مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی محلولی مقرون به صرفه برای جایگزین ضد یخ

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

هنگامی که ضد یخ مخلوط با آب به رادیاتور شما اضافه می شود، ضد یخ به تنظیم دمای موتور کمک می کند و در عین حال از قطعات فلزی مختلف در سیستم خنک کننده موتور شما محافظت و روغن کاری می کند. که در آن ویژگی های شیمیایی وجود دارد که منجر به کاهش نقطه انجماد و افزایش نقطه جوش مایعات آبی می شود، متانول است. متانول در موارد خاصی به عنوان ضد یخ استفاده می شود.در مورد ضد یخ بیشتر بخوانید قیمت متانول با شما دوستان عزیز بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اهمیت استفاده از ضد یخ

545ec99c-5789-4d62-b53c-1c349e554c57

ضدیخ مایع رنگی است که برای تنظیم دمای موتور آن را (به همراه آب) در رادیاتور قرار می دهید. ماده اصلی آن اتیلن گلیکول است که نقطه انجماد آب را کاهش داده و نقطه جوش آن را افزایش می دهد. ضد یخ به جلوگیری از یخ زدن، جوشیدن یا تبخیر آب از رادیاتور شما کمک می کند.

ضد یخ به همراه سوخت و روغن برای کارکرد صحیح موتور ضروری است. ضدیخ همچنین اجزای سیستم خنک کننده را که با آب در تماس هستند روغن کاری کرده و از خوردگی اجزای فلزی جلوگیری می کند.

در این مورد جالب است بدانید که دانشمندان سوئیسی با به دام انداختن آب در داخل غشای لیپیدی مصنوعی، موفق شدند حتی در دمای ۲۶۳- درجه سانتیگراد از تبدیل آن به یخ جلوگیری کنند. محققان می گویند نتایج آنها می تواند به درک بهتر تعامل آب و لیپیدها در این شرایط کمک کند و نور جدیدی را در مورد اینکه چگونه برخی از موجودات زنده می توانند در سرمای شدید زنده بمانند، روشن کند.



 

کدام ضدیخ برای محیط زیست بهتر است؟

تا به حال متوجه شده اید که ضد یخ یک محلول شیمیایی حیاتی است که در زندگی خود به آن نیاز دارید، مگر اینکه صاحب وسیله نقلیه برقی باشید. اما یکی از سوالاتی که دوستداران محیط زیست دارند این است که آیا این راهکار به طبیعت آسیب می زند؟ زند؟ آیا ضد یخ غیر سمی وجود دارد؟

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس یکشنبه 25 دی

باید بدانید که دو نوع اصلی محلول ضد یخ وجود دارد. اولین مورد از اتیلن گلیکول ساخته شده است. نوع دیگر از پروپیلن گلیکول ساخته شده است. تفاوت این دو نوع در این است که اتیلن گلیکول بسیار سمی تر از پروپیلن گلیکول است، اتیلن گلیکول بسیار سمی است زیرا پس از مصرف توسط کبد به 4 ماده شیمیایی دیگر تبدیل می شود که بسیار سمی تر هستند. ضد یخ اتیلن گلیکول برای هر شخص یا حیوانی که آن را بنوشد سمی است و متأسفانه طعم شیرینی نیز دارد که زنگ خطری برای افراد دارای کودکان کوچک یا حیوانات خانگی است. مسمومیت با اتیلن گلیکول می تواند کشنده باشد، اما اگر ظرف یک ساعت درمان شود، احتمال مرگ بسیار کمتر است

سمیت پروپیلن گلیکول که نوع دیگری از ضد یخ است بسیار کمتر از اتیلن گلیکول است. در واقع، می توان آن را به عنوان “غیر سمی” برچسب گذاری کرد. پروپیلن گلیکول به آسانی تحت شرایط هوازی در آب شیرین، آب دریا و خاک قابل تجزیه زیستی است، بنابراین در محیط پایدار نیست. پروپیلن گلیکول جایگزین بهتری برای اتیلن گلیکول است، اما در نهایت باید بدانید که هنوز هم یک ماده شیمیایی است که احتمال دارد وارد آب و خاک شود.



 

هر چند وقت یکبار باید ضدیخ را تعویض کرد؟

خوشبختانه شما مجبور نیستید خیلی وقت ها ضدیخ ماشین خود را عوض کنید. ضدیخ در خودرو باید تقریباً هر 5 سال یکبار تعویض شود.

در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد! ضد یخ در تاریکی می درخشد و یکی از دلایل آن این است که سازندگان عمدا از افزودنی های فلورسنت در ضد یخ استفاده می کنند تا امکان بازسازی در صحنه تصادفات اتومبیل را فراهم کنند. ضد یخ آنقدر فلورسنت است که حتی در آفتاب هم می درخشد! این نکته احتمالا به همان اندازه برای ما جالب است که برای شما.

بیشتر بخوانید  حزب‌الله: مقاومت هیچ تجاوزی به حاکمیت لبنان را بی‌پاسخ نمی‌گذارد- اخبار آسیای غربی - اخبار بین الملل تسنیم

متانول جایگزین ضدیخ می شود

15cb9acc-e6c8-48d2-bacf-8f679f378a85

در ابتدای این مقاله در مورد متانول به عنوان یک ضد یخ صحبت کردیم و می دانستید که متانول محلول مناسبی برای ضد یخ است متانول یکی از ساده ترین انواع الکل است که قیمت تولید آن بسیار مقرون به صرفه است و به راحتی می توانید از یخ زدن سیستم خنک کننده ماشین خود جلوگیری کنید. . با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان، استفاده از متانول گزینه بسیار مناسبی در این زمینه است. البته به یاد داشته باشید که اگر از متانول به عنوان ضد یخ استفاده می کنید، باید چندین بار در فصل سرما به آب ضدیخ اضافه کنید و قبل از استفاده از متانول با مکانیک خودرو خود مشورت کنید.

اطلاعات این محصول از قبیل نحوه خرید و قیمت متانول در سایت شیمی فرنو موجود است.

بازرگانی فرنو شیمی در زمینه پخش مواد شیمیایی، صنعتی، دارویی و غذایی فعالیت می کند و تاکنون مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است و تمامی مشتریان از محصولات این مجموعه راضی هستند و علاوه بر محصول متانولی می توانید زایلن بخرید ، ادتا 4 سدیم بخرید و… این مجموعه را ببینید.

***

این مطلب یک رپورتاژ بوده و شمانیوز صحت یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمی کند و مسئولیت قانونی آن ربطی به شمانیوز ندارد.


بیشتر بخوانید  پیشرفت‌ها در روند مذاکرات وین قابل توجه است

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *