مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی اپراتور هوشمند اعلام حریق ساختمان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مهدی قینقی، رئیس هیئت مدیره ارتباطات مبین نت با اشاره به فعالیت شش ماهه برای راه اندازی اولین پروژه عملیاتی اینترنت اشیاء کشور، گفت: مهمترین دغدغه زمانی راه اندازی یک اپراتور نظارت هوشمند زنگ هشدار آتش، کوتاه کردن و دقت است.زمان گزارش آتش سوزی است که می تواند به موقع گزارش شود حتی زمانی که فرد در صحنه آتش سوزی حضور ندارد. کمترین عواقب

قینقی همچنین از نصب دستگاه های اعلام حریق در فاز اول راه اندازی اپراتور هوشمند مانیتورینگ حریق در اولین برج ماهواره ای، ساختمان پلاسکو و دو ساختمان مبین نت خبر داد.

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز با قدردانی از سازمان فاوا، سازمان آتش نشانی و بخش خصوصی اظهار کرد: تهران اولین شهری است که وارد این عرصه شده است. اما در حال حاضر در حوزه اطلاعاتی با عقب ماندگی جدی مواجه هستیم و به دلیل وجود نخبگان و برخورداری از توانمندی های لازم، باید به نقطه خوبی در حوزه فناوری اطلاعات برسیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اطلاعاتی شهر تهران باید به شش عنصر مردم، زندگی، دولت، حمل و نقل، اقتصاد و محیط زیست توجه شود، خاطرنشان کرد: الزامات اطلاعاتی نباید به گزارش حادثه آتش سوزی محدود شود. ; همچنین باید در قسمت هشدار سیل و زلزله فعال شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهر هوشمند نیازمند زیرساخت است افزود: یکی از مهم ترین نیازهای شهر هوشمند داشتن داده است و امیدواریم رهبری جدید شهر تهران از داده ها برای ساخت استفاده کند. شهر تهران هوشمند ضمن حفظ حریم خصوصی مردم و ایجاد پل ارتباطی بین دستگاه ها و با فراهم کردن زیرساخت ها، امکان نظارت در محدوده شهری را فراهم می کند.

در ادامه هادی محارنیا رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با ابراز خرسندی از آغاز به کار اپراتور هوشمند مانیتورینگ حریق در این ساختمان، اظهار داشت: بنا به دستور شهردار تهران، کلیه متولیان شهرداری، از جمله سازمان فاوا، موظف به پیاده سازی فناوری و فناوری های هوشمند، اطلاعات و ارتباطات هستند و مدرنیته را سرلوحه مدیریت شهری قرار می دهند و در این راستا سازمان فاوا شهرداری تهران با برنامه ریزی، سیاست گذاری و تصویب معماری و فناوری مورد نظر به آن اقدام می کند. اجرای سریع ابعاد یک شهر هوشمند.

بیشتر بخوانید  41 طراحی ناخن صورتی و طوسی | با این دیزاین ناخن با دنیای مد پیش بروید

رئیس سازمان فاوا شهرداری تهران افزود: سازمان فاوا شهرداری تهران یک نهاد حاکمیتی، قانونگذاری و برنامه نویسی است اما برای اجرای پروژه های هوشمند در شهر نیازمند اکوسیستم فناورانه در کشور و در دوره جدید مدیریت شهری هستیم. ، ما به دنبال پرداختن به امکانات سرمایه گذاری شهری هستیم.

محارنیا اعلام کرد: اخیراً طرح پایش اعلام حریق هوشمند را به عنوان یکی از پروژه های سرمایه گذاری موفق بخش خصوصی در همایش فرصت های سرمایه گذاری شهرستان با حمایت سه ضلع مثلث فاوا به عنوان سیاست گذار و بخش نظارتی، سازمان آتش نشانی به عنوان اپراتور و مبین نت به عنوان یک سرمایه گذار از بخش خصوصی پرکار بودند.

وی تاکید کرد: در حوزه جذب بخش خصوصی و ارتباط با اکوسیستم فناورانه، برنامه تنها جذب اپراتور نیست، بلکه علاوه بر لایه سرمایه گذاری، با بنگاه های متوسط ​​و کوچک در جذب فناوری نیز همکاری داریم. لایه.

رئیس سازمان فاوا شهرداری تهران، اپراتور مانیتورینگ اعلام حریق هوشمند در ساختمان را اولین پروژه عملیاتی شهر هوشمند در ایران دانست و افزود: در زمینه استفاده از اینترنت اشیا با تاخیر مواجه هستیم. که برای بهبود آن در شهرستان نیازمند فرصت های بیشتری برای بخش هستیم

در ادامه این برنامه، کادرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در سخنانی در خصوص راه اندازی اپراتور مانیتورینگ هوشمند، اعلام حریق در ساختمان را عاملی برای کاهش زمان حضور خودروها عنوان کرد. یگان عملیاتی و امداد و نجات گفت: استاندارد ما بر مبنای ثانیه و با حذف عامل انسانی است، مطمئناً سرعت عملیات در اعلام و اعلام حریق افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید  اطلاعیه مهم بیمه کارآفرین در رابطه با ثبت نام سهامداران در سامانه سجام

محمدی استقرار اپراتور مانیتورینگ هوشمند برای ساخت اعلام حریق در بازار تهران را یک نیاز مهم برشمرد و گفت: آگاهی به موقع از آتش سوزی، در دسترس بودن نقشه و نقشه معماری به تیم عملیاتی این امکان را می دهد که بداند به چه تجهیزاتی نیاز دارد. و بهره وری عملیاتی افزایش می یابد.

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در خصوص راه اندازی اپراتور پایش هوشمند اعلام حریق در ساختمان ها گفت: مهم این است که شرکت خصوصی ارائه دهنده این خدمات در نظر داشته باشد که این خدمات به عموم مردم با قیمت مناسب جهت استقبال از آنها.همچنین خدمات آنها محدود به روز اول نباشد و با کیفیت و مستمر ارائه شود.

معاون شهردار تهران همچنین خاطرنشان کرد: اپراتور هوشمند مانیتورینگ آتش سوزی ساختمان باید با گستردگی در سطح شهر تهران گسترش یابد و کاربرد و کاربرد آن تمامی ساختمان ها و مناطق شهری را پوشش دهد.

مهدی بابایی، رئیس کمیته امنیت و پیشگیری از بحران شورای شهر تهران نیز با اعلام اینکه توجه به ایمنی و پیشگیری باید در اولویت سازمان آتش نشانی باشد، اظهار داشت: در حال حاضر 4 درصد از بودجه شهرداری تهران است. به سازمان آتش نشانی اختصاص داده شده است که بیشتر آن در حوزه تجاری تجهیز و توسعه ایستگاه است و باید صرف رویکرد پیشگیرانه شود.

بابایی همچنین اعلام کرد: پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ایجاد و توسعه مانیتورینگ هوشمند حریق، نصب سامانه هوشمند در ساختمان های شهرداری تهران باید در اولویت اول قرار گیرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز راه اندازی اپراتور مانیتورینگ هوشمند برای ساخت اعلان حریق را به سازمان فاوا شهرداری تهران، آتش نشانی و شرکت مبین نت تبریک گفت و افزود: در صورت بروز حادثه، بازار تهران دارای تعداد زیادی است. مشکلاتی از جمله دسترسی دلیل ازدحام، پیچیدگی و ازدحام می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند به طوری که هر روز عصر کف بازار را با 25 سانتی متر مقوا می پوشانند که خطرناک است.
چمران با گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانان جان باخته کشور و به ویژه شهرداران حادثه پلاسک گفت: تبلیغات استفاده از اپراتور هوشمند برای نظارت بر اعلام حریق باید به گونه ای باشد که ابتدا در ساختمان های بزرگ و سپس در منازل استفاده شود. ” “

بیشتر بخوانید  سه مدل دیپ خیلی خوشمزه | طرز تهیه سه مدل دیپ +ویدیو

در این مراسم در کمیته مشترک راه اندازی اپراتور پایش هوشمند آتش نشانی مهدی محبوبی و پیمان از حامیان سازمان کارشناسی فوایی شهرداری تهران متمایز شد و پروانه بهره برداری به مبین نت اعطا شد.
همانطور که در گزارش سایت شهری آمده است، سازمان آتش نشانی و سازمان خدمات ایمنی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، با هدف مدیریت بهینه حوادث آتش سوزی، مناقصه ای را برای شرکت در آتش سوزی اعلام کرد. ایجاد سیستم اعلام حریق هوشمند اپراتور نظارت در مهر ماه 1400 و پس از بررسی مستندات ارسالی، شرکت مبین نت به عنوان مجری این طرح انتخاب شد. به این ترتیب با همکاری سه جانبه سازمان فاوایی شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و شرکت ارتباطات مبین نت مجوز راه اندازی اپراتور هشدار (پایش هوشمند آتش نشانی ساختمان های تهران) اعطا شد و این پروژه به صورت یکپارچه راه اندازی شد. بزرگترین پروژه اینترنت اشیا در کشور و مانور نحوه اعلام حریق در پلاسکی با حضور آتش نشانان.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *