مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مضرات ترک شام

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


عوارض ترک شام از دیدگاه امام رضا (ع) و طب سنتی

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید عوارض نخوردن شام در اسلام آن ها ملاقات می کنند.

عوارض ترک شام از دیدگاه امام رضا (ع) و طب سنتی

شام نخور

شام نخوردن چه ضرری برای بدن دارد؟

اکثر ما معتقدیم که نباید شام بخوریم تا سریع لاغر شویم، اما درست یا غلط بودن این عقیده، جواب را در میان فرمایشات امام و پیامبر خواهید یافت.مصرف در هر وعده غذایی شکل می گیرد; اما هیچ رژیم غذایی برای حذف شام و خوابیدن با معده خالی توصیه نمی شود.

دکتر نجستانی با اشاره به اینکه حذف وعده های غذایی به ویژه شام ​​در بیشتر موارد نه تنها منجر به کاهش وزن مناسب و پایدار نمی شود، بلکه باعث ایجاد مشکلاتی در خوردن می شود، می گوید: سطح طبیعی قند خون بین 70 تا 100 میلی گرم است که با افزایش وزن افزایش می یابد. هر وعده غذایی اما در یک فرد سالم و نرمال بعد از دو ساعت از هر وعده غذایی قند خون به سطح اولیه باز می گردد و فرد کم کم احساس گرسنگی می کند، فردی که حدود 60 تا 70 کیلوگرم وزن دارد حدود 1700 در روز وزن دارد. به 1800 کالری نیاز دارد. .

در واقع اگر فردی بخواهد وزن خود را ثابت نگه دارد باید روزانه 30 کیلو کالری به ازای هر کیلوگرم وزن خود مصرف کند اما اگر فردی می خواهد وزن خود را کاهش دهد باید روزانه 20 کیلو کالری به ازای هر کیلوگرم وزن خود مصرف کند.

شام خوب نیست یا بد؟

امام رضا (ع) می فرمایند:

بیشتر بخوانید  علت ایجاد زخم دهان و درمان این عارضه

رگی در بدن است به نام عشا (شام) شما دارید >> پس هیچ یک از شما اجازه ندهید شام را ترک کند، حتی اگر برای یک لقمه نان یا یک جرعه آب باشد.
ضمناً در تمام توصیه های معصومین عشاء اول مستحب است، از نظر طب سنتی گرما و رطوبت غریزی در بدن انسان وجود دارد که عامل رشد انسان و زنده نگه داشتن سر در هنگام انسان است. خمیده به سمت داخل بدن غذا نمی خورد.

و اگر در این لحظه غذا در دستگاه گوارش باشد آن را هضم می کند وگرنه همان ذخیره حیات را که حرارت و رطوبت غریزی است گرفته و مصرف می کند. این نیرو تا آخر عمر جبران نمی شود این نیرو ذخیره حیات و جاودانگی انسان است.

شام خوب نیست یا بد؟

توصیه های طب سنتی برای شام

یک متخصص طب سنتی گفت:

شب ها نباید با معده خالی بخوابید و خوردن سالاد بدون غذا برای کاهش وزن در افراد چاق توصیه نمی شود. شام باید سبک باشد و حداقل 2 ساعت قبل از خواب مصرف شود، در طول شب که فرد می خوابد، هوش طبیعی بدن تمام توجه را به اعضای بدن معطوف می کند و در واقع هضم عالی در طول شب تا صبح اتفاق می افتد. معده خالی و نه شام، هضمی که قرار بود روی غذا انجام شود، چون غذا در معده نبوده است. در نتیجه فرد دچار مشکل می شود.

پس حتما باید مقداری غذا در معده باقی بماند.غذاهایی که خوردن آنها در شب توصیه می شود.از نظر طب سنتی فاصله بین شام و خوابیدن باید حداقل 2 ساعت باشد.
همچنین خوردن شام مقوی توصیه نمی شود و نباید فکر کنید که اگر می توانید شام بخورید غذاهای چرب و شیرین زیاد بخورید، در طب سنتی توصیه می شود که افراد دو بار در روز بخورند یا فقط صبحانه و شام اگر مردم می توانند از این استفاده کنند.اگر ناهار سبک می خورید بهتر است از گوشتی استفاده کنید که طبخ آن راحت تر باشد یا با برنج بخورید.

بیشتر بخوانید  ۱۰ خواص درمانی برگ تمشک و دمنوش برگ تمشک قرمز

اما الان که مردم عادت کرده اند هر 3 وعده غذایی را در طول روز بخورند، اشکالی ندارد، اما بهتر است شام را برایشان راحت کنیم، مثلا آجیل را داخل غذا بگذارند یا سبزیجات پخته بخورند و اگر می خواهند گوشت بخورند. ، گوشت های قابل هضم مانند گوشت گوسفند و جوجه جوان بخورند خوب است برخی به جای شام سالاد بخورند.

اما بستگی به این دارد که در سالاد چه چیزی خورده شود و حال و هوای آن چگونه باشد، افراد چاق فقط با خوردن سالاد نمی توانند وزن خود را کاهش دهند زیرا برای آنها مشکل ایجاد می کند زیرا تجمع چربی مزاج سرد دارد و خوردن این نوع سالاد نه تنها باعث کاهش وزن نمی شود. وزن، بلکه آنها را چاق تر می کند.

شام خوب نیست یا بد؟

عوارض ناشی از نخوردن شام

  1. نخوردن شام باعث پیری زودرس می شود
  2. شب ها چیزی بخورید، حتی اگر یک تکه نان کوچک باشد
  3. کسی که دو شب پشت سر هم چیزی نخورده است. قدرتی که چهل روز برنمی گردد از او گم می شود
  4. غذای شب قوت پیر و جوان است.
  5. هر که شام ​​را ترک کند نیرویی را ترک می کند که دیگر برنمی گردد
  6. یک وعده عصرانه مفیدتر از یک وعده غذایی روزانه است
  7. در شب گرما وارد بدن می شود و هضم غذا بر خلاف روزی که سرما وارد می شود قوی تر می شود
  8. گرما به سطح بدن می رود و غذا به درستی هضم نمی شود
  9. اگر در شب چیزی در معده وجود ندارد. گرمای بدن به جای توجه به رطوبت اصلی
  10. بدن متوجه می شود و آن را خشک و لاغر می کند. بنابراین وقتی معده خالی است باعث بی خوابی می شود.
بیشتر بخوانید  بهترین و سریع ترین راه درمان بدن درد بعد از ورزش کردن

شام خوب نیست یا بد؟

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *