مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معاملات موتور سواری بانوان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح انضباطی موتورسواران از 30 بهمن ماه خبر داد و گفت: وضعیت موتورسواران را درک می کنیم و هدف ما اجرای چنین طرح هایی برای تمامی کاربران تردد است. از جمله موتورسواران.” این امر باعث حفظ سلامت موتورسواران و سایر شهروندان و افزایش انضباط ترافیکی خواهد شد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه این جلسه با تشریح طرح انضباطی موتورسواران که از 30 بهمن ماه در 100 نقطه تهران اجرا می شود، گفت: حوادث غیر قابل جبرانی را به همراه داشت. و حوادث برای خود یا سایر شهروندان. در همین راستا طرح سردار فرماندهی معظم کل قوا برای برخورد با تخلفات موتورسواران و رانندگان و در واقع نظم بخشیدن به تردد این افراد برنامه ریزی کرد و همانطور که گفتم این طرح در 100 نقطه اجرا می شود. در تهران

رحیمی با بیان اینکه پلیس به هیچ وجه مخالف استفاده از موتورسیکلت نیست، افزود: شرایط و شرایطی را که موتورسواران در آن قرار دارند را درک می کنیم و هدف ما از اجرای این گونه طرح ها اجرای قوانین توسط تمامی کاربران ترافیک از جمله موتورسواران است. این امر باعث حفظ سلامت موتورسواران و سایر شهروندان و افزایش انضباط ترافیکی خواهد شد.

در اجرای طرح انضباطی موتورسواران به چه موضوعاتی پرداخته شده است؟

رحیمی درباره اتفاقات این طرح گفت: انجام حرکات مخاطره آمیز یکی از جدی ترین اولویت های ماست. همه موتورسواران و همچنین همه راکبان باید قوانین را رعایت کنند. بنابراین انجام هرگونه حرکات پرخطر یکی از مواردی است که رسیدگی خواهد شد. حرکت در جهت مخالف عبور موتورسواران از عابران پیاده نیز یکی از این موارد است.

بیشتر بخوانید  یک جسد در شلوغ‌ترین نقطه همدان کشف شد

رئیس پلیس تهران ادامه داد: تردد از خط ویژه تخلف دیگری است که باید رفع شود زیرا خط ویژه عبور اتوبوس های مجاز و تردد آمبولانس ها در مواقع اضطراری است و خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها مجاز به تردد از آن نیستند. ” وی ادامه داد: اما متأسفانه شاهد هستیم که برخی از موتورسواران حتی در شرایطی که تردد در جاده سایر وسایل نقلیه بلامانع است باز هم وارد خط ویژه می شوند و تاکید می کنم که هیچ موتورسیکلت سواری تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به خط ویژه را ندارد بنابراین پلیس سرگرمی خواهد داشت. “

رحیمی تخلفات پلاک خودروها از جمله استفاده غیرمجاز از پلاک، عدم داشتن پلاک، تغییر شماره پلاک و هر چیزی که باعث دیده نشدن پلاک شود را از دیگر موضوعات مورد توجه پلیس دانست و گفت: این تخلفات مربوط به پلاک خودرو است. با توجه به اینکه چنین موضوعاتی جرم محسوب می شود، امکان پیگیری قانونی با متخلفان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پلیس با حمل و نقل غیرمتعارف کالا با موتورسیکلت نیز برخورد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: حمل و نقل محموله های نامتعارف اعم از موتورسیکلت، وانت یا سایر وسایل حمل و نقل ممنوع است و محموله باید متناسب با ظرفیت حمل وسیله نقلیه باشد. . . بنابراین در مورد موتورسواران با بار عادی برخورد خواهیم کرد. البته این بدان معنا نیست که اگر جعبه کوچکی پشت موتور باشد حل می شود. منظور ما بار غیر متعارف است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با موتورسیکلت سواران بالاتر از ظرفیت سرنشینان برخورد می کنید، گفت: ظرفیت موتورسیکلت ها دو نفر است بنابراین پلیس قطعا بیش از ظرفیت سرنشینان برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  وزیر راه و شهرسازی: بازار اجاره کنترل شده است

به موتور سواری بانوان بپردازید

رحیمی ادامه داد: موضوع دیگری که پلیس با آن برخورد می کند، رانندگی بدون مجوز است. افراد بدون مجوز نباید از وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتور سیکلت استفاده کنند. در ضمن با توجه به اینکه هنوز گواهینامه ای برای زنان صادر نشده است، این تخلف رانندگی بدون گواهینامه نیز تلقی می شود.

وی با اشاره به نحوه رفع این تخلفات گفت: این موتورسیکلت ها حداقل تا 12 ساعت توقیف می شوند. البته در حال حاضر برنامه ای برای انتقال آنها به پارکینگ نداریم و این تاخیر ساعتی خواهد بود. در نهایت سرنشینان داخل وسیله نقلیه باید متعهد شوند که این تخلفات را تکرار نکنند و علاوه بر پرداخت جرائم معوق خود تا مدت معینی را بپردازند.

رحیمی افزود: البته اگر صاحب موتورسیکلت بعد از ساعت 12 آن را تمیز نکند، طبیعی است که به پارکینگ منتقل می شود.

طرح موتور خاموش نیست

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: این طرح به موازات طرح موتورخانه ها اجرا می شود و طرح کاروان ها خاموش نشده است.

وی به مناسبت معرفی موتورسواران متخلف به دستگاه قضایی گفت: چنانچه موتورسواری علاوه بر تخلف، جرم دیگری نیز مرتکب شده باشد، طبیعتاً به مراجع قضایی معرفی می شود.

رحیمی درباره زمان اجرای این طرح نیز گفت: طرح انضباطی موتورسواران و رانندگان در شبانه روز و همانطور که گفتم در 100 نقطه تهران اجرا می شود. البته ممکن است نقاط اجرای این طرح افزایش یابد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با مشارکت مردم و حمایت همه مسئولان، طرح انضباطی موتورسواران تا حصول نتیجه مناسب و اصلاح برخی رفتارهای نادرست در ترافیک اجرایی شود.

بیشتر بخوانید  آمار کرونا ۱۸ آذر ۱۴۰۰؛ ۷۸ فوتی و ۳۲۲۸ ابتلا / مجموع جان باختگان به ۱۳۰ هزار و ۵۲۴ نفر رسید

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *