مشکل آب همدان چه زمانی حل می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی صنعت آب کشور از رفع مشکل آب همدان تا هفته آینده خبر داد و گفت: سد اکباتان از کار نمی افتد.

فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب کشور گفت: با فعال شدن و اجرای فاز اول طرح متوقف شده مشکل آب همدان به طور اساسی حل می شود. همکارانم در آبفای منطقه ای و آبفا شبانه روز در حال تلاش برای اجرای فاز اول این پروژه هستند که سال هاست متوقف شده است و با بهره برداری از آن در هفته های آینده مشکل قدیمی آب شهر همدان برای همیشه برطرف می شود. حل کرد.

حجم مخزن سد اکباتان به شدت کاهش یافته است

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود آب، شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی، حجم مخزن سد اکباتان به شدت کاهش یافته است، اظهار داشت: در چند روز گذشته حجم مخزن این سد به یک میلیون و 600 هزار مترمکعب رسیده و به علت با کاهش سطح آب مخزن سد، تصفیه خانه شهید بهشتی شهر همدان از کار افتاده است.

وی افزود: با وجود کاهش حجم مخزن اکباتان، با همین تراز مخزن سد، بخشی از آب مورد نیاز شهر همدان تا یک ماه آینده از طریق تصفیه خانه اکباتان تامین می شود.

سخنگوی سازمان آب کشور به تلاش همکاران منطقه ای برای تامین آب و تامین آب استان همدان اشاره کرد و تاکید کرد: علاوه بر تامین بخشی از آب شهرستان از سد اکباتان، با این تلاش مستمر در حال جایگزینی منابع جدید هستیم. کمبود آب این سد را جبران کنیم تا اگر خدای ناکرده در روزهای بعد به تدریج شرایط آبرسانی بهتر شده و تا هفته آینده عادی شود.

بیشتر بخوانید  یک فعال فضای مجازی در کرمان کشته شد

قاسم زاده با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم از ابتدای کار خود کمبود منابع آبی در استان همدان به ویژه شهر همدان را به درستی درک کرد، تاکید کرد: بر این اساس بلافاصله پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، توسط با دستور وزیر نیرو اجرای پروژه متوقف شد تامین آب شهر همدان به زودی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تامین اعتبار لازم، خوشبختانه این پروژه با پیشرفت چشمگیر مراحل پایانی خود را طی می کند و فاز اول آن طی هفته های آینده به بهره برداری می رسد. با استفاده از این طرح مهم و راهبردی مشکل آب در شهر همدان به صورت اساسی حل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید