معاون قاضی دادگستری بر کاربرد قاطع احکام اجرایی کانون وکلا تأکید دارد



معاون قضایی در امور حقوقی و امور مجلس بر اجرای قاطع و کامل قانون اجرایی کانون وکلای دادگستری مصوب 1400 تأکید کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه ، در همایش آنلاین معاون قاضی دادگستری استانها که امروز (دوشنبه ، 19 تیر) در معاونت ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادی برگزار شد ، با استناد به آئین نامه مذکور توسط رئیس وقت دادگستری ذکر شد و از تاریخ 4.02.1400 لازم الاجرا شد: حداکثر 80 درصد آخرین آیین نامه توسط کانون وکلا پیشنهاد می شود و منعکس کننده قانون اجرایی مصوب 1334 است.

وی با بیان اینکه طبق اقدامات اجرایی اخیر آیین نامه اجرایی مصوب 1334 و 1388 ، لغو شد ، افزود: قوه قضاییه مصمم است تا آیین نامه اجرایی کانون وکلا را که در سال 1400 اجرا شده است اجرا کند و تخلف از این مصوبه نیست برای او قابل قبول است.

معاون قضایی امور حقوقی و امور مجلس با اشاره به برخی موارد که بعضاً پس از تصویب و ابلاغ 1400 آیین نامه توسط کانون های وکلا مطرح می شود ، خاطرنشان کرد: گرچه قوه قضائیه همیشه از ایجاد فضای تعاملی با کانون های وکلا استقبال می کند اما هیچ موردی وجود نخواهد داشت. در استفاده صحیح از این آیین نامه از تاریخ تصویب و ابلاغ شک کنید.

هادی با بیان اینکه آیین نامه های اخیر به ویژه در بعد نظارتی از ظرفیت لازم و مطلوبی برخوردار است ، گفت: اختیارات لازم برای نظارت بر اجرای مقررات به روسای قوه قضائیه تفویض شده است و معاونین مربوطه باید حداکثر توجه را به صحیح داشته باشند. اجرای مقررات.

بیشتر بخوانید  محیط بان شکست خورده از پارک ملی قمیشلو در کشور باقی ماند

سرانجام معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با تأکید بر اجرای دقیق آئین نامه ، فضایی تعاملی را برای رفع ابهامات کانون های وکلا در این زمینه ایجاد می کند و سعی در بررسی موارد و جواب بده سلام مناسب و آموزنده.

در این کنفرانس که در عمل با کنفرانس ویدئویی برگزار شد ، معاون رئیس دادگستری استانها با تأکید بر اعمال دقیق مقررات و لزوم تعامل سازنده با کانون های وکلا در این زمینه ، موارد مربوطه را مطرح کرد و مدیران حاضر در جلسه ، از جمله معاون معاون حقوقی و معاون پارلمانی ، معاون اول مشاور قضایی ، معاون حقوقی و مشاور پارلمانی و مدیر وکالت ، مشاوران ، کارشناسان و مترجمان رسمی قوه قضائیه ، پاسخ های مفصلی را ارائه داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید