مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی کشیم گردن سیاه و تفاوت آن با کشیم گوش دار + آلبوم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مشخصات ظاهری کشیم گردن سیاه:


کشیم گردن‌سیاه یا سیاه‌کشیم گونه‌ای کشیم از تیرهٔ کشیمیان پرندگان آبی است.


طول کشیم گردن‌سیاه ۳۱ سانتی‌متر و از کشیم گوشک‌دار اندکی کوچکتر است. در فصل جفت‌گیری، سر و گردن و گوش آن به رنگ سیاه می‌شود. گوشپرهای این پرنده به رنگ طلایی و همانند بادبزن هستند. روتنه آن سیاه و حاشیهٔ شکم به رنگ بلوطی است.


این پرنده غواص بسیار ماهری است که فرم بدنی آن مانند سایر کشیم ها با زندگی آبی کاملا سازگاری دارد پاهایش بر خلاف غواص ها پرده ندارد. ولی در طرفین انگشتانش پرده ای وجود دارد که او را قادر می سازد تا در آبهای کم عمق آبگیر ها و در لابلای نیزار ها شنا کند و غذای خود را بدست آورد.


بدنی گرد و تیره دارد و به نظر می رسد که فاقد دم می باشد. کمتر پرواز می کند و هنگام پرواز سر خود را پائین نگه می دارد. در فصل زمستان و در فصل دور از زاد و ولد این گونه با سطح پشتی تیره تر و سطح شکمی سفید نمایان می شود ولی در فصل زاد و ولد و هنگام تابستان رنگ پر وبال این پرنده سیاه می گردد که در نواحی پهلوها بلوطی رنگ می باشد و تا انتهای بدن آن ادامه می یابد .


گردنی سیاه و راست با پیشانی بلند دارد که پرهای طلائی باد بزن مانندی از گوشه چشمان قرمزش نمایان می شوند که به راحتی قابل تشخیص است. نوک کوچک و قلمی اش کمی سر بالا به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید  دستبند مغناطیسی چیست ؟ دستبند آهنربایی چه کاربردهایی دارد ؟


در زمستان، سر، تارک و پشت گردن سیاه رنگ، روتنه قهوه‌ای مایل به سیاه و زیر تنه به رنگ سفید می‌شود. در زیر چشم‌ها و گلوی این پرنده، لکهٔ مشخص سفیدی وجود دارد که تا پشت چشم‌ها امتداد پیدا می‌کند.


نامهای کشیم گردن سیاه :









خانواده ( دسته ) :

پرنده ، کشیم سانان

نام فارسی :

کشیم گردن سیاه

نام انگلیسی :

Black-necked Grebe

نام عربی :

الغطاس أسود الرقبة

نام علمی :

Podiceps nigricollis


زیستگاه :


کشیم گردن سیاه زمستان‌ها، عمدتاً در دریاچه‌ها و آب‌های کرانه‌ای به سر می‌برد. در ایران، زمستان‌ها به نسبت فراوان است. در تابستان‌ها و فصل تخم‌گذاری به تالاب‌ها، برکه‌های به نسبت عمیق، و نواحی باتلاقی دارای پوشش گیاهی کوچ می‌کند.


این پرنده در شمال آسیا، اروپای شرقی، شرق چین، ژاپن، غرب آمریکای شمالی، مکزیک، و به صورت زمستان‌گذران در جنوب آفریقا حضور دارد.


به صورت گروه های پراکنده و کوچک در نیزارهای نواحی کم عمق آبگیرها ، دریاچه ها و مردابهای ساحلی دیده می شود و بر روی توده های گیاهان شناور روی آب ، آشیانه خود را می سازد.


تغذیه :


غذاي عمده کشیم گردن سیاه ماهي است و از سخت پوستان و نرم تنان و حشرات و از بعضی گیاهان آبزی نيز تغذيه مي کند .


آلبوم :


بیشتر بخوانید :


گونه ای زیبا و خاص از پرنده کشیم به نام کشیم بزرگ کاکلی + آلبوم


معرفی گونه ای کشیم به نام کشیم گردن سرخ + آلبوم


معرفی کامل پرنده ی ماهی خوار به نام کشیم کوچک + فیلم و عکس


کاربر گرامی چنانچه درمورد “ کشیم گردن سیاه ” سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید . و با مجله دلگرم همراه شوید و از نگهداری تا بیماری های و دانستنی های حیوانات آشنا شوید.


بیشتر بخوانید  لیست شعبه های بانک قوامین مشهد + آدرس و تلفن
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *