مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

☕ فال قهوه روزانه آنلاین [سریع و آسان!]

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله

فال و طالع بینی روزانه قهوه آنلاین
فال قهوه امروز و فردا

چه چیزی بهتر از نوشیدن یک فنجان قهوه خوش طعم و عطر و فال روزانه گرفتن از دیوان اشعار حافظ شیرازی با معنی و تفسیر دقیق در سایت کوکا؟

☕ جهت فال گرفتن، روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

پیش بینی آینده یکی از وسوسه برانگیزترین موضوعاتی است که همه انسان ها از دیرباز تاکنون گرایش خاصی به سمت آن داشته اند.

حس کنجکاوی به دانستن آن چه در آینده برای ما رخ خواهد داد به قدری قوی است که حتی روی فرهنگ و آداب و تمدن بشر تاثیر گذاشته و به پدیده پر طرفداری به نام طالع بینی و فال گرفتن یا فال گیری منجر شده است.

فال و طالع بینی یکی از جالب ترین موضوعاتی است که بشر از گذشته های دور به آن توجه نشان داده و در دوره های مختلف تاریخ با عناوین گوناگون همچون طالع بینی سرنوشت، فال روزانه قهوه، ، فال روزانه چای و فال تاروت و غیره ظهور کرده است.

در میان ما ایرانیان نیز رسم تفال زدن به خصوص به دیوان حافظ و مدد گرفتن از این شاعر بزرگوار که به عقیده بسیاری از مردم واسطه ای به عالم روحانی است از دیرباز رایج بوده و جایگاه بالایی در فرهنگ و تمدن ما پیدا کرده است.

علاوه بر این فال قهوه یکی از پر طرفدارترین ها در سراسر دنیا محسوب می شود، به خصوص این که خود قهوه محبوب ترین نوشیدنی جهان می باشد و درباره فواید و مزیت های آن صحبت های زیادی شده است.

اگر عاشق قهوه هستید خوب می‌ دانید که نوشیدن قهوه یک تجربه پیچیده و ظریف است که در آن عطر غنی، گرمای آرامش‌ بخش و زیبایی مراسم نشستن و نوشیدن یک فنجان تازه به خوبی حس می شود.

بیشتر بخوانید  رهبر انقلاب چرا پشت میکروفون اشک ریختند؟

چرا قهوه را دوست داریم؟

جای تعجب است که این همه احساس خوب با قهوه گره خورده زیرا زمانی که روی طعم واقعی قهوه روی زبان خود تمرکز می کنید نمی توانید تلخ بودن این نوشیدنی محبوب را انکار کنید و پر واضح است که طعم تلخ هرگز جزو طعم های دوست داشتنی ما انسان ها نبوده است.

بهتر است بگوییم از ابتدا انسان ها به گونه ای تکامل پیدا کرده اند که تا حد ممکن از این طعم گزنده اجتناب کنند!

شاید به نظر برسد کسانی که عاشق طعم تلخ قهوه هستند به مزه تلخ حساسیت کمتری دارند اما جالب است بدانید نتایج مطالعه ای از دانشگاه نورث وسترن نشان داده این مسئله دقیقا بر عکس است.

به عبارت دیگر طرفداران قهوه نسبت به طعم تلخ آن حساسیت کمتری ندارند بلکه در واقع به آن حساس تر هستند که این مسئله به یک پدیده روان شناختی جالب پشت عشق بی حد به قهوه اشاره دارد.

شاید کنجکاو باشید درباره این تحقیق بیشتر بدانید. در این مطالعه هدف محققان این بود که بفهمند حساسیت افراد به طعم های تلخ مختلف با سطح علاقه و نوشیدن قهوه توسط آن ها چه ارتباطی دارد.

برای این منظور نگاهی به داده های ژنتیکی بیش از 400 هزار نفر انگلیسی در بانک داده های ژنتیکی انداخته و روی سه طعم تلخ مختلف تمرکز کردند که عبارتند از: کافئین، کینین (که به آب تونیک طعم تلخ می دهد) و پروپیل تیواوراسیل که یک ترکیب تلخ مصنوعی است.

آن ها این داده ها را با اطلاعاتی در مورد میزان نوشیدن قهوه در افراد مختلف ترکیب کردند.

نتیجه این بود که افرادی که دارای ژن هایی هستند که حساسیت بالایی نسبت به کینین و پروپیل تیواوراسیل دارند به طور متوسط ​​تمایل کمتری به نوشیدن قهوه دارند و در کمال تعجب کسانی که نسبت به تلخی کافئین حساس هستند عاشق این نوشیدنی می شوند.

بیشتر بخوانید  اینترنت، مانع جدید تجارت ایران و روسیه

اما با توجه به بیزاری ذاتی ما نسبت به طعم تلخ که در واقع مکانیسم دفاعی بدن است تا از بلع مواد سمی جلوگیری کند، چرا چنین اتفاقی افتاده است؟

محققان در نهایت این مسئله را با پدیده روان شناختی توجیه کردند. به این صورت که ممکن است طرفداران قهوه، طعم تلخ آن (یا طعمی که تشخیص می دهند) را با خاصیت محرک بودن کافئین گره زده باشند.

پای شرطی سازی کلاسیک در میان است! به عبارت دیگر درست مثل مثال سگ پاولوف، در ذهن افرادی که عاشق قهوه هستند طعم تلخ کافئین و افزایش انرژی به هم مرتبط شده است.

به این صورت که افراد بعد از چندین بار نوشیدن قهوه کافئین دار و افزایش انرژی، متوجه می شوند که تلخی کافئین نشان دهنده تجدید انرژی است و این حس خوبی به آن ها می دهد که نتیجه آن نوشیدن هر چه بیشتر قهوه می باشد.

درست مانند سگ پاولوف که حتی با شنیدن صدای زنگ غذا نیز هیجان زده شده و بزاق بیشتری در دهانش ترشح می شود.

به طور کلی کافئین محبوب ترین محرک روانی در جهان است، بنابراین منطقی است که ما نیز شرطی شده و یاد بگیریم که یک مزه حتی نه چندان خوشایند نشانه حضور این محرک می باشد.

علاوه بر این تلخی قهوه احتمالا تا حد زیادی تحت الشعاع سایر جنبه های مطبوع آن از جمله رایحه قهوه می باشد که بخش بزرگی از درک ما از طعم این نوشیدنی را تشکیل می دهد.

در کل این تحقیق از این جهت جالب است که نشان می دهد تمایل یا عدم تمایل به قهوه ممکن است از طریق ژن ها منتقل شود.

بیشتر بخوانید  تحول فرهنگی بازار سرمایه در کتابهای درسی در دستور کار / مبادله گنجانده شده است

از سوی دیگر اگر عاشق نوشیدن چند فنجان قهوه در طول روز هستید احتمالا عادت خوبی را انتخاب کرده اید زیرا طی سال های گذشته نتایج تحقیقات مختلف نشان داده قهوه نه تنها برای سلامتی مضر نیست بلکه فواید زیادی نیز به دنبال دارد.

برخی فواید اثبات شده این نوشیدنی پر طرفدار عبارتند از:

  • قهوه حاوی کافئین است، محرکی که ثابت شده با تغییر سطوح انتقال دهنده های عصبی خاص در مغز باعث افزایش انرژی شده و خستگی را کاهش می دهد
  • به نظر می رسد مصرف منظم قهوه در طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد
  • برخی تحقیقات نشان داده نوشیدن قهوه می تواند از بدن در برابر آلزایمر، بیماری پارکینسون و زوال شناختی محافظت کند
  • قهوه به کنترل وزن کمک کرده و برای کاهش چربی های بدن مفید است. به علاوه افرادی که قهوه مصرف می کنند از نظر فیزیکی فعال تر هستند
  • قهوه با کاهش خطر افسردگی حتی می تواند خطر مرگ های ناشی از خودکشی را کاهش دهد
  • نوشیدن قهوه به کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های مزمن کبدی و همچنین اختلالاتی همچون زخم کبد و سرطان کبد کمک می کند
  • به نظر می رسد قهوه می تواند به جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی کمک کند
  • در صورتی که قبل از ورزش قهوه مصرف شود می تواند روی عملکرد فیزیکی و استقامت بدن اثر مثبت بگذارد اگرچه این مورد هنوز به طور دقیق اثبات نشده است

منابع: forbes – healthline

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *