخی از انواع بونسای با شل شدن و آویزان کردن برگ ها تشنگی را نشان می دهند، اما در برخی از انواع بونسای این نشانه خشک شدن گیاه است.

همه گونه ها در خاک بونسای رشد می کنند، نه در خاک، خاک باغچه یا خاک گلدانی. خاک بونسای باید درشت و دانه دار باشد و اجازه جریان آسان آب را بدهد. (دیجی گاردن: خاک بونسای نیاز به حفظ رطوبت دارد)

گلدان بونسای دارای منافذی برای زهکشی است.در هنگام آبیاری بونسای بیشتر آب از زیر گلدان خارج می شود و فقط مقدار کمی آب در گلدان باقی می ماند.رشد آن (از بهار تا پاییز) معمولا نیاز به آبیاری روزانه دارد.گیاهان بونسای. آبیاری بونسای را تا زمانی که آب از زیر گلدان خارج شود ادامه دهید.

بهتر است صبح ها آبیاری شود تا بونسای ها در گرم ترین ساعات روز کم آب نشوند. .

با قرار دادن انگشت خود روی سطح خاک بونسای می توانید متوجه شوید که خاک بونسای مرطوب است یا خیر.

برخی از پرورش دهندگان بونسای یک چوب غذاخوری را در لبه گلدان قرار می دهند (باغ دیجی: به این چاپستیک ها قاشق های چوبی چینی یا ژاپنی می گویند.)

بیشتر بخوانید  اصول کاشت و تکثیر درخت ازگیل 

گلدان های کوچک نسبت به گلدان های بزرگ به آبیاری بیشتری نیاز دارند (دیجی گاردن: چون زمین کمتری دارند).

باد، رطوبت، اندازه گلدان، دما و فشردگی خاک عواملی هستند که تعداد دفعات آبیاری را تعیین می کنند.

وقتی می خواهید سفر کنید، به یکی از همسایه هایتان اجازه دهید درخت بونسای شما را آبیاری کند.

عواملی مانند محل درختان بونسای، شرایط قرار گرفتن در معرض، میزان زمین و تغییرات فصول نیز بر تعداد دفعات آبیاری بونسای تأثیر می گذارد.

همچنین می توانید به برگ درختان نگاه کنید تا ببینید آیا به آب نیاز دارند یا خیر.همچنین با فشار دادن انگشتان خود به زمین یا وزن گلدان (توضیحات دیجی گاردن: آبگیری گلدان راحت تر است) یا با استفاده از رطوبت سنج. به خشکی خاک گلدان توجه کنید.

آب باران بهترین آب برای آبیاری گیاهان است، اما آب لوله کشی پس از یک یا دو ساعت ایستادن نیز مناسب است.

در تابستان بهتر است درختان را صبح زود یا بعد از غروب آفتاب آبیاری کنید تا از سوختن برگ ها در آفتاب جلوگیری شود.

قرار دادن گلدان در گلدان آب برای درختان گلدانی تازه کاشته شده، مجموعه های کوچک و درختان تازه خشک شده مناسب است، اما مطمئن شوید که گیاه به خوبی زهکشی شده باشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *