مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مشکلات سفره های غذای ایرانی شماره 2

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ویرایش دوم مشکلات سوء مصرف غذا در سفره های ایرانی همراه با چاقی و بیماری را توضیح می دهد

اشکالات غذایی

مشکلات غذاهای ایرانی

4- سبزیجات را از سفره خارج کرده و سالاد را جایگزین آن کنید.

به گفته ائمه، سبزی ها نعمت، تزیین و تزیین سفره هستند – غذاهای اکثر سبزیجات گرم، دارای فیبر هستند که هضم غذا را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند. دارای مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین های مختلف است – با زخم معده و زخم اثنی عشر باید میوه ها را از سبزیجات حذف کنید و از کمپوت استفاده کنید زیرا گرم است.

اما سالادهای معمولی در هضم غذا اختلال ایجاد می کنند و باعث نفخ می شوند، به خصوص اگر به سس مایونز اضافه شوند. سالاد طب سنتی با روغن زیتون، نعناع، ​​آویشن، فلفل. با کمی آبغوره یا آبلیمو – (سالاد شیرازی) سالاد قبل از خوردن غذای اصلی برای افرادی که حریص و حریص هستند مفید است. (ماست خیار – ماست و اسفناج – برای افراد کم صفرا قابل استفاده است).

اشکالات غذایی

5- پنیر:

مصرف آن به خودی خود بسیار مضر و بلغمی است – بهتر است پنیر را با گردو، آویشن، عسل، نعناع خشک و سبزیجات گرم و معطر مصرف کنید – سیاه دانه و زیره هم مناسب است. بهترین آنها گردو است –

پنیر خود انسان را در یادگیری تنبل و سست می کند –

6- شیر:

شیر بهتر است با عسل یا گلاب یا خرما و کمی هل (ضد نفخ، گرم و خشک) مصرف شود.

ماست بهتر است با نعناع، ​​زیتون، آویشن، کاکتوس، سیاه دانه، نعناع مصرف شود.

بیشتر بخوانید  با عسل شکرک زده چیکار کنیم؟

دوغ هم مثل ماست کره با عسل، شکر قهوه ای، ادویه قابض

از پنیر دلمه با سیر، نعناع خشک، پونه کوهی، زیره، سیاه دانه استفاده کنید – بهتر است همیشه از لبنیات با فواید استفاده کنید – (تبخال احتمالاً از کبد کرم است)

۷- حذف سرکه از غذا:

یکی از جرایمی که گروهی از پزشکان همکار مرتکب می شوند، برداشتن سرکه است، زیرا برای اعصاب مضر است و باعث زخم می شود. سرکه جزء ثابت سفره امام بود. طبق تحقیقات نشان داده شده است که سرکه باعث کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و قند خون می شود. سرکه سیب رگ های خونی را گشاد می کند و جریان خون را در رگ های بدن بهبود می بخشد. به هضم غذا کمک می کند. ضدعفونی کننده مواد غذایی و از بین برنده رسوبات و املاح مضر بدن – شیاطین و افراد صفراوی بهتر است همیشه کمی سرکه یا ترشی های دیگر همراه غذا مصرف کنند – ترشی: سیاه دانه و سبزی گرم) – طبع سرکه سرد است، مصرف زیاد بلغم باعث ضعف اعصاب و بی حالی و افت فشار خون در آنها می شود و می تواند برای آنها مضر باشد. به همین دلیل است که این افراد بهتر است سرکه را با عسل یا آبمیوه مصرف کنند.

8- گوناگون خوردن و خوردن اقلام گوناگون:

رژیم غذایی متنوع در طب سنتی و اسلامی اشتباه و مضر است و تنظیم دستگاه گوارش را مختل می کند – استفاده از غذاهای متعدد باعث اختلال در کار آنزیم های گوارشی و هضم غذا می شود و به مرور زمان باعث اختلالات گوارشی می شود. یکی از رموز سلامتی از نظر طب سنتی و اسلامی رژیم غذایی ساده است.

بیشتر بخوانید  هفت راه برای بیدار ماندن

ویرایش و گردآوری توسط: یک مجله دلگرم کننده


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *