مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی 3 داروی جدید برای بیماران مبتلا به Omicron BA.5

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، تیمی از محققان به سرپرستی یوشیهیرو کاوائوکا، استاد ویروس شناسی دانشگاه توکیو، آزمایشاتی را در ژاپن انجام دادند که نشان داد سه داروی ضد ویروسی تایید شده در ژاپن بر روی زیرسویه BA.5 بسیار موثر هستند. Omicron اکنون آنها در سراسر جهان پخش می شوند.

این گروه تحقیقاتی سلول های کشت شده را با زیرسویه BA.5 کرونا آلوده کردند. سپس انواع مختلفی از داروها را روی این سلول ها آزمایش کردند و سعی کردند بررسی کنند که این داروها تا چه حد از تکثیر ویروس جلوگیری می کنند.

گفته می شود که سه داروی ضد ویروسی برای کووید-19 عبارتند از: یعنی رمدسیویر، مولنوپیراویر و نیرماتلویر/ریتوناویر در مقایسه با زیرسویه BA.2 تأثیر بیشتری بر روی زیرسویه BA.5 داشتند.

Nirmatrelvir یکی از دو ماده فعال موجود در Paclovid است که توسط شرکت Pfizer تولید می شود. Remdesivir که توسط شرکت Gilead Sciences ساخته می شود، یک داروی داخل وریدی است. هر سه دارو توسط شرکت های داروسازی آمریکایی تولید می شوند.

زیر متغیر BA.5 باعث افزایش عفونت در ژاپن و سایر نقاط جهان شده است. روز چهارشنبه تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور برای اولین بار از مرز 150 هزار نفر گذشت.

ژاپن هنوز اولین داروی خوراکی خانگی خود را برای COVID-19 تولید نکرده است. روز چهارشنبه، وزارت بهداشت تایید قرص Xocova شرکت Shionogi & Co را برای دومین بار به دلیل نگرانی از اینکه این قرص نمی تواند اثربخشی خود را در آزمایشات بالینی ثابت کند، به تاخیر انداخت.

بیشتر بخوانید  تصاویر تلخ و تکان دهنده ای که سخنگوی وزارت خارجه منتشر کرد + تصاویر
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *