مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مشکلات سفره های غذای ایرانی شماره 1

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رفتار ایرانیان در غذا هیچ مزیتی از سنت ندارد و از مزایای غذاهای مدرن برخوردار است و البته مضرات و آفات هر دو، این وضعیت باعث شده است که بیماری های قلبی عروقی و گوارشی و بدن های چاق این وضعیت را برای ایرانیان به ارمغان بیاورند.

مشکلات غذاهای ایرانی

عادات غذایی ایرانیان و همچنین سایر جنبه های زندگی آنها تلفیقی از سنت و مدرنیسم است، بیماری های قلبی عروقی و گوارشی و چاقی بدن عامل این وضعیت ایرانیان است.

مشکلات غذاهای ایرانی

مقاله زیر به بررسی علمی رفتار غذاهای مرسوم ایرانی می پردازد.

۱- یرقان پلو با مرغ و لوبیا با ماهی

هر دوی این غذاها بسیار سرد هستند و به مرور زمان در صورت مصرف زیاد باعث لخته شدن خون و تولید مقادیر زیادی ناخالصی های غیرطبیعی و مضر در بدن بلغم و سودا می شوند. ماهی، مرغ، برنج، زرشک، لوبیا، روغن های گیاهی سرد و لزج هستند.

حالا اگر با این غذا، سالاد، ماست یا ترشی بخورید، مشکل چندین برابر می شود. در صورت مصرف این گونه غذاها حتما باید ادویه ها و غذاهای تند مانند فلفل سیاه، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف کنید.

2 در کنار غذاهای گوشتی، ماست و دوغ بخورید

مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی یکی از حرامات طبی است.خوردن ماست و دوغ با گوشت، گوسفند، مرغ، ماهی بسیار مضر است و به گفته عقلا خلط خام و بلغم زیاد تولید می کند – یکی از علل مهم آن. چرک یا برص یا _
(ویتیلیگو) از نظر طب اسلامی مصرف دوغ و ماست با گوشت ذکر شده است. در سالادهای طب سنتی از روغن زیتون برای گرم کردن استفاده می شود. (سالاد را می توان کمی با غذا خورد به شرطی که راحت باشد و پرواز کند).

بیشتر بخوانید  خواص دارویی و درمانی گیاه گربه ای (سنبل الطیب)

3- زیاد عدس بخورید:

عدس غذای گازدار است و در خون غلظت ایجاد می کند – در صورت استفاده صحیح می توان از آن به جای لنز استفاده کرد. به جای لنز می توان از نخود استفاده کرد. ، … توجه زیادی نمی شود اما روی نخود بسیار تاکید می شود زیرا خواص آن بسیار بالاست از جمله افزایش حافظه، تقویت قلب. خون سازی – استخوان سازی – تقویت قوای جنسی – سم زدایی بدن – جلوگیری از سفید شدن مو و ده ها خاصیت دیگر – هفته ای یکبار (غلظت خون در همه شاخه ها می تواند باشد) بنابراین نخود در رژیم غذایی سنتی ایران جایگاه ویژه ای دارد.

گردآوری و تنظیم: مجله دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *