مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی مزایای مصرف تونیک موی بهاره 

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





تونیک موی بهاره




تونیک موی بهاره با فرمولاسیون گیاهی و ویتامینه با رساندن مواد مغذی به فولیکول های مو و حفظ رطوبت سطح پوست سر باعث تقویت و رشد مو می شود.




ریزش زیاد مو باعث هراس و نگرانی است. اما خوشبختانه درمان های مختلفی هم برای آن وجود دارند. همه انسان ها موهایشان می ریزد، هنگامی که حمام هستید، موها را خشک یا شانه می کنید ممکن است چندین تار بریزد و این کاملا نرمال و عادی است. در حالت طبیعی ریزش مو حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز است. عواملی که رشد مو را تحت تاثیر قرار می دهندعبارت اند از : سن، سلامتی، تغذیه، هورمون ها و تغییرات آب و هوایی و استرس.




در شرایط غیر عادی گردش خون کاهش می یابد و در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی کمتری به پوست سر و فولیکول های مو می رسد و باعث تقویت و جلوگیری از ریزش مو می شود، همچنین از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند.




تونیک موی بهاره را می توان برای تقویت و رشد ابروها نیز استفاده نمود این لوسیون همان اثرات مفید ذکر شده را برای ابروها نیز دارد.


ترکیبات تونیک موی بهاره


  • عصاره گیاهان شامل : سدر، مورد، آویشن، بابونه و رزماری

  • ویتامین های E , B5

  • پروپیلن گلایکول

  • آب مقطر

  • نگهدارنده های مجاز


تونیک مو بهاره


ویژگیهای تونیک موی بهاره


  • محرک رشد مو

  • پر پشت شدن و ضخیم شدن تار های مو

  • تغذیه فولیکول های مو

  • متعادل کردن رطوبت پوست سر

  • جلوگیری از سفید شدن زود هنگام مو

  • جلوگیری از ریزش مو

  • ایجاد شفافیت مو

  • افزایش گردش خون در فولیکول های مو

  • مناسب برای خانم ها و آقایان


خواص ترکیبات بکار رفته در تونیک موی بهاره




ویتامین B5


با در نظر گرفتن تعداد فرآیندهای بیوشیمیایی وابسته به ویتامین های B روشن است که مکمل های ویتامین B می توانند رشد مو را تقویت کرده و ریزش آن را متوقف کنند. آنها به طور ویژه فولیکول های مو را تغذیه می کنند. باور بر این است که ویتامین B5 به تحریک رشد مو برای جایگزیی موهای از دست رفته کمک می کند. کمبود این ویتامین می تواند تداوم رشد مجدد مو را با چالش مواجه سازد.




در درمان ریزش مو، هنگامی که ویتامین های B با روی جفت می شوند نتایج چشمگیری به همراه دارند. روی و ویتامین های B می توانند تولید دی ‌هیدرو تستوتسترون (DHT) را مهار کنند. دی ‌هیدرو تستوتسترون از تستوترون سنتز می شود و به عنوان علت اصلی ریزش مو وابسته به آندروژن در نظر گرفته می شود. دی ‌هیدرو تستوتسترون کاهش سریع سلول های فولیکول مو هم از نظر تعداد و هم فعالیت را موجب می شود. از این رو، مکمل فوری ویتامین های B برای معکوس کردن روند ریزش مو ناشی از آن نیاز است.




ویتامین E




ویتامین E به رشد موها و پیشگیری از کاهش موها نیز کمک می نماید. مکانیسم اثر ویتامین ای بر تقویت موها هنوز به طور دقیق شناخته نشده است یکی از دلایل احتمالی این است که ویتامین E به رشد عروق خونی و مویرگ های خونرسان به ریشه موها کمک می نماید و زمانی که مویرگ ها افزایش یابند جریان خون یهتر می شود . لذا به نظر می رسد که با مصرف ویتامین E میزان جریان خون به پوست سر بهتر می گردد و پیشگیری از ریزش موها تقویت می گردد.




علاوه بر این نشان داده شده است که مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی می تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری نماید و به بهبود تخریب موها به علت استفاده بیش از حد از سشوآر و… کمک می نماید.




رزماری




گیاه رزماری دارای خواص متعددی است اما تأثیر این گیاه بر رشد موها بسیار حائز اهمیت است بنابراین افرادی که دچار ریزش مو هستند می توانند برای تقویت موهای خود از گیاه رزماری استفاده کنند. بر اساس تحقیقات گیاه رزماری می تواند باعث تقویت و افزایش رشد موهای سر شود همچنین موادی که در این گیاه وجود دارد می تواند درغذا رسانی به مو ها کمک کننده باشند.




بابونه




خواص بابونه برای مو بسیار است. گیاه بابونه یکی از گیاهان دارویی و خودرو است که برای پوست، مو و سلامتی بدن فواید زیادی دارد. یکی از خواص بابونه برای مو درمان شوره سر است. همچنین گیاه بابونه پوست سر را نرم کرده و موخوره را درمان می کند. اگر دوست دارید موهای پرپشتی داشته باشید از بابونه استفاده کنید. بابونه مو های شما را براق‌ تر و سالم‌ تر می‌ کند. چای بابونه گره های موی سر را هم باز می کند. یکی دیگر از خواص بابونه برای مو تغذیه موی سر است. بابونه در زیبایی مو تاثیر زیادی خواهد داشت.




سدر




سدر ظاهر سالم مو را حفظ کرده و آن را تقویت می‌کند. ویتامین‌های سدر موها را تقویت کرده و در مقابل عوامل آسیب رسام محیطی از آن محافظت می‌نماید. سدر موهای شما را از خشکی، موخوره و شوره حفظ می‌کند. سدر مقوی مو است و موها را تقویت می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند .




مورد




عوامل مخرب خارجی مثل قارچ ها و باکتری ها و عوامل حساسیت زا مثل مواد شیمیایی موجود در پاک کننده های امروزی رنگبر ها و رنگ های مو به اشکال مختلفی باعث تخریب پوست به صورت التهاب ،شوره ،خارش و تضعف مو به صورت خشکی ، موخوره و ریزش مو و نهایتا موجب نارضایتی افراد حساس میگردد . عصاره برگ سبز و شفا بخش گیاه مورد که دارای ترکیبات متعددی است و مجموعا داری خواص ضد قارچ ( اعم از قارچ های بیماری زا و فرصت طلب ) و همه باکتری های فرصت طلب و اغلب باکتری های بیماریزا بوده و مهار رشد و نمو این میکروارگانیسم ها از اثرات تخریبی آنها بر سطح پوست و پیاز مو جلو گیری می نماید . همچین عناصر موجود در این گیاه باعث افزایش جریان خون در سطح پوست شده و علاوه براینکه مواد مغذی به ریشه مو ها میرساند باعث تقویت و افزایش رشد آن میگردد . عصاره مورد قابض بود و همین دلیل باعث محکم شدن ریشه و پیاز مو در محل خود شده و از ریزش آن جلو گیری می نماید.




آویشن




بهترین عامل در بهداشت و سلامت مو در درجه اول تغذیه سالم و جریان گردش خون در پوست سر می باشد ماساژ و استفاده از مواد موثر روی پوست سر نه تنها رشد مو را تسریع می کند بلکه از مو محافظت و نگهداری کرده و از ریزش غیر معمول مو می کاهد. آویشن نیز در عین حال که جریان خون موضعی را تقویت می‌کند، آثار ضد باکتری و ضدقارچ دارد و می‌تواند هم در پیشگیری از ریزش مو و هم تقویت رویش آن موثر باشد.


تونیک مو


دستور مصرف تونیک موی بهاره




تونیک موی بهاره را می توان در هر ساعت از شبانه روز استفاده کرد. مقدار ۲۵ تا ۳۰ قطره از محلول را حداقل روزی یک بار روی پوست چکانیده و سپس با نوک انگشتان به مدت دو دقیقه ماساژ داده و شانه نمایید.


  • قبل از مصرف خوب تکان دهید .

  • زمانی که پوست سر تمیز است استفاده کنید .

  • به طور مرتب استفاده شود .

  • این محصول عوارض جانبی ندارد .

  • نوع مصرف به صورت موضعی است .

  • حداقل زمان مصرف این لوسیون دو ماه است، اگر چه اثرات مفید آن خیلی زودتر ظاهر می شود.


divider




بیشتر بخوانید:


فواید باورنکردنی تونیک مو پلانتور ۲۱


فواید باورنکردنی تونیک مو بلک بری


فواید بی نظیر تونیک مو الی ژن (Oligen Hair Tonic)


divider


گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  درمان آکنه با طب سوزنی بی خطر
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *