مصاحبه با اولین مبدع خامه استریل در ایران



به گزارش شمانیوز ، محمد میان آبادی از سال 55 در شرکت شیر ​​پاستوریزه پگاه خراسان مشغول به کار بود و در سال 83 بازنشسته شد.

میان آبادی با اشاره به اعطای 10 دستگاه بسته بندی تتراپک برای تولید شیر مدارس، گفت: قبل از انقلاب به دلیل کمبود شیر خام، شیرخشک از نیوزلند وارد می شد و پس از انقلاب این شرکت زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت. پگاه هراسان تولید شیر استریل متوقف شد و دستگاه های تتراپاک بلااستفاده ماند.

وی ادامه داد: در سال 66 فقط خامه ترش پاستوریزه تولید می شد تا اینکه پیشنهاد استفاده از دستگاه تتراپک برای تولید خامه استریل را دادم که در ابتدا به دلیل احتمال زیاد ضایعات با مخالفت های شدیدی مواجه شد اما با حمایت کارگردان. پگاه خراسان. شرکت ” 40 درصد خامه تولید شد که به دلیل غلظت بالای آن برای مصرف مطلوب نبود.

میان آبادی افزود: به همراه یکی از همکاران زنده یاد عرب دستگاهی را برای تولید خامه 30 درصد آماده کرده ایم و با تغییراتی موفق به تولید این کرم شده ایم. تولید این کرم نقش موثری در رضایت مشتریان داشته و به سودآوری شرکت کمک شایانی کرده است.

اولین مخترع کرم استریل بیان کرد: دانش تولید کرم استریل از پگاه خراسان به شرکت های دیگر منتقل شد و در سال 67 سایر شرکت های تولیدی نیز کرم 30 درصد را به بازار عرضه کردند.

2

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت لبنیات ایرانیان (پگاه)

بیشتر بخوانید  لیست حقوق و دستمزد مدیران کشوری فردا منتشر می شود

دیدگاهتان را بنویسید